Paskutiniame Šiaurės Europos, Baltijos šalių ir Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių čempionatų etape - greičio rekordai
Mašinvagių akibrokštu prasidėjusi baigiamoji šio sezono Lietuvos, Estijos, Latvijos, Suomijos ir Lenkijos lenktynininkų dvikova Kačerginės "Nemuno žiede" tapo išskirtinai įspūdingu reginiu.
Vienas iš 44 greičio spektaklio dalyvių - svečias iš Estijos Jegoras Popovas - jau kvalifikaciniuose važiavimuose pagerino net septynerius metus išsilaikiusį šios trasos greičio rekordą.
Kartelė kilstelėta
Net septynis metus išsilaikiusį "Nemuno žiedo" trasos greičio rekordą 1998-aisiais pasiekė švedas Svenas Juhansonas su "Formula 4", vieną Kačerginės žiedą įveikęs per 1 min. 12,076 sek.
Praėjusį savaitgalį, kovodamas dėl starto pozicijos, Šiaurės Europos ir Baltijos šalių čempionas, "Formula Baltic" lenktynininkas iš Estijos Jegoras Popovas distancijoje užtruko 1 min. 09,171 sek., važiuodamas vidutiniu 171,748 kilometro per valandą greičiu.
Tas pats sportininkas oficialių lenktynių antrojo važiavimo metu šį pasiekimą pagerino dar kartą: dabar "Nemuno žiedo" greičio rekordas yra 1 min. 09,147 sek, o vidutinis vieno rato įveikimo greitis - 171,808 kilometro per valandą.
Paradoksalu, tačiau naujojo trasos greičio rekordo autorius J.Popovas netapo net prizininku. Greitajam Estijos lenktynininkui pritrūko sėkmės ir stabilumo, nes pirmajame važiavime, įveikęs tik septynis iš privalomų dvylikos ratų, estas išlėkė iš trasos ir nekirto finišo linijos, o antrajame finišavo trečias.
Susumavus abiejų važiavimų rezultatus, J.Popovas buvo priverstas tenkintis tik septintąja vieta. Tačiau jam užteko ankstesnėse varžybose sukauptos taškų atsargos džiaugtis ne tik Estijos, bet ir Šiaurės Europos bei Baltijos šalių čempiono titulais.
"Formula Baltic" klasės lenktynininkų ginčą įtikinamai laimėjo estas Stenas Pentusas. Antras liko nugalėtojo tautietis Raivo Tamas, pranokęs daugkartinį ir šiemetinį Lietuvos čempioną Ramūną Čapkauską. Lietuvos čempionato įskaitoje antruoju prizininku tapo Janis Tamis, o trečiuoju - Egidijus Gutaravičius.
Latvių nesėkmės
Įdomi ir permaininga kova vyko jungtinėje "B 2000", "Super 2000" bei "Super 1600" automobilių klasėse, kur prie starto linijos išsirikiavo net 19 lenktynininkų.
Jau pirmajame važiavime įspūdingą žiūrovams, tačiau nemalonią sau bei komandos vadovams ir rėmėjams, avariją patyrė latvis Aleksejus Kočujevskis, kai leisdamasis nuo kalno prieš starto-finišo liniją net kelis kartus vertėsi. Avarijoje nenukentėjęs sportininkas guodėsi neišvengęs kontaktinės kovos.
Antrajame važiavime tokia pat bėda ištiko ir Laurį Vidžį, kurio "Volkswagen Golf" irgi kelis kartus vertėsi. Be to, kažkurio iš komandos mechanikų patartas latvis neatgabeno savo sudaužyto automobilio į uždarą parką, kaip to reikalauja varžybų taisyklės. Už šią pražangą sportininkas buvo diskvalifikuotas. Juodą latviams dieną pragiedrulių suteikė Andris Daugavinis, su "Honda Civic" laimėjęs "Super 1600" klasėje rungtyniavusių sportininkų varžytuves. Pagal abiejų važiavimų rezultatus latvis tik vienu tašku pranoko "Honda CRX" vairavusį ir šalies čempionu tapusį Mindaugą Neliubšį ir aštuoniais - trečiuoju likusį estą Madį Kasametsą su "Toyota Yaris".
Namų sienos nepadėjo
Išskirtinio žiūrovų dėmesio sulaukė dviejų vienas kito vertų "B 2000" klasėje kovojančių varžovų - latvio Janio Horelikso ir lietuvio Egidijaus Dapšo - akistata. Prieš lemiamą startą E.Dapšas buvo trečiojoje pozicijoje ir tik dviem taškais atsiliko nuo antruoju šiose įskaitoje žengusio latvio.
Žiūrovų entuziastingai palaikomas lietuvis laimėjo pirmąjį važiavimą ir pirmavo antrajame, tačiau prieš finišą neatlaikė latvio atakų ir buvo priverstas jam nusileisti. To pakako, kad J.Horeliksas, vairavęs "Honda Integra", švęstų pergalę šiose varžybose ir džiaugtųsi sidabru Šiaurės Europos bei Baltijos šalių čempionatų galutinėse įskaitose.
Pergalę "B 2000" klasėje dar prieš paskutinįjį etapą buvo užsitikrinęs latvis Girtsas Krūzmanis. Jis artimiausius persekiotojus lenkė net 87 taškais, todėl į Kačerginę neatvyko.
"Super 2000" automobilių klasės įskaitoje Lietuvos sportininkai nesivaržė, o šioje klasėje pirmąsias vietas iškovojo Estijos lenktynininkai Martinas Merisaras ir Indrekas Sepas. Trečioji vieta atiteko svečiui iš Suomijos Kariui Gronthalui.
Pergalė komandų įskaitoje
Galingiausių automobilių "Baltic GT" lenktynėse šįkart varžėsi 12 sportininkų. Dideliam publikos džiaugsmui, abu važiavimus laimėjo Mindaugas Dainauskas, vairavęs "Chrysler Stratus". Kova trasoje nugalėtojui klostėsi nelengvai.
Dėl "BMW M3" gedimų nemenkų problemų jau kvalifikacinėse varžybose turėjęs ir dėl to lenktynes pradėjęs iš paskutinės starto pozicijos estas Tonu Someris pirmajame važiavime finišo liniją kirto antras, aplenkęs Alfredą Kudlą su "Porsche 911 GT3".
Antrajame važiavime iš trečiosios pozicijos labai veržliai startavęs A.Kudla mažiau nei ratą sugebėjo priešintis pajėgiam estui, kuris aplenkė ir M.Dainauską. Tačiau lenktynėms įpusėjus estas dėl gedimo lėtai atvairavo į komandos garažus savo "BMW M3", o "A-1" komandos narys M.Dainauskas vis tolo nuo jam įkandin važiavusio A.Kudlos, kuris Kačerginėje tenkinosi antrąja vieta, nuo nugalėtojo atsilikęs 14 taškų.
Trečioji prizinė vieta atiteko Vidui Čebatavičiui, vairavusiam savos konstrukcijos "AGM Kit car" ir sugebėjusiam apsiginti nuo esto Erkio Pirsalu su "BMW 320" atakų. E.Pirsalu pranoko Nemuną Dagilį, vairavusį galingą "Porsche 996 GT3".
Tik paskutiniojo etapo varžybos šioje automobilių klasėje išaiškino šalies čempioną ir prizininkus. Surinkusiam 221 tašką, čempionato laurai atiteko M.Dainauskui, kuris pranoko N.Dagilį (218 taškų). Vienu tašku nuo antrojo prizininko atsiliko A.Kudla.
Komandų įskaitoje Kačerginėje vykusias čempionatų pabaigtuves laimėjo lietuviai, pelnę 266 taškus. Jie 11 taškų aplenkė antroje vietoje likusius estus. Trečiąją vietą užėmė Latvijos sportininkai, surinkę 140 taškų.
Naujausi komentarai