- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ketvirtadienį, lapkričio 18-ąją, įvykusio oficialaus pristatymo metu Vaidotas Žala atkleidė svarbiausias naujienas prieš artėjantį Dakaro ralio maratoną. Pritraukus naują stiprų rėmėją komanda jau 2022 metų Dakare dalyvaus „Teltonika Racing“ pavadinimu. Antra svarbi žinia – naujos kartos variklį gavęs „Mažylis“ bus ne tik dar greitesnis, bet ir patikimesnis.
2022 metų Dakare šalia V. Žalos šturmano vietoje vėl sėdės Paulo Fiuza. Į komandos pristatymą atvykęs portugalas Lietuvoje lankėsi pirmą kartą. Trumpa jo viešnagė šalyje bus darbinga – susipažinęs su pasikeitusia komanda patyręs ralio maratonų dalyvis apžiūrės atnaujintą automobilį ir dalyvaus pirmuosiuose bandomuosiuose važiavimuose.
Prie komandos šiais metais prisijungs ir Saulius Jurgelėnas, kuris Saudo Arabijoje bus atsakingas už komunikaciją. Ne vieną Dakarą šturmano kėdėje įveikęs automobilių sporto profesionalas bus matomas kasdienėse socialiniuose tinkluose rodomose tiesioginėse transliacijose. Anot V. Žalos, „Teltonika Racing“ komandai S. Jurgelėnas – tarsi sėkmės talismanas.
Tikslas: garsinti Lietuvos vardą pasaulyje
Generalinės komandos rėmėjos „Teltonikos“ įkūrėjo ir prezidento Arvydo Paukščio teigimu, įmonių grupė kiekvienais metais bent 1 mln. eurų skiria paramai. Dakaro ralis pritraukia viso pasaulio dėmesį, tad „Teltonika“ prisidedama prie V. Žalos dalyvavimo šiame ralyje, siekia padėti garsinti Lietuvos vardą pasaulyje.
Pasak A. Paukščio, mintis „Teltonikos“ įmonių grupei paremti Dakaro ralio iniciatyvą kilo ir iš sričių, kuriose „Teltonika“ vykdo savo veiklą:
„Esame pirmaujantys pramoninio ryšio technologijų ir transporto sekimo prietaisų gamintojai Europoje. Teltonikos įmonės jau daug metų kuria ir diegia inovacijas šiose srityse kai kurie mūsų klientai jas pritaiko ir automobilių sporte. Be to, kitais metais atversime „Teltonikos technologijų centro“ Molėtuose duris, todėl remdami V. Žalą džiaugiamės galėdami prisidėti ir prie kraštiečio sėkmės“, – sako A. Paukštys.
Patobulinimas siekiant patikimumo
Patobulintas V. Žalos vairuojamas „X-Raid“ visureigis nuo šiol turėtų būtų ne tik dar greitesnis, bet ir gerokai patikimesnis. Variklis su dviem turbokompresoriais buvo pakeistas vieną turbiną turinčiu naujos specifikacijos motoru. V. Žalos komandos sportinis visureigis praėjusiais metais buvo vos vienas iš dviejų „X-Raid“ ruoštų modelių su senesnės specifikacijos varikliais.
Pakeitus variklio tipą padidėjo oro tiekimo angos skersmuo. Anot V. Žalos, pokyčiai aiškiai matomi ir išorėje – iš galo į priekį perkėlus dalį radiatorių teko netgi modifikuoti variklio dangtį. Kitas svarbus patobulinimas – vietoje iki šiol naudotų dviejų dirželių liko vienas, o ir tas perkeltas į geriau apgalvotą padėtį.
„Anksčiau mus kamavusios dirželio ligos šis variklis jau nebeturi. Padidėjo maksimali išvystoma galia, o svarbiausia – prasiplėtė maksimalaus išvystomo sukimo momento diapazonas. Tai turėtų labai pasijausti važiuojant sudėtingiausiomis sąlygomis, pavyzdžiui, kopose“, – komentavo lenktynininkas.
Į naują klasę pereis kitais metais
Naujos visureigių klasės T1+ pakeitimai „X-Raid“ modeliui nebuvo atlikti. Vokietijos kompanijos inžinieriai nespėjo baigti reikiamų detalių tobulinimo, tačiau net ir turėdama tokią galimybę „Teltonika Racing“ komanda visureigio pakabos šiais metais dar nebūtų keitusi.
„Apskritai, tokį komplektą „X-Raid“ pasiūlys tik 2023 metų Dakarui. Net jeigu viskas ir būtų paruošta, kiltų rimtų abejonių dėl patikimumo. Techniniai pakeitimai buvo įvesti labai greitai ir kai kurios komandos tik šį rudenį pradėjo testuoti patobulintus automobilius varžybose“, – pastebėjo sportininkas.
Turimas „X-Raid“ visureigis pakabos patobulinimo gali ir nesulaukti, mat V. Žala rimtai svarsto galimybę nuo 2023 metų ralio reiduose startuoti ne su savu, o su nuomojamu automobiliu. Anot lenktynininko, tai realiausiai įgyvendinamas būdas visuomet vairuoti pažangiausią techniką ir būti itin konkurencingiems.
„Dar po metų neliks kitos išeities – tik važiuoti su T1+ kategorijos visureigiu. Kažkokiu būdu tai spręsime – teks arba tobulinti turimą automobilį, arba važiuoti su nuomojama technika“, – reziumavo lenktynininkas.
Bendradarbiavimą prątesė ir su „Agrorodeo“
Vaidotas Žala pasidžiaugė, kad šiemet į Dakarą vyks ir su ilgamečiu projekto partneriu „Agrorodeo". „Labai vertiname jau septintus metus trunkančią partnerystę su grūdų prekybos lyderiais „Agrorodeo", kurie nuo pat projekto pradžios nešė pagrindinę komandos finansavimo naštą. Kartu patyrėme ir džiugių, ir apmaudžių akimirkų. Smagu, kad visose situacijose jautėme „Agrorodeo" kolektyvo ir jų partnerių palaikymą ir už tai esame jiems dėkingi“, – pasakojo V.Žala.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Skandalo per čiuožimo čempionatą kulminacija: moteris paneigė savo žodžius8
Prieš metus Kaune vyko Europos dailiojo čiuožimo čempionatas. Jame įsiplieskė konfliktas tarp savanorės, žurnalisto ir Lietuvos čiuožimo federacijos prezidento. Renginyje dirbusi Kaja Elena Brilė šeštadienio vakarą paneig...
-
Ilga diena ir kritimais stebėjęsis Siliūnas: galbūt per daug atsipalaidavo
Po trumpos atokvėpio dienos, Dakaro dalyviai šeštadienio rytmetį vėl išsiruošė į jau šeštąjį greičio ruožą. Užduotis laukė ne iš lengvųjų – lenktynininkams reikėjo įveikti patį ilgiausią,...
-
Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas apie konfliktą su Baciuška: Rokas turbūt pats suprato13
Kol vieni vis dar kovoja dėl aukščiausių vietų Dakaro ralyje, kitiems sunkiausios pasaulio lenktynės jau baigtos. Šeštadienį į Vilnių parskrido Benediktas Vanagas, kuriam Dakaras baigėsi penktajame etape, kai su savo „Toyota...
-
Lyderių dešimtuke atsidūręs Baciuška: pabaigoj truputį paspaudėm2
Šiandien baigėsi šeštasis Dakaro ralio etapas. Jis buvo ilgiausias. Šiandien, panašu, jog Rokas Baciuška savo pažado laikėsi ir „tapkę paspaudė“. Ties pirmąja žyma jau buvo 13-tas, o ties 140 km &nda...
-
Be mechanikų ir pagalbos: kaip „Ovoko“ komanda bando užkariauti Dakarą?
Dakaro ralyje startuoja ne tik daugiau nei 800 lenktynininkų, bet ir jų komandos: mechanikai bei pagalbinis personalas, kurie daugumą ekipažų lydi iš paskos. Visa tai tam, kad vairuotojai ir šturmanai galėtų susitelkti į lenktyniavimą, t...
-
Po Vanago pasitraukimo iš Dakaro ralio – Baciuškos žinutė: visi mes čia važiuojame vienu tikslu3
Benediktui Vanagui pasitraukus iš Dakaro ralio, į žinią sureagavo ir Rokas Baciuška. ...
-
Legendinio „Olimpo“ jubiliejus: nuotaikos – dvejopos
„Mūsų klube įkurtame muziejuje būtų galima susipažinti ne vien su turtinga varžybų trofėjų kolekcija, bet susitikti ir su juos iškovojusiais atletais“, – sakė vienas kultūrizmo klubo „Olimpas“ steigėjų doc. dr...
-
Prieš lemiamas kovas – atsargios prognozės
Lietuvos rankinio federacijos (LRF) taurės moterų ir vyrų finalo varžybos vyks vasario 8–9 d. Alytuje, trofėjų sieks keturių miestų komandos. ...
-
Liūdna žinia iš Dakaro: Vanagui ralis – baigtas31
Nors Dakaro ralyje šiandien poilsio diena, Lietuvos lenktynininkas Benediktas Vanagas pasidalijo liūdna žinia – šis ralis jam, deja, baigtas. ...
-
Džokovičius teigia buvęs apnuodytas Australijoje: grįžęs į Serbiją, kai ką išsiaiškinau1
Serbijos teniso žvaigždė Novakas Džokovičius duodamas interviu žurnalui „GQ“ pasakė manąs, kad buvo „apnuodytas“, kol iki atvirojo 2022 m. Australijos teniso čempionato leido laiką Melburno imigrantų sulaikymo centre. ...