- Lina Jakubauskienė, ebus.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vokietijoje, iki šiol vadintoje automobilininkų rojumi, sparčiai mažėja nuosavų automobilių. Jauni vokiečiai nebenori būti transporto priemonių savininkais ir vis dažniau renkasi viešąjį transportą.
Ši tendencija pastebima jau nuo praėjusio amžiaus pabaigos. Per pastaruosius penkerius metus skirtinguose Vokietijos miestuose užregistruotų automobilių sumažėjo iki dvidešimties procentų. Pavyzdžiui, Miunchene, lyginant su 2006-aisiais, nuosavų automobilių sumažėjo net šimtu tūkstančių.
Ypač sparčiai nuosavų automobilių kiekis mažėjo miestuose, kur gerai veikia viešasis transportas arba įdiegta „car sharing“ sistema. Per pastaruosius metus sparčiai daugėjo ir priemiesčio bei regioninių traukinių keleivių.
Net turtingi vokiečiai, galintys sau leisti įsigyti prabangų automobilį, vis dažniau važiuoja dviračiu bei viešuoju transportu. Jei Lietuvoje lengvasis automobilis vis dar tebereiškia tam tikrą statusą, tai vokiečiai seniai į tai nebekreipia dėmesio.
Vokiečiai teigia, jog „iPhone“ karta išstumia „automobilių kartą“. Žmonės vis dažniau suvokia, jog automobilis kelia nemažai problemų: jo priežiūra gana brangi, sunku rasti vietą jam pasistatyti, be to, nuolat brangsta degalai.
Dabartinis vokiečių mobilumo simbolis – išmanusis telefonas arba planšetinis kompiuteris. Tai jis suteikia galimybę vienu metu būti skirtingose vietose, o patogiai keliauti galima ir viešuoju transportu. Be to, išmaniajame telefone ar planšetiniame kompiuteryje yra specialios programos, kurios bet kada parinks patogiausią viešojo transporto maršrutą. Naudojantis išmaniaisiais įrenginiais, galima įsigyti bilietus į autobusus ar traukinius.
Kuo toliau, tuo dažniau vokiečiai renkasi viešąjį transportą. Elektrinis traukinys, metro, tramvajus, autobusas ar dviratis – būdas greitai nuvažiuoti iš vienos vietos į kitą. Vis daugiau žmonių Vokietijoje naudojasi ir automobilių dalijimosi – „car sharing“ – paslauga.
Vokiečiai suvokia: kuo daugiau žmonių atsisako nuosavų automobilių, tuo mažiau transporto priemonių miestų gatvėse. Nuosavas automobilis naudojamas vos keletą valandų per parą, likusį laiką jis stovi garaže ar stovėjimo vietoje. Viešasis transportas važiuoja visą laiką. Tai – visai nauja važiavimo kultūra, kuri, deja, kol kas visai svetima lietuviams.
Vokietijoje nuosavų automobilių vis dažniau atsisako vidutinės klasės atstovai. Jauni, madingi žmonės renkasi dviračius autobusus ar metro. Juolab kad beveik visose viešojo transporto stotelėse ar transporto priemonėse veikia WiFi ryšys, yra prieiga prie interneto.
Be to, viešojo transporto keleiviams taikomos įvairios nuolaidos. Su nuolatiniais bilietais galima lankytis muziejuose, gauti nuolaidą parduotuvėse. Turintieji nuolatinius viešojo transporto bilietus, su nuolaida gali įsigyti bilietus į koncertus ar kitus renginius.
Be abejo, svarbi priežastis, dėl kurios vokiečiai atsisako nuosavų automobilių – galimybė sutaupyti. Brangiai kainuoja automobilių draudimas, įvairūs mokesčiai, techninės apžiūros. Pavyzdžiui, vidutinis „VW Golf“ turėtojas per mėnesį išleidžia 300-500 eurų. Viešojo transporto mėnesinis bilietas kainuoja 40 eurų.
Vokietijos valdžia per pastaruosius metus įdėjo nemažai pastangų, kad šalies gyventojai teiktų prioritetą viešajam transportui. Mažėja automobilių satatymo vietų gatvėse, didėja statymo mokestis, taip pat mokestis už kelius. Vis dažniau apmokestinamas įvažiavimas į miestų centrus. Visa tai skatina racionalius bei taupius vokiečius vietoj nuosavų automobilių rinktis viešąjį transportą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...