Naujų automobilių rinka: pirmo 2011 metų ketvirčio rezultatai

Per šių metų I ketvirtį Lietuvoje įregistruoti 2877 nauji asmeninės paskirties lengvieji automobiliai ir 345 komercinės paskirties lengvieji transporto priemonės. Vien kovo mėnesį užregistruoti 1099 asmeninės paskirties lengvieji automobiliai ir 138 komercinės paskirties mašinos. 

Asmeninės paskirties automobilių registravimas šių metų kovą, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 118,5 proc. (1 pav.), nors bendras I ketvirčio augimo rezultatas, lyginant su 2011 metais, siekia 44,3 proc.

Iš pirmo žvilgsnio Lietuvoje gerėjantys naujų automobilių pardavimo rezultatai atrodo optimistiškai, bet šis įspūdis iš dalies yra apgaulingas. Mat rinkos augimas reiškiamas procentais, o tai dar nieko nereiškia, jei neatsižvelgiama į tai, kokie duomenys lyginami.

Pirmame ketvirtyje naujų automobilių registravimo lygis absoliučia išraiška yra artimas praėjusių metų paskutiniams mėnesiams, todėl didelių netikėtumų rinkoje nėra. Šių metų pirmą ketvirtį neva drastišką procentinį augimą lėmė tai, kad praėjusių metų pirmąjį pusmetį buvo žymus rinkos smukimas lyginant su 2009 metais, kur pastarasis 2010 metų bendrame rezultate buvo kompensuotas antrojo pusmečio geresniais rezultatais.

Statistika verčia atsižvelgti iš kokio dugno lipama, į ką lygiuojamasi, identifikuoti, kokiame lygyje rinka šiuo metu yra. Sprendžiant pagal šiais metais registruojamų naujų automobilių skaičių Lietuva dabar atitinka 2004-2005 metų lygį. Jei 2007 ir 2008 metus būtų galima laikyti tikrąja arba normalia situacija rinkoje, galima daryti prielaidą, kad šiuo metu atsilikimas yra dvigubas ir pasiekti prieškrizinį lygį prireiks nemažai laiko.

 

Populiariausi naujų lengvųjų asmeninės paskirties automobilių modeliai tiek kovo mėnesį, tiek visą pirmąjį ketvirtį buvo „Nissan Qashqai“, „Peugeot 3008“, „Nissan Juke“, „Škoda Octavia“, „Subaru Legacy“. Lengvųjų komercinių automobilių rinkoje lyderiauja „Toyota Hilux“, „Renault Master“, „Volkswagen Caddy“, „Fiat Ducato“ bei „Citroen Berlingo“.

Lietuvos naujų asmeninių automobilių rinkos TOP 10:

#

Modelis

2011 m. kovas

 

#

Modelis

2011 m. I ketv.

1

Nissan Qashqai

93

 

1

Nissan Qashqai

274

2

Peugeot 3008

48

 

2

Nissan Juke

125

3

Nissan Juke

44

 

3

Subaru Legacy

120

4

Skoda Octavia

42

 

4

Skoda Octavia

119

5

Subaru Legacy

37

 

5

Peugeot 3008

108

6

Skoda Yeti

31

 

6

Skoda Yeti

90

7

Peugeot Partner

31

 

7

Toyota Avensis

78

8

Nissan Note

26

 

8

Volkswagen Golf

75

9

Volkswagen Passat

26

 

9

Opel Astra

57

10

Volkswagen Caddy

24

 

10

Volkswagen Polo

52

 

Lietuvos naujų lengvųjų komercinių automobilių rinkos TOP 10:

#

Modelis

2011 m. kovas

 

#

Modelis

2011 m. I ketv.

1

Volkswagen Caddy

20

 

1

Toyota Hilux

45

2

Toyota Hilux

19

 

2

Renault Master

36

3

Renault Master

14

 

3

Volkswagen Caddy

31

4

Fiat Ducato

13

 

4

Fiat Ducato

26

5

Citroen Berlingo

9

 

5

Citroen Berlingo

22

6

Volkswagen Transporter

8

 

6

Mercedes-Benz Sprinter

20

7

Skoda Superb

8

 

7

Skoda Octavia

14

8

Skoda Octavia

5

 

8

Volkswagen Transporter

13

9

Mercedes-Benz Sprinter

5

 

9

Skoda Superb

12

10

Mitsubishi L200

4

 

10

Mitsubishi L200

11

 

Vertinant naujų lengvųjų automobilių registravimą pagal savininkų tipus, šie metai jokių staigmenų nepateikė. Ir toliau daugiausia automobilių nuperka juridiniai asmenys: privačios ir valstybinės įmonės, lizingo bendrovės.

Iš viso per 2011 metų I ketvirtį Lietuvoje įregistruoti 3222 lengvieji automobiliai (M1 ir N1 klasės), Latvijoje – 2729, Estijoje – 4258 naujos mašinos. Lietuvos autoverslininkų asociacijos skaičiavimo duomenimis, pagal registruotų lengvųjų automobilių skaičių tenkantį 1 tūkstančiui gyventojų tarp Baltijos šalių po pirmojo ketvirčio žymiai pirmauja Estija – 3,18, atitinkamai Latvija – 1,21, Lietuva – 0,97. Iš esmės ši tendencija sugrįžta į savo vėžes, kai pagal naujų automobilių registravimą nuo regiono kaimynų Lietuva visuomet atsiliko, tik 2009 metais Lietuvai pagal santykinius rodiklius pavyko aplenkti Latviją (3 pav.). Pagal 2011 m. Baltijos šalių rinkų augimo prognozes, skirtumai pagal automobilių skaičių tenkantį tūkstančiui gyventojų pradeda vis akivaizdžiau ryškėti.Latvijos ir Estijos autoverslininkų asociacijos 2011 metų pradžioje skelbė, kad jų rinkos atitinkamai turėtų augti 33 ir 50 proc. Tuo metu Lietuvos autoverslininkų asociacijos prognozė sausio mėnesį buvo 15 proc.


Šiame straipsnyje: automobilių pardavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių