Plačiau šia tema pakomentavo „Lietuvos draudimo“ atstovas Saulius Abraškevičius.
– Kodėl nuotolinių konsultacijų ateityje tik daugės?
– Technologijų raida tikrai sparti šiais laikais ir vienintelis dalykas, kuris stabdo žmones nuo jų naudojimo – tai tiesioginės naudos arba vertės matymas. Šiuo požiūriu padarėme tyrimą ir norėjome išsiaiškinti, ar žmonės būtų linkę kreiptis į gydytojus nuotoliniu būdu. Tai reiškia ne vizito metu susijungti telefonu ar vaizdo ryšiu. Rezultatai tokie, kad 88 proc. jų, arba 9 iš 10, būtų linkę išklausyti konsultacijos, susijungę nuotoliu su gydytoju. Kas labiau rezervuotai žiūri arba ne taip linkę – tai yra kaimo vietovių gyventojai ir vyresni žmonės – nuo 55 metų ir į viršų.
Paradoksas, nes būtent tiems žmonėms reikia daugiau sveikatos priežiūros paslaugų. Nuotolinių konsultacijų metu prieinamus yra didesnis – reiškia, nereikia laukti eilėje, viskas vyksta greičiau.
D. Labučio / ELTOS nuotr.
– Dėl kokių priežasčių žmonės dažniausiai kreipiasi?
– Kaip rodo statistika, apie 80 proc. kreipinio pas šeimos gydytojus yra lengvi simptomai – lengvas karščiavimas, kažkoks negalavimas. Nuotoliniu būdu gydytojas užklausia, kas žmogui yra, gali išrašyti vaistų, gali nustatyti kažkokių diagnozių, gal ir receptinių vaistų išrašyti. Jeigu tikrai blogai – gali išrašyti siuntimą pas specialistą, suteikti nedarbingumą. Tai ta pasiūla yra tikrai nemaža.
– 9 iš 10 lietuvių pritartų nuotolinėms konsultacijoms – kodėl?
– Man atrodo, kas naudojasi sveikatos apsaugos priežiūros institucijomis, tikrai žino, kad yra ir sunku patekti pas specialistus ir yra ilgas laukimo laikas. Tą patvirtina ir tarptautiniai tyrimai. Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad 3 iš 10 pacientų poreikiai nėra patenkinami būtent dėl ilgo laukimo laiko pas gydytojus, dėl geografinio atstumo – reiškia, gyvenate kažkur užmiestyje, rajono pakraštyje, reikia važiuoti į miestą – ir dėl išlaidų, jog kai kurios paslaugos žmonėms yra per brangios. Žiūrint į visumą, nuotolinės konsultacijos sprendžia dvi problemas: gydytojus gali pasiekti bet kurią dieną, įskaitant ir savaitgalius, ir švenčių dienas bei nėra jokio fizinio didelio atstumo – galite būti užsienyje.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bet nuotolinėms konsultacijoms vis tiek reikia registruotis, gydytojai turi skirti laiko tam skambučiui.
– Jeigu kalbėtume apie mūsų Lietuvos draudimo teikiamą paslaugą su partneriais, tai reikia turėti išmaniąją programėlę. Pirmas žingsnis yra išsirinkti jums tinkamą laiką – jūs nusistatote vizito laiką, kada norite kontaktuoti, kuo detaliau aprašote simptomus ir tiesiog atsipalaiduojate ir laukiate skambučio.
– Kiek laiko tenka laukti?
– Viskas vyksta tą pačią dieną.
– Jeigu privačiame sektoriuje konsultuojama, tai skiriasi, pavyzdžiui, nuo tiesioginio vizito kainos?
– Žinoma, nuotolio paslaugos yra labai rekomenduotinos ir jos yra pigesnės, nes taupoma labai daug kaštų. Bet nereikia pamiršti ir valstybinės sveikatos priežiūros institucijų, kurios irgi teikia konsultacijas nuotoliniu būdu. Galbūt ta registracija yra ne tokia patogi ar vartotojui draugiška kaip privačiose įstaigose.
(be temos)
(be temos)
(be temos)