„Eurobasket 2013” alus: lietuviškas konkuruoja su Slovėnijos milžinais Pereiti į pagrindinį turinį

„Eurobasket 2013” alus: lietuviškas konkuruoja su Slovėnijos milžinais

Alus – neatsiejamas Europos krepšinio čempionatų ir Lietuvos sirgalių atributas. Pirmenybės Slovėnijoje – ne išimtis.

„Eurobasket 2013” alus: lietuviškas konkuruoja su Slovėnijos milžinais
„Eurobasket 2013” alus: lietuviškas konkuruoja su Slovėnijos milžinais / Artūro Morozovo nuotr.

Alus – neatsiejamas Europos krepšinio čempionatų ir Lietuvos sirgalių atributas. Pirmenybės Slovėnijoje – ne išimtis.

Alaus rinkoje – du milžinai

Slovėnija į Lietuvą panaši ne tik gyventojų skaičiumi. Nors slovėnai labai didžiuojasi tuo, kad jų vynas niekuo nenusileidžia prancūziškam ar ispaniškam, o išvesta rebulla vynuogių rūšis yra laikoma vietos vyndarių pasididžiavimu, pagrindinis gėrimas, praskaidrinantis vietinių kasdienybę, yra alus. Nuo seno Slovėnija garsėja tuo, jog yra viena iš nedaugelio šalių, kurioje auginami Europos aludarių ypač mėgstami aromatiniai apyniai „Styrian Golding“.

Slovėnijos alaus rinkoje dominuoja du prekės ženklai – „Laško“ ir „Union“. Abu jie yra oficialūs šios čempionato rėmėjai, o pirmenybių logotipas ir į krepšį dedančio žaidėjo siluetas puošia kiekvieną šių daryklų alaus skardinę ar butelį.

„Pivovarna Laško“ yra pati seniausia Slovėnijos alaus darykla, įkurta vos tris tūkstančius gyventojų turinčiame Laško miestelyje 1825 metais. Šiuo metu ji užima apie 60 proc. Slovėnijos alaus rinkos. Tuo tarpu „Union” pocizionuojamas kaip sostinės Liublianos alus.

Prieš keletą metų „Laško“ alaus darykla įsigijo „Union“ kontrolinį akcijų paketą, tad galima teigti, kad šiuo metu tai yra viena alaus kompanija, gaminanti dviejų skirtingų prekės ženklų produkciją. Visgi patys slovėnai yra gana kategoriški – jie renkasi arba vieną, arba kitą.

Baruose ir kitose viešose vietose (tarkime, šalia Jesenicių „Podmežakla“ arenos) beveik be išimties pilstomas „Laško Zlatorog“ – tai aukso spalvos lagerio tipo kiek kartokas alus, skleidžiantis malonų miežių salyklo kvapą. Tai pats populiariausias alus Slovėnijoje.

Važinėjo specialus autobusas

Pirmuosius pamatus Europos čempionatui „Laško“ pradėjo dėti dar vasarą. Nuo liepos pabaigos po visą Slovėniją ir kaimynines šalis važinėjo specialus linksmasis autobusas, pažymėtas „Eurobasket 2013” ir alaus daryklos simbolika.

Šiai akcijai buvo sukurtas nuotaikingas filmukas su vyriausiuoju Slovėnijos rinktinės treneriu Božidaru Maljkovičiumi ir trimis komandos žaidėjais Boštjanu Nachbaru, Koranu Dragičiumi bei Luka Laporniku. Atvykę į tas vietas, kur lankėsi „Laško“ linksmasis autobusas, aistruoliai galėjo ne tik pasimėgauti alumi, bet ir laimėti riboto tiražo išleistus proginius marškinėlius su visų Slovėnijos rinktinės žaidėjų parašais bei bilietus į Europos čempionatą.

Slovėnijos aludariai pasižymėjo jau prieš dvejus metus, kai į Lietuvoje vykusį čempionatą taip pat saviems sirgaliams atgabeno du vilkikus nacionalinio alaus. 

Beje, „Laško“ grupė šiame Europos čempionate tiekia ne tik alų, bet ir vaisvandenius, gazuotus ir aromatizuotus gėrimus, vandenį ir t.t.

Skėčių trispalvė

Tarp žaliųjų „Laško“ ir raudonų „Union“ palapinių šiomis savaitėmis gana gražiai prie krepšinio arenų žiūrisi ir geltoni lietuviško „Švyturio“ skėčiai. Ilgametis Lietuvos krepšinio rinktinės rėmėjas Slovėnijoje kviečia net į keturis barus – krepšinio sirgalių ambasadas. Du iš jų veikia Jesenicėse, du – sostinėje Liublianoje.

Jesenicių merija Lietuvos sirgalių ambasadai pasiūlė šiuolaikišką kavinę miesto centre „Železar“, o antroji ambasada miestelyje veikia prieš pat pagrindinį įėjimą į „Podmežaklos“ areną įsikūrusiame „Bowling Bar“. Liublianoje, kurioje krepšinio šventė tęsis nuo trečiadienio iki pat čempionato finalo, Lietuvos krepšinio ambasados įsikurs miesto centre, picerijoje ir nacionalinių patiekalų restorane „Emonska klet“ bei populiariame tarp vietos studentų ir iki išnaktų dirbančiame „Parlament Pub“.

Aplinkinių dėmesį šiomis dienomis patraukia ne tik lietuviška ženklodara. Iš lietuviškų stovyklų muzika sklinda ypač garsiai, o dainų paletė – taip pat įvairiausia. Prieš lietuvių rungtynes ir po jų prie „Švyturio“ skėčių galima išgirsti ir Erikos Masytės „Laisvę“, ir SEL „Aš žiūriu į tave, pasauli“, ir Marijono Mikutavičiaus „Tris milijonus“, ir skandalingai pagarsėjusį Cisco Kid kūrinį „Kas nešokinės“.

Lietuvos krepšinio sirgalių ambasadose pilstomo „Ekstra“ ir „Balto“ alaus kainos – ne aukštesnės, nei atitinkamuose Slovėnijos baruose pilstomo vietos alaus. Šalia „Podmežakla“ arenos esančioje fanų zonoje bokaliuką „Laško“, „Union“ ar „Švyturio“ gali išlenkti už 2,5 euro, atokiau esančiuose baruose stiklas šalto alaus atsieis 2 eurus, parduotuvėse kainos svyruoja nuo 0,8 iki 1,5 euro už skardinę.

Plati skonių paletė

Gal ką prie alaus? Slovėnijos virėjai turi ką pasiūlyti. Šios šalies virtuvei didelės įtakos turėjo įvairus šalies klimatas ir istorija. Populiariausi slovėnų nacionaliniai patiekalai yra troškinys su kopūstais arba ropėmis (jota), guliašas su paprikos prieskoniu (bograč), suktinukai (štruklji), koldūnai (Idrija žlikrofi) ir skrudintos bulvės.

Be šių patiekalų slovėnai atvykėliams primygtinai siūlo paskanauti krosnyje keptų veršio kojos (teliačja kolenica) ar paršo karkos, naminių trijų skirtingų rūšių dešrelių, kepto varškės sūrio (gryn).

Giliausias tradicijas turintis Slovėnijos desertas yra vyniotinis (potica), kurio įdarai gali būti 80 rūšių: peletrūno, medaus, graikinių riešutų, aguonų, traškių spirgučių, česnako laiškų, varškės ir t. t.

Visų šių patiekalų galima įsigyti arenos prieigose ar netoliese jų veikiančiose užeigose. Visos jos šiomis dienomis taip pat gyvena Europos čempionato ritmu: daugybė nacionalinių vėliavėlių, Baltijos ar Balkanų šalių muzikiniai motyvai, daug malonių šypsenų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų