Pagal atnaujintas taisykles Turkijoje skrydžius vykdančios komercinės oro bendrovės privalo patikslinti standartinius pranešimus skrydžio metu ir keleiviams nurodyti likti sėdėti prisisegus saugos diržus, kol lėktuvas pasieks vartus ar kitą galutinio sustojimo vietą.
Turkijos civilinės aviacijos direktorato išleistame pranešime teigiama, kad dabar oro linijos turi įspėti, jog šios tvarkos pažeidimai bus fiksuojami ir apie juos bus pranešama. Pranešimuose taip pat turi būti primenama, kad keleiviai turi leisti pirmiesiems išlipti žmonėms, sėdintiems prieš juos esančiose eilėse.
Turkijos žiniasklaidos pranešimuose teigiama, kad taisyklių pažeidėjai gali būti nubausti iki 70 dolerių (62 eurų) bauda. Civilinės aviacijos direkcija konkrečios sumos nenurodė, tačiau teigė, kad taisykles atnaujino atsižvelgdama į keleivių skundus ir skrydžių patikrinimus, kurie parodė, kad saugos pažeidimų daugėja.
„Nepaisant pranešimų, informuojančių keleivius apie taisykles, daugelis jų atsistoja lėktuvui dar nepasiekus stovėjimo vietos ir neišjungus saugos diržų ženklo“, – teigė direktoratas.
„Toks elgesys kelia grėsmę keleivių ir bagažo saugumui, nepaiso kitų keleivių pasitenkinimo ir išlipimo pirmenybės“, – tvirtino jis.
Daugelyje šalių galioja taisyklės, kuriomis siekiama atgrasyti nedrausmingus keleivius – reikalaujama, kad žmonės laikytųsi nurodymų, kada jie turi būti prisisegę diržus. Tačiau Turkijos grasinimas baudomis už netinkamą elgesį po nusileidimo yra pakankamai neįprastas.
Taisyklės įsigaliojo anksčiau šį mėnesį. Kol kas nebuvo gauta jokių pranešimų apie nubaustus asmenis ar oro linijas. Turkija yra populiari kelionių kryptis, į kurią kasmet atvyksta milijonai turistų.
Padaugėjo nedrausmingų keleivių
Antradienį naujienų agentūra „The Associated Press“ kreipėsi į „Turkish Airlines“ ir Turkijoje įsikūrusią pigių skrydžių bendrovę „Pegasus Airlines“, prašydama pateikti komentarus.
JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) taisyklėse reikalaujama, kad keleiviai būtų „tinkamai prisisegę saugos diržus riedėjimo, kilimo, tūpimo ir bet kuriuo kitu metu, kai tai nurodo įgulos nariai“, elektroniniu paštu patvirtino agentūra.
Už saugos instrukcijų nesilaikymą gali būti skirta didelė civilinė bauda. Tačiau pranešimų apie tai, kad FAA ir kitos aviacijos agentūros iš tikrųjų nubaustų keleivius už saugos diržų nesegėjimą, pasitaiko retai, o jei tokių priemonių imamasi, jos paprastai taikomos kartu su bauda už nedrausmingą elgesį.
Pavyzdžiui, 2021 metais FAA pasiūlė skirti 14 tūkst. dolerių (12,4 tūkst. eurų) civilinę baudą oro linijų bendrovės „Endeavor Airlines“ keleivei, kuri, kaip įtariama, reikiamu metu neprisisegė saugos diržo, taip pat atsisakė tinkamai užsidėti kaukę, nepaisant daugkartinių skrydžio palydovų nurodymų.
Aviacijos agentūros visame pasaulyje pranešė, kad koronaviruso pandemijos metu padaugėjo nedrausmingo elgesio keleivių, daugiausia tų, kurie nesilaikė taisyklių dėl kaukės dėvėjimo.
2021 metais padaugėjus incidentų, FAA įgyvendino nulinės tolerancijos politiką – vietoj to, kad nedrausmingiems keleiviams skirtų įspėjamuosius laiškus ar galimybę pasinaudoti korekcinėmis konsultacijomis, skyrė baudas. Šiomis dienomis nepaklusnūs keleiviai gali būti nubausti FAA baudomis, siekiančiomis iki 37 tūkst. dolerių (32,8 tūkst. eurų) už kiekvieną incidentą, taip pat jiems gali būti iškelta baudžiamoji byla, pranešė agentūra.
Oro linijos, aviacijos reguliavimo institucijos ir saugos organizacijos jau seniai pabrėžia, kad svarbu sėdėti prisisegus saugos diržą, kai lėktuvas juda, kad būtų išvengta sužeidimų dėl skrydžio sutrikimų, pavyzdžiui, turbulencijos. Lėktuvui nusileidus, keleiviams gresia pavojus nukristi ar kitaip susižeisti, jei jie atsistoja ir bando judėti, kol lėktuvas rieda link vartų.
Daugiau nei 55 tūkst. palydovų atstovaujančios skrydžių palydovų asociacijos CWA pirmininkė Sara Nelson pakartojo, kad keleiviai turi likti sėdėti prisisegę diržus, kai lėktuvas yra ant aktyvaus kilimo ir tūpimo tako, ir tol, kol jis visiškai sustos. Ji dar kartą atkreipė dėmesį į JAV aviacijos taisyklėse numatytus nesilaikymo padarinius.
„Klausykite skrydžio palydovų ir laikykitės įgulos narių nurodymų, kad saugiai pasiektumėte kelionės tikslą ir išvengtumėte nereikalingo vėlavimo“, – sakoma S. Nelson pareiškime.
(be temos)