Vokietijos vartotojų nuotaikas gerina švelnėjantys apribojimai

  • Teksto dydis:

Vokietijos pirkėjai į kovą žengia būdami geresnės nuotaikos ir tikėdamiesi, kad artimiausiomis savaitėmis dėl koronaviruso įvesti apribojimai bus sušvelninti, ketvirtadienį parodė svarbaus tyrimo rezultatai.

Indeksas, kuriuo tyrimų bendrovė GfK NOP įvertino vartotojų lūkesčius dėl ateities, pakilo iki minus 12,9, palyginti su sausį fiksuotu minus 15,5 punkto lygiu.

Tai yra pirmas indekso padidėjimas nuo spalio mėnesio.

„Vartotojų nuotaikos iš dalies atsigauna po šoko, kurį patyrė paskelbus griežtą karantiną gruodžio viduryje“, – pažymėjo „GfK“ vartotojų ekspertas Rolf Buerklis.

„Pastaruoju metu sumažėjęs infekcijų lygis ir pradėta skiepijimo programa leidžia tikėtis ribojamųjų priemonių sušvelninimo“, – pažymėjo analitikas.

Vartotojų nuotaikos iš dalies atsigauna po šoko, kurį patyrė paskelbus griežtą karantiną gruodžio viduryje.

Vokietija lapkritį uždarė restoranus, barus, sporto sales ir kultūros centrus, o gruodžio mėnesį uždarė ir mokyklas bei nebūtinų prekių parduotuves.

Taikomos priemonės padėjo sumažinti naujų paros infekcijų skaičių, o šią savaitę mokyklos jau iš dalies atvėrė duris. Pirmadienį šalyje pradės veikti kirpyklos.

Nepaisant to, ekspertai įspėjo, kad infekcijų lygis Vokietijoje lygis pastarosiomis dienomis stabilizavosi ir netgi padidėjo. Tai didina nerimą dėl naujų, lengviau užkrečiamų viruso atmainų plitimo.

GfK tyrimo metu apklausė apie 2 tūkst. vokiečių, kurie nurodė, kad dažniau pirko didelius pirkinius nei ankstesnį mėnesį.

Gyventojai taip pat buvo žymiai geriau nusiteikę dėl savo pajamų ir didžiausios Europos ekonomikos perspektyvų, kurias stiprina didelė Kinijos paklausa Vokietijos pramonės eksportui.

Kanclerė Angela Merkel ir šešiolikos Vokietijos žemių vadovai susitiks kovo 3 dieną aptars, ar galima toliau švelninti ribojamąsias priemones, ar, atvirkščiai, jas vertėtų sugriežtinti siekiant užkirsti kelią naujų atmainų plitimui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių