- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
-
Senų automobilių ralyje į 1980-uosius važiuos ir „Ferrari“
VšĮ „Saugus ratas“ rengiami istorinių automobilių raliai turi savo išskirtinumą arba, kaip dabar madinga sakyti, cinkelį.
Tai ne akį traukiančių vertingų relikvijų pasyvios demonstracijos, vadinamos parodomis ir pagrįstai susilaukiančios savų gerbėjų.
Tai irgi anaiptol ne nutrūktgalviškas lėkimas, panašėjantis į tikrą ralį ir niekaip nederantis su istorine technika.
Tai veikiau kažkas per vidurį – ir parodymas žiūrovams ką vertingo turi sukaupęs, ir kartu didesnė, daugiau emocijų, retsykiais net adrenalino, kelianti atrakcija patiems dalyviams, verčianti ne tik įrodyti restauratoriaus meistriškumą, bet ir sugebėjimą vairuoti seną automobilį sportiškai, nebojant dideliems „laivams“ ankštokų slalomo aikštelių ar pasukti galvas prisimenant šalies istoriją ir įdomesnius jos vingius.
Visų šių elementų nestokos ir rugsėjo 4 d. rengiamas tradicinis istorinės technikos, kaip sako „Saugaus rato“ vadovas ir renginio įkvėpėjas, aukštaitis iki kaulų smegenų Valdas Juozas Vilūnas, – „ralius „Palei rubežių“.
„Būtent tokie renginio bruožai, mano nuomone, ir yra patraukliausias, viliojantis aktyviai dalyvauti istorinių automobilių ralių elementas“, – sako ne iš nuogirdų tai pažįstantis gamtinių dujų įrangos gamintojos, remontuotojos ir pardavėjos „Vilduja“ vadovas Tadas Vitkevičius.
Jau iš paties pavadinimo „Palei rubežių“ nesunku nuspėti, kad ralio keliai drieksis paribiu, tiksliau dabar rečiau žmonių lankomu Lietuvos – Baltarusijos pasieniu, užsukant į dviejų šalių istorijos vingių liudininkais tapusius mažus miestelius, vienu kitu žodžiu persimetant su jų gyventojais.
Kodėl pasirinktas būtent toks maršrutas?
„Tikrai ne dėl dabar šį pasienio ruožą apgulusių pabėgėlių, – sako V.J. Vilūnas. – Mus veda noras parodyti, kad ir šis, kiek primirštas šalies kampelis – labai įdomus, savitas, kurį verta pamatyti dabar, nes istorija ne tik išsaugo detales, bet ir jas pamažu keičia. Todėl tikimės, jog parubežio keliai, žmonės bei lankytini objektai patiks ir paliks įspūdį ralio dalyviams, ypač atvykusiems iš kito Lietuvos pakraščio“.
Istorinių automobilių raliui „Palei rubežių“ startas bus duotas rugsėjo 4 d. 10 val. Vilniaus rajone, netoli sienos su Baltarusija esančiuose Buivydžiuose, garsėjančiuose išlikusia mauzoliejine Radziševskių koplyčia.
Riedėdami nedaug nuo sienos nutolstančiais keliais istorinių automobilių vairuotojai trumpam stabtelės Šumske, Medininkuose, Lentvaryje, Vievyje, Sudervėje, o pakeliui jų lauks tikslaus važiavimo, slalomo ir kitos rungtys.
Sukorę 195 km, „Palei rubežių“ dalyviai finišuos tos pačios dienos pavakarę Maišiagaloje, kurios bene didžiausi traukos objektai – Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčia ir Maišiagalos dvaro rūmai.
Ralio nugalėtojai ir prizininkai bus paskelbti, o kelio dulkės nuplautos žalia laukų arbata miestelio kavinėje „Grafo dvaras“, kur renginio organizatoriai žada ir teatralizuotą performansą – 1980 metų stiliaus balių, kuriame jaukiausiai besijaustų, žinoma, dėvintys tų metų madą atspindinčius aprėdus.
Nepraleisti ralio, o jį pabaigus akompanuojant akordeonui ir saksofonui darsyk degustuoti kažkada ragautus, dabar gal kiek primirštus 1980-ųjų meniu valgius jau pareiškė norą daugelis nuolatinių „Saugaus rato“ organizuojamų renginių dalyvių.
Tarp jų ir autentišką 1968-ųjų gamybos „Mercedes 250“ vairuosiantys Rolandas ir Jūratė Ryliškiai, tų pačių metų laidos itin kruopščiai restauruotą, lyg vakar nuo konvejerio nuriedėjusį „ZAZ 965“ demonstruosiantys Tadas Vitkevičius su Feliksu Krivickij, metais jaunesnį, daugelyje šalių gražiausio modelio titulą kažkada pelniusį „Volvo P1800“ atvairuosiantys Andrius Dementavičius su Andriumi Grigu ir kiti.
Istorinių automobilių ralyje „Palei rubežių“ su 1986 m gamybos „Volkswagen Scirocco Tropic“ startuos ir Irmantas su Jolita Kuncos, o dar vienas šeimyninis Andriaus ir Monikos Vaitiekūnų ekipažas siūlo atidžiau pažvelgti į jų 1977 m laidos to paties vokiečių gamintojo „Transporterį“.
Tačiau saldžiausia uoga ant viso renginio torto neabejotinai taps retas ne tik keliuose, bet ir istorinių automobilių raliuose „Ferrari Mondial T“, kurį iš Šiaulių atvairuos Donatas Devenis.
Šį 1990 m gamybos youngtimerį, kurio ratus suka 300 AG išvystantis 3,4 litro darbo tūrio benzinu „girdomas“ variklis, Donatas prieš ketverius metus įsigijo Prancūzijoje.
Nors jo rida tik 86 tūkstančiai kilometrų, tačiau Italijos gamintojų pasididžiavimas buvo patekęs į rimtą avariją.
Tad nagingiems Lietuvos meistrams teko įdėti nemažai triūso, kad „Ferrari Mondial T“ ne tik su vėjeliu švilptų keliais ir magistralėmis, bet ir taptų rimčiausiu konkurentu istorinių automobilių ralio „Palei rubežių“ dalyviams.
A. Brazaičio, I. Gelūno ir organizatorių nuotr.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...