Prancūzijos geležinkelius paralyžiavo darbuotojų streikas

Prancūzijoje keleiviai trečiadienį susidūrė su transporto chaosu, kai geležinkelių darbuotojų profsąjungos paskelbė nacionalinį streiką, protestuodamos prieš siūlomas šio sektoriaus reformas, turinčias sumažinti jo didžiulius įsiskolinimus.

Parą truksiantis streikas prasidėjo antradienio vakarą, bet labiausiai jis bus jaučiamas trečiadienį, kai bus sustabdyti į kitas šalis važinėjantys traukiniai, nurodė valstybinė geležinkelių valdyba SNCF.

Per streiką važiuos tik kas antras arba kas trečias greitasis traukinys TGV, taip pat bus paveiktas susisiekimas priemiestiniais traukiniais, ypač judriame Paryžiaus regione.

Traukiniai „Eurostar“, važinėjantys į Londoną ir atgal, kursuos įprastu grafiku, taip pat kursuos trys ketvirtadaliai traukinių „Thalys“, vežančių į Briuselį ir Amsterdamą.

Streikas nepaveiks susisiekimo su Vokietija, bet bus sutrikdytas susisiekimas su Ispanija.

Valstybinė geležinkelių įmonė patarė atidėti keliones, jeigu tai įmanoma, o važiuojantiems automobiliais – atsižvelgti į galinčias susidaryti spūstis.

Antradienio vakarą eismas Paryžiaus gatvėmis jau buvo pastebimai intensyvesnis negu įprasta.

Susisiekimo ministras Fredericas Cuvillier (Frederikas Kiuviljė) antradienį sakė, kad geležinkelio sektoriaus įsiskolinimai šiuo metu yra didesni negu 40 mlrd. eurų (138 mlrd. litų) ir iki 2025 metų tikriausiai pasiektų 80 mlrd. eurų, jeigu nebūtų imtasi skubių priemonių juos mažinti.

Tačiau streiką paskelbusios profsąjungos teigia, kad planuojamos reformos nepadės suvaldyti skolų.

Transporto chaosą Prancūzijos sostinėje trečiadienį dar labiau didins taksi vairuotojų streikas, paskelbtas didžiosiose Europos sostinėse, įskaitant Paryžių, Londoną, Romą, Berlyną ir Milaną.

Taksistai protestuoja prieš esą nesąžiningą ir neteisėtą konkurenciją su išmaniųjų telefonų programėles naudojančiomis automobilių nuomos ir keleivių vežimo sistemomis, tokiomis kaip „Uber“, sukrėtusiomis taksi verslą ir smarkiai sumažinusiomis jų klientų bazę.

Kalifornijoje įsikūrusi „Uber“ kelia didžiausią apmaudą taksistams, tačiau ji tėra viena iš daugelio naujų, su išmaniųjų telefonų naudojimu susietų vežimo paslaugų, apeinančių griežtus suvaržymus, taikomus taksi licencijas išsipirkusiems vairuotojams.

Tokios netradicinės taksi paslaugų bendrovės Prancūzijoje šiuo metu naudoja apie 10 tūkst. automobilių ir motociklų.

Jų vairuotojai keleivius gali paimti tik pagal išankstinį iškvietimą, o ne laukti jų gatvėje. Tačiau svarbiausia, kad tokios bendrovės neturi išleisti apie 240 tūkst. eurų (829 tūkst. litų) licencijai, kurią privalo išsipirkti oficialių taksi savininkai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių