- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet autobusų vairuotojų trūksta vis labiau. Ne tik miesto, bet ir tarpmiestinių bei tarptautinių autobusų vairuotojų. Ne visada padeda ir pakeltos algos. Vežėjų asociacija siūlo keisti įstatymus, kad autobusų vairuotojais galėtų tapti 18 metų sulaukę asmenys, tačiau tam nepritaria profsąjungos sakydamos, kad vos mokyklą baigę jaunuoliai neturi pakankamai patirties vežti keleivius, praneša LNK.
Valdas Pervazas tarpmiestinį autobusą vairuoja keturis dešimtmečius. Vyras sako krūvio didelio nejaučiantis, kolegų stygius, anot jo, pasimato vasarą, kai padaugėja keliaujančių.
„Visi nori atostogaut, nori prie jūros nuvažiuot ir darbo daugiau būna vasarą, daugiau maršrutų papildomų“, – pasakojo autobuso vairuotojas V. Pervazas.
Kaune tarpmiestinius maršrutus vykdanti bendrovė neslepia – darbuotojų trūksta. Šiandien priimtų 20 vairuotojų. Įmonė moka 1300 eurų algą ir ją kasmet kelia, tačiau norinčių dirbti nedaugėja. Vadovas įvardija problemą – nėra kas rengia vairuotojus.
„Einame į kursus, išsilaikome vairuotojo teises ir einame vairuoti. Bet kaip vairuotojo profesijai, tai tikrai reikia daugiau mokytis negu tik vairuoti. Tai yra ir bendravimas su žmonėmis, psichologija, atsparumai“, – kalbėjo „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Šiai dienai mes susiduriame su ta problema, ji prasidėjo nuo pandemijos laikų, kai įmonę paliko apie 80 vairuotojų. Iš jų gal 40 susigrąžinome, kiti pasirinko kitas specialybes, autobuso vairuotojais jau nebedirba“, – aiškino „Toks“ vadovas Arūnas Indrašius.
Tokia pat situacija – visoje Lietuvoje.
„10 proc. trūkumą galime jausti, iki 500 darbuotojų poreikis per Lietuvą tikrai yra“, – teigė „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius.
Vežėjų asociacija pasiūlė nuleisti galinčių vairuoti asmenų amžiaus kartelę. Nuo dabar esančių 23 ar 21 metų priklausomai nuo kategorijos, iki 18 metų.
„18 metų žmogus sprendžia savo likimą ir galėtų darbo kryptį pasirinkti būtent transporto pervežimuose. Darbas judrus, intensyvus, su keleiviais darbas kam patinka – galėtų jį pasirinkti. Tokiam pasirinkimui nesame sudarę galimybės“, – kalbėjo R. Martinavičius.
Dauguma seniau dirbančių vairuotojų važinėti pradėjo būdami 25 metų, esą iššūkių buvo ir tada. Manevruoti autobusą nėra lengva. Ar tą gebėtų abiturientas, kyla klausimų.
„Vairuojant autobusą turi būti brandesnio amžiaus žmogus, kadangi mąstysena trupučiuką kitokia“, – sakė autobuso vairuotojas Gediminas Ribokas.
„Iš patirties ką žinau, iškart sėdus ant tokio autobuso, būtų gerai kur nors pavažinėt, greičiai dideli“, – patarė autobuso vairuotojas V. Pervazas.
Vairuojant autobusą turi būti brandesnio amžiaus žmogus, kadangi mąstysena trupučiuką kitokia.
Ar jaunų ir be patirties vairuotojo vežami keleiviai būtų saugūs, klausimą kelia ir profsąjungos.
„11 arba 12 klasėj ateina, sėda į transporto priemonę kuri sveria 18 tonų ir veža keleivius. Ar keleivis būna saugus, ar ne? Abejoju, ar bus saugus, patirties nėra, tai – ne lengvoji mašina“, – abejojo „Kauno Autobusų“ Darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Bronius Bučelis.
Tačiau autobusų bendrovės amžiaus mažinimui pritaria.
„Jau suaugę žmonės, neša visą atsakomybę. Praktikos, yra programos, galima startuot nuo mažesnio autobuso, o tada pereiti prie didesnio“, – teigė L. Skardžiukas.
„Kiekviena įmonė kiekvieną mėnesį patiria praradimą. Išeina į pensiją žmonės ir ligos skausmingai paveikia. Tai labai laukiame to sprendimo, kad jis būtų kuo anksčiau, o paskui jau įmonės išsispręs, išsiugdys, kad tik leistų“, – kalbėjo A. Indrašius.
Pasak susisiekimo ministro, vilkikų vairuotojų amžių mažinti logikos būtų, tačiau ar to reikia keleiviniam transportui – abejoja.
„Dabar dėl autobuso vairuotojo negalėčiau taip iš karto atsakyti. Reikia vertinti visų aplinkybių visumą. Bet dėl vilkikų visoje ES bus žengiama vieningai“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Lietuva viena sprendimo sumažinti vairuotojų amžiaus kartelę – priimti negali.
Tai įgyvendinti galima bus tik tada, kai pakeitimams pritars Europos Parlamentas ir Taryba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Populiarėja dirbtinės Kalėdų eglutės, mažiau medelių parduoda miškininkai5
Ruošdamiesi Kalėdoms gyventojai vis dažniau renkasi dirbtines egles, pastebi prekybininkai. Tačiau itin išaugus ir gyvų medelių pasiūlai, mažiau kirstinių eglių parduoda Valstybinių miškų urėdija. ...
-
Dalis restoranų per Kūčias bus pilni, vis dažniau vakarienė užsakoma į namus3
Kalėdų išvakarėse, katalikams Lietuvoje švenčiant Kūčias, vakare dirbs ne visi restoranai, tačiau kiti laukia svečių ir tikisi visiško užimtumo. ...
-
Premjeras: Lietuvoje bus kuriama valstybinė institucija, atsakinga už gynybos priemonių įsigijimą9
Premjeras Gintautas Paluckas patvirtino, kad Lietuvoje ketinama steigti valstybei pavaldžią instituciją, atsakingą už gynybos priemonių pirkimus. ...
-
Lenkijos PSE ir „Litgrid“ galutinai sutarė investuoti į „Harmony Link“
Lenkijos elektros perdavimo sistemos operatorei PSE patvirtinus sprendimą dėl investicijų į elektros jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos „Harmony Link“ statybą, įsigaliojo ir toks pat Lietuvos operatorės „Litgrid“ sprendimas. ...
-
Paluckas: 2025 m. valstybės biudžete gynybos finansavimas siekia 3,91 proc. nuo BVP6
Premjeras Gintautas Paluckas teigia, kad patvirtiname kitų metų valstybės biudžete 800 mln. eurų padidinus skolinimosi limitą šalies gynybos poreikiams, krašto apsaugos finansavimo dalis sieks 3,91 proc. nuo bendrojo vidaus produkto (BVP). ...
-
ESO nesutinka su VERT išvadomis2
Neplaninį „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) patikrinimą atlikusi Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) nustatė, kad tinklų operatorius netinkamai informavo dalį gamintojų (vystytojų), kodėl jiems nesuteikti pajėgumai pri...
-
Prezidentas pasirašė 2025 metų valstybės biudžetą7
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė 2025 metų valstybės biudžetą, pranešė Prezidentūra. ...
-
RRT: „Telia“ ne visada leidžia konkurentams naudotis ryšio tinklu
Didžiąją dalį interneto ryšio rinkos užimanti telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ ne visada sąžiningai leisdavo kitiems operatoriams pasinaudoti jos elektroninių ryšių tinklu, pareiškė Ryšių reguliavim...
-
Ministerija didina finansavimą Lietuvos šaulių sąjungai7
Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos šaulių sąjunga (LŠS) pirmadienį pasirašė biudžeto lėšų naudojimo sutartį, kuri numato beveik 7 mln. eurų didesnį finansavimą – 20,7 mln. eurų. ...
-
Kas penktas lietuvis prieš šventes skolinasi pinigų: kokios sumos vyrauja?
Atlikta apklausa parodė, kad dauguma lietuvių prieš šventes skolinasi pinigų, o paskui turi grąžinti daugiau, su palūkanomis. Apie tai LNK žurnalistai kalbėjosi su „Credit24“ rinkodaros vadove Neringa Žemaite. ...