Aptarnavimo tvarka VMI padaliniuose: kokie esminiai pokyčiai?

  • Teksto dydis:

Kauno apskrities valstybinė mokesčių inspekcija (Kauno AVMI) primena, kad besitęsiant ekstremaliai situacijai, apsilankymų tvarka VMI padaliniuose nesikeičia. Norint atvykti reikia registruotis iš anksto viešai skelbiamais telefonų numeriais (VMI interneto svetainėje). Pastebima, kad tokia tvarka turi ir savų privalumų.

Šia tema pasisako Kauno AVMI viršininkė Judita Stankienė.

– Lietuvoje paskelbus karantiną gyventojų pajamų deklaravimas šiemet vyko kitaip. Kokie buvo esminiai pokyčiai?

– Kadangi dėl COVID-19 pandemijos paslaugas VMI kurį laiką teikė tik nuotoliniu būdu, buvo gerokai išplėstos telefonu konsultuojančių mokesčių specialistų gretos, įtraukiant ir VMI padalinių darbuotojus. Deklaravimo laikotarpis šiemet truko nuo balandžio 15 d. iki liepos 1 d., jo metu Kauno AVMI konsultantai sulaukė daugiau nei 107 tūkst. klientų skambučių. Birželio 1 d. atvėrus gyventojų aptarnavimo padalinius, gyvoms konsultacijoms priimami tik iš anksto telefonu užsiregistravę klientai. Per vieną mėnesį, iki deklaravimo termino pabaigos liepos 1-ąją, Kauno AVMI specialistai padaliniuose gyvai aptarnavo 18,5 tūkst. gyventojų.

– Kodėl apsilankymų tvarka VMI padaliniuose ir toliau lieka tokia pati, kaip per karantiną?

– Ekstremali situacija tęsiasi ir svarbu užtikrinti į VMI padalinius atvykstančių gyventojų bei juos konsultuojančių darbuotojų saugumą, todėl veiklą organizuojame remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos pateiktomis rekomendacijomis. Klientai priimami tik su išankstine registracija, tik jiems skirtu laiku ir užtikrinant reikiamą atstumą tarp vienu metu aptarnaujamų žmonių. Atvykstantiems gyventojams rekomenduojame dėvėti apsauginę veido kaukę, visuose aptarnavimo padaliniuose yra galimybė dezinfekuoti rankas. Maksimalus gyvai atvykstančiųjų skaičius negali būti didesnis kaip 2500 klientų per dieną visoje Lietuvoje.

– Kokie tokios aptarnavimo tvarkos privalumai?

– Šiuo metu svarbiausia - mūsų visų sveikata, todėl šia tvarka stengiamės maksimaliai užtikrinti saugias aptarnavimo sąlygas VMI klientams ir darbuotojams. Šiuo būdu organizuojant klientų aptarnavimą, prireikus būtų galima lengvai identifikuoti kontaktą su užsikrėtusiuoju COVID-19 turėjusius asmenis, nes visi lankytojai yra registruojami. Išankstinė atvykstančių klientų registracija turi ir kitų privalumų - gyventojai gali patys pasirinkti jiems patogų atvykimo laiką, o atvykusieji numatytu registracijos laiku yra nedelsiant aptarnaujami, jiems nereikia laukti eilėse. Be to, registruodami klientus telefonu matome, kokie norinčiųjų atvykti srautai kiekviename Kauno AVMI padalinyje. Jeigu, pavyzdžiui, Kaune kliento pageidaujami apsilankymų laikai rezervuoti, galime pasiūlyti jam reikiamu laiku nuvykti į kitą artimiausią padalinį rajone, kuriame yra laisvų vietų. Taip pat nesant laisvų vietų gyvoms individualioms konsultacijoms, gyventojai gali užsiregistruoti ir atvykti į e.prieigos zonas, esančias VMI padaliniuose. Jose e.VMI paslaugomis asmuo naudojasi savarankiškai, tačiau kilus klausimams visada gali kreiptis į kartu patalpoje esantį ir konsultuojantį VMI specialistą.

– Ar sudėtinga prisiskambinti ir užsiregistruoti apsilankymui VMI padalinyje?

– Pasibaigus gyventojų pajamų deklaravimo terminui, sumažėjo srautai norinčių atvykti į VMI konsultacijai, atitinkamai mažiau ir skambinančiųjų. Pavyzdžiui, Kauno mieste gyventojų pajamų deklaravimo laikotarpiu per dieną būdavo gyvai aptarnaujama vidutiniškai 260 klientų, dabar šis skaičius sumažėjęs iki 195, todėl šiuo metu norint prisiskambinti telefonu užsiregistruoti apsilankymui VMI padalinyje sunkumų kilti neturėtų. Tokiais atvejais, kai gyventojui vis dėlto nepavyksta prisiskambinti, patariame skambinti VMI konsultantams papildomais apskričių konsultantų telefonų numeriais (jie skelbiami VMI interneto svetainėje) arba bendruoju telefonu 1882 ir aptarti klausimą, dėl kurio norima konsultuotis gyvai. Jei pagalba telefonu bus neįmanoma, konsultantas tuo pačiu metu užregistruos bei perduos informaciją į inspekcijos padalinį, į kurį būtų patogiausia atvykti. Atvykimo laiką VMI padalinio darbuotojas su klientu suderins nurodytu telefonu.

– Ar dažnos situacijos, kai klientai savo klausimus išspręsti gali tik atvykę į VMI?

– VMI specialistai pastebi, kad didelė dalis atvykusiųjų konsultuotis gyvai savo klausimus gana lengvai galėtų išspręsti pasinaudoję mokesčių konsultantų pagalba telefonu. Konsultacijas telefonu šiemet teikia mokesčių specialistai visoje šalyje (skelbiami VMI interneto svetainėje), tad raginame gyventojus aktyviau naudotis elektroninėmis paslaugomis, kurios kasmet tampa vis patogesnės ir paprastesnės. Taip pat kilus klausimų, galima pateikti paklausimą raštu e.būdu per Mano VMI. Tiems, kurie neturi galimybės naudotis VMI e.paslaugomis, primename, kad jiems pagelbėti gali VMI konsultantai ir paskambinus telefonu 1882. Net ir tokiu atveju, kai, pavyzdžiui, gyventojui pildant deklaraciją reikia pateikti su nekilnojamojo turto pardavimu susijusių dokumentų duomenis, fiziškai dokumentų atnešti VMI nereikia, užtenka prašomus duomenis pateikti konsultantui telefonu.

Savarankiškai aktualią informaciją, paaiškinimus, atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus galima rasti VMI interneto svetainėje www.vmi.lt ir VMI „Youtube“ kanale. Aktuali informacija skelbiama ir oficialiame VMI socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių