- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Svarstomas automobilių registracijos mokestis neturi nieko bendro su automobilių tarša ir seno Lietuvos automobilių parko nepakeis, sako automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.
„Mano supratimu, šis mokestis neturi nieko bendro su tarša, tai dar kažkoks papildomas įvežimo, registracijos ar dar kažkoks mokestis. Kadangi valdžia bijo žmonių, jį (mokestį. – ELTA) padarė tokį mažą, nes didelį uždėti bijo, visokie rinkimai būna gyvenime. Uždėjo tokį, kuris iš esmės nieko nelemia.
Pirmas dalykas, kad tai neturi nieko bendro su taršos mokesčiu, nes pasaulyje ne taip yra tvarkomi taršos dalykai. Tai kažkoks įvežimo mokestis, bet jis yra menkavertis, dėl to nieko jis nepakeis, nes elementariai pabrangs žmogui kažkoks automobilis. Bet jei 20 tūkst. eurų vertės automobilis pabrangsta 100 ar 200 eurų, tai nieko nelemia pasirinkime – viena žieminė padanga ar dar kažkas. Neturi reikšmės toks mokestis, pinigų surinkimo schema ir tiek“, – Eltai teigė V. Milius.
Siūlomi mokesčiai atsisakyti senų taršių automobilių nepaskatins, sako jis.
„Atsikratyti senų automobilių neskatina ši sistema, su senu gali važiuoti 100 metų ir nieko už jį nemokėsi. Jei noriu nusipirkti 5 litrų darbinio tūrio automobilį, tai koks skirtumas, ar jis pabrangs 200 eurų, ar nepabrangs“, – sakė V. Milius.
Eksperto teigimu, kol kas šiek tiek šurmulio rinkoje dėl planuojamų įvesti mokesčių yra, tačiau nedaug.
„Tokio šurmulio apie tai yra. Socialinėje erdvėje, visur matosi, kad ši tema yra ant bangos, dabar galvojama: „Ką čia daryti, pirkti, nepirkti?“. Tačiau primityviai pasižiūrėjus į apmokestinimo lentelę pasimatys, kad ten nieko drastiško nėra“, – Eltai sakė jis.
„Mokestis niekaip neskatina nei ką nors keisti, nei formuoja Lietuvos automobilių parko ilgalaikes tendencijas ar atnaujinimo. Toks niekalas“, – pridūrė V. Milius.
Pasak jo, Aplinkos ministerijos pirmasis pasiūlytas taršių automobilių apmokestinimo modelis buvo „dar didesnė nesąmonė“.
„Tas pirmasis (siūlymas. – ELTA) turbūt buvo dar didesnė nesąmonė. (...) Galima būtų uždaryti vartus taršiems, seniems, nesaugiems automobiliams. Būtų galima uždaryti vartus šiukšlynui. Būtų parašyta – tokių ir tokių automobilių į Lietuvą įvežti negalima, na, ir viskas, nebegalima. Kaip ir daug valstybių yra pasidarę, kad tam tikrų automobilių tiesiog neleidžia importuoti į šalį, nes mano, kad jie yra per seni, per taršūs ar dar kokie nors. Lietuvoje tas vis tiek neįvyko“, – teigė jis.
V. Miliaus teigimu, beveik visos Europos valstybės turi taršos mokesčius, todėl Lietuvai reikėtų atsižvelgti į jų patirtį.
„Vienos šalys yra pririšusios prie CO2, kitos – prie galingumo, įvairių schemų yra. 20 metų buvo siūlymas paimti visus pavyzdžius, kokie yra aplinkinėse, labiau išsivysčiusiose automobilizmo šalyse, kokie yra pavyzdžiai, panagrinėkime juos, kuri versija tiktų labiausiai Lietuvai, kartu su ministerijomis padarykime schemą, kaip kokioje Vokietijoje ar dar kitoje šalyje, ir tik adaptuokime ją Lietuvai, kad būtų kainos adekvačios mūsų gyvenimui, kad žmonės galėtų susimokėti šiuos mokesčius. Nereikia čia išradinėti dviračių“, – Eltai sakė V. Milius.
ELTA primena, kad Seimas antradienį priėmė svarstyti „valstiečių“ įstatymo projektą dėl transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio.
Už įstatymo pateikimą balsavo 60 Seimo narių, prieš – 36, susilaikė – 16.
Pagal siūlomą projektą, mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.
Mokestį mokėtų vairuotojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.
Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti2
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...
-
L. Kasčiūnas: didesnis PVM gynybai svarstytinas, bet pirmiau – pelno mokestis9
Ieškant papildomų lėšų gynybai, svarstytinas didesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM), tačiau pirmiausia būtų didinamas pelno mokestis, o vėliau – galbūt ir kiti, sako naujasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūn...
-
Seimas: galutinė pirkinių krepšelio suma bus apvalinama nuo 2025-ųjų gegužės4
Prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje bus apvalinama nuo 2025 metų gegužės – taip pamažu bus atsisakyta 1 ir 2 centų monetų. ...
-
L. Nagienė ir L. Kukuraitis siūlo dar labiau atlaisvinti pensijų kaupimą
Konstituciniam Teismui (KT) paskelbus, kad turi būti numatyta galimybė žmonėms nutraukti pensijų kaupimo sutartį dėl svarbių priežasčių, opozicinės demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai Linas Kukuraitis ir Laima Nagienė siūlo ...
-
Per 26-erius metus Lietuva taps energetiškai nepriklausoma: utopija ar realybė?6
Valdžia skelbia užmojį, kaip ir kiek energijos Lietuva pasigamins po 26-erių metų. Strategijoje – savarankiškas apsirūpinimas elektra, vandenilis ir net planai sugrąžinti branduolinę energetiką. Ekspertai planą jau pavadino „...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose4
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, maitinimo įmonių apyvarta smuko
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sausį–vasarį, palyginti su tuo pat laiku pernai, augo 0,7 proc. ir siekė 2,807 mlrd. eurų, o vasarį, palyginti su pernai vasariu, – 2,2 proc. iki 1,394 mlrd. eurų (be PVM). ...
-
G. Skaistė: nepasiturintys gyventojai elektrą galės gauti nemokamai arba labai pigiai9
Energetinį skurdą patiriantys gyventojai, turintys teisę į socialinę paramą, elektrą galės gauti nemokamai arba itin pigiai, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė. Anot jos, tai užtikrins šiais metais numatyta valstybės parama energetinėm...