Įvertino A. Lukašenkos grasinimus blokuoti Europos tranzitą: nuostolių patirtų pati Baltarusija

  • Teksto dydis:

Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka pagrasino, kad Europos bendrovės Baltarusijoje susidurs su problemomis dėl vykdomų sankcijų – žada, kad uždarys prekybos kelią, einantį per jo valdomą šalį. Šiuos teiginius vertindami ekspertai įžvelgia grėsmių ir pačiai Baltarusijai, praneša Info diena.

Nukentėtų pati Baltarusija

Ar rimti šie A. Lukašenkos grasinimai, vertina Marius Dubnikovas, finansų analitikas ir Lietuvos verslo konfederacijos viceprezidentas. Jis sako, kad „tai, kiek rimtas politikas yra ponas A. Lukašenka, ir kiek jis nusiteikęs, labai sunku vertinti, nes kartais jo sprendimuose racionalumo lieka vis mažiau.“

„Šioje vietoje tikrai negalima surasti rimto ekonominio pagrindo, nes tai yra tiesioginis nuostolis Baltarusijai kaip šaliai ir Baltarusijos žmonėms. Baltarusija išgyvena tikrai ne pačius geriausius ekonominius laikus ir toks sprendimas iš tiesų jos nepraturtintų“, – teigia M. Dubnikovas. Esą vien traukinių nukreipimas per Rusiją lemia dideles kainas pačiai Baltarusijai.

Lietuva nepatirtų didelių nuostolių

Jeigu vis dėlto Baltarusija išpildytų savo grasinimus, anot M. Dubnikovo, Lietuvai kaip šaliai tai milžiniško nuostolio nepadarytų.

Tai yra tiesioginis nuostolis Baltarusijai kaip šaliai ir Baltarusijos žmonėms

„Tai liestų tik kelias bendroves, kurios yra svarbios Lietuvai, bet nesudarytų reikšmingų struktūrinių pokyčių. Visų pirma, tai paliestų „Lietuvos geležinkelius“, kuriuos jau šiek tiek palietė, ir Klaipėdos uostą bei uosto veiklą. Būtent šios dvi įmonės turėtų tiesioginę žalą“, – sakė finansų analitikas.

Pasak M. Dubnikovo, vis dėlto reiktų sunerimti, jeigu ekonominis bendradarbiavimas būtų apskritai nutrauktas – tai įneštų papildomų nuostolių ir Lietuvai. Finansų analitiko nuomone, tokiu atveju „Lietuvos geležinkeliai“ galėtų netekti apie 25 proc. savo pajamų. Tačiau įmonei tai reikštų tik finansinius nuostolius, o ne bankrutavimą ar stabilumo praradimą. 

Klaipėdos uostas irgi patirtų tik finansinių nuostolių – net ir išsipildžius Baltarusijos grasinimams, ką vežti tikrai užtektų: „Mūsų Geografija yra puiki. Kad ir koks diktatorius nuspręstų apeiti mūsų šalį, mūsų geografija lemia, kad kroviniai iš Baltarusijos vis tiek pigiausiai gali būti transportuojami būtent per Lietuvą, o ne per kitą šalį“, – sakė M. Dubnikovas.

Ir politinė grėsmė

Teigiama, kad A. Lukašenkos grasinimai yra ne tik ekonominiai, bet ir politiniai. „Sutikime, kad tokiai šaliai kaip Lietuva turėti tranzitinį traukinį iš Kinijos tiesiai į mūsų uostą yra politiškai aktualus variantas“, – mano M. Dubnikovas. 

Politiškai svarbi mūsų šaliai yra ir Ukraina. Kaip teigia finansų analitikas, „mums draugiška šalis būtų atkirsta nuo jai svarbaus uosto, kuris yra Klaipėda. Lygiai taip pat ir mums tai yra svarbūs kroviniai. Sakyčiau, dideli nuostoliai galėtų susidaryti „Lietuvos geležinkeliams“ tuo atveju, jeigu apskritai nutrūktų visi kroviniai ir geležinkelio kelionės iš Baltarusijos arba per Baltarusiją. Tada galėtume kalbėti apie reikšmingą pinigų netekimą.“

M. Dubnikovas mano, kad, jei reikėtų, Lietuvos verslininkai tikrai operatyviai rastų alternatyvių prekybos kelių.

„Pagrindinis dalykas – Lietuvos verslas yra stiprus, turi pakankamai lėšų, o kai turi pakankamai lėšų, tikrai gali sau rasti alternatyvius kelius“, – sakė finansų analitikas.

„Ta pono A. Lukašenkos žinutė labiau nukreipiama Baltarusijos žmonėms norint parodyti, koks jis čia galingas ir atkerta dalį pajamų iš kitų šalių“, – teigia M. Dubnikovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pider prattrydtrijotuj--,,Bele kas,,--netriesk miltais ubage

pider prattrydtrijotuj--,,Bele kas,,--netriesk miltais ubage portretas
ir y raukus susikisk lenkus su choholais ,ir tranzita per juos.. visa tai savo ir rusiska produkcija y ES Baltarusiai kuo puikiausiai trandsportuoja per Petrogrado Lugos uostu terminalus --tiesiai y vokietija , ,Belgija,Danija Anglija ,ispanija ,ar prancuzija su italija,- apeidami .tarpininkus -.lenkija , ukraina ,lietuva latvija ,estija, -- Baigesi sovietinis rojus- kada rusai dave visiems milijardus uzsidirbt , kurt darbo vietas, darbar belieka tik jankiska juoda slapia sliosa[desrigaly] ciulpt atsisedus be darbo ir pinigu ir su zemaklyniais libersosikais keikt ir spjaudytis rusijos pusen...

Bele kas

Bele kas portretas
Kremliniams dundukams papasakosiu dar plačiau. Baltarusių fūros važiuojančios į vakarus turi pervažiuoti Lenkija. Kad ją pervažiuoti turi gauti leidimus. Lenkai tiek mažai veža per Baltarusija kad baltarusiams leidimų pastoviai trūksta tad danų keltas iš Lietuvos į Vokietiją baltarusių sunkvežimiams stiprūs išsigelbėjimas! Ir per kur keliaus baltarusių fūros su rusijos ir baltarusių produkciją? O kiniečiai ir taip viską arba lėktuvais(~5%) arba laivais(95%)"per viduržemio jūrą" , Sueco kanalą. Vienintelis pagasdinimas- kalio trąšos keliauja į Ust Lugą. Tik čia vėl nėra ką gąsdinti- tai brangiau(net su įpatingom nuolaidom) ,ilgiau(apie savaitę)... Bet kremlniams tai neįdomu- bele paloti

taigi

taigi portretas
Vertintojai :))) Jau su nafta įvertinot, o keliauja per RU.
VISI KOMENTARAI 15
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių