- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Aštuntajam savo Dakaro ralio startui besiruošiantis Antanas Juknevičius kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu intensyvaus pasirengimo laikotarpiu rado laiko ir naujoms patirtims. Lenktynininkai išmėgino pilotų profesiją ir palygino, kuo skiriasi darbas ralio reido automobilyje bei realioje „Boeing 737“ lėktuvo kabinoje.
Sunkiausia užduotis pilotuojant lėktuvą sportininkams tapo pakilimo procedūra, kurios metu orlaivį pilotai valdo kojomis vairuodami, rankomis keldami lėktuvą į orą ir reguliuodami greitį – priešingai, nei tai daroma automobilyje. Įdomu ir tai, jog A. Juknevičiaus šturmanas D. Vaičiulis yra mokęsis skristi vienmotoriu lėktuvu, tačiau „Boeing“ lėktuve ir valdymas, ir prietaisai – kur kas sudėtingesni.
„Kol teisingai pakilome, sudaužėme 3 lėktuvus – už tokią sumą galėtume iki gyvenimo galo į Dakarą važiuoti negalvodami apie finansavimą“, – šmaikščią patirtį prisiminė šturmanas D. Vaičiulis. „Keisčiausia buvo, jog kapitono ir piloto vairalazdė bei pedalai yra sujungti, todėl vienu metu bandydami vairuoti iš tikro kovojome vienas prieš kitą. Pasidalinę darbais pakilome puikiai ir net nusileidome be autopiloto ar instruktoriaus įsikišimo.“
Specialiai dykumų maratonams belgų „Overdrive“ inžinierių sukonstruotas A. Juknevičiaus Dakaro automobilis ir bene 200 keleivių populiariausiais maršrutais visame pasaulyje kasdien skraidinantis lėktuvas, rodos, neturi daug bendro. Galia skiriasi daugiau nei šimtą kartų – 36 tūkst. prieš 330 arklio galių, o lėktuvo maksimalus greitis bene 4 kartus didesnis, tačiau užėjus į piloto kabiną vaizdas išties primena lenktyninį automobilį.
Visų pirma akys užkliūna už daugybės svirtelių bei ekranų, kurių rodomais duomenimis pilotai vadovaujasi viso skrydžio metu. Tą patį vaizdą matysime ir Dakaro automobilyje, be to, net ir pateikiama informacija yra panaši – kuro, alyvos lygis, skysčių temperatūros, variklio sūkiai, navigacijos priemonės ir pan. Kaip pasakoja „Boeing“ kapitono kėdę išbandęs A. Juknevičius – tiek procedūros, tiek darbo vieta labai panašūs, skiriasi tik veiksmų ir įrangos kiekiai.
„Paprastam žmogui ir mūsų „Overdrive Hilux“ prietaisų skydelis gali pasirodyti kaip kosminis laivas, bet lėktuvo kabina tikrai stebina savo prietaisų gausa. Prieš startuojant Dakaro ralio etape procedūrų sąrašas nėra itin ilgas – patikrini padangų slėgį, užsidedi pilną aprangą, prisisegi, įsijungi komunikacijos priemones, tuomet belieka suspausti kelių jungiklių kombinaciją ir „gazas – dugnas“, – juokėsi „BAA Training“ pilotų akademijoje realaus skrydžio stimuliatorių išbandęs A. Juknevičius. „Tuo tarpu lėktuve yra visa knyga patikrinimų, kuriuos Darius turėtų man perskaityti prieš pradedant kilimo procedūrą.“
Pojūčiai skriejant Pietų Amerikos smėlynais ir 12 kilometrų aukštyje skiriasi, tačiau ne taip, kaip galima būtų tikėtis. Pasak Dakaro lenktynininkų, skrodžiant ralio trasas greitis jaučiasi žymiai labiau nei pilotuojant lėktuvą 780 kilometrų per valandą greičiu. Viena to priežasčių – tokiame aukštyje aplink lėktuvą be galo daug erdvės ir nėra kitų objektų, kurių dėka suvoktum savo paties greitį.
Dakaro ralio maratonui besiruošiantis A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio ekipažas varžybose startuos „Overdrive Hilux“ automobiliu, kuris jau lapkričio pabaigoje bus išsiųstas į Pietų Ameriką. Pirmasis 2017-ųjų Dakaro ralio etapas numatomas sausio 2 d.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Europos konfederacija: 2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse Rusijos fechtuotojų nebus
2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse nedalyvaus nė vienas fechtuotojas iš Rusijos ar Baltarusijos po to, kai į Europos atrankos varžybas neatvyko nė vienas neutralus šios sporto šakos atstovas, pranešė Europos fechtavi...
-
E. Matakas Europos čempionate iškovojo bronzą
Edgaras Matakas iškovojo antrą savo medalį Madeiroje, Portugalijoje vykstančiame Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate. Lietuvos paralimpinės rinktinės plaukikas pelnė bronzos apdovanojimą. ...
-
Istorinio debiuto laukianti Lietuvos merginų tinklinio rinktinė sužinojo varžoves ir prašo paramos
Lietuvos jaunių (U18) merginų rinktinė – pirma mūsų šalies istorijoje nacionalinė salės tinklinio komanda, dalyvausianti Europos čempionate – sužinojo savo būsimas varžoves. ...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!2
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
Pasaulio sportinio ėjimo komandiniame čempionate – naujos olimpinės rungties krikštas
Sekmadienį Antalijoje (Turkija) vyko pasaulio sportinio ėjimo komandinis čempionatas, kuriame dalyvavo 9 Lietuvos ėjikai. ...
-
Geriausias visų laikų pasiekimas – Lietuvos jaunių rinktinė pasidabino sidabro medaliais5
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė užbaigė istorinį pasirodymą pasaulio jaunių I diviziono B grupės turnyre. ...
-
G. Venčkauskaitė Pasaulio taurės antrame etape finišavo keturiolikta
Šiandien pasibaigusiose Pasaulio taurės etapo varžybose vienintelė lietuvė penkiakovininkė patekusi į finalą, Gintarė Venčkauskaitė finišavo 14-a. ...
-
Sporto pinigų dalybos: dauguma liko basi28
Nacionalinė sporto agentūra (NSA) paskirstė 1 mln. eurų biudžeto lėšų tarptautinėms sporto varžyboms organizuoti. Finansavimas skirtas vos penkioms organizacijoms, kitos liko užribyje. ...
-
M. Aleknos rekordą vejantis: kiek diską gali numesti paprastas žmogus?15
Kartais pajuokaujama, kad norint suprasti, kokio aukšto lygio profesionalai dalyvauja čempionatuose ir olimpinėse žaidynėse, kiekvienoje rungtyje reikėtų leisti varžytis vienam paprastam žmogui. Pagerinęs pasaulio rekordą, Mykolas Alekna disk...
-
Vartai į Paryžių laukia olimpiečių
„Į olimpinį Paryžių dauguma mūsų atletų vyks būtent iš šio oro uosto, čia lauksime sugrįžtančių“, – sakė Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) prezidentė Daina Gudzinevičiūtė, atidarydama Vilniuje edukaci...