Latvijos premjerė nori aiškaus atsakomybės už „Rail Baltica“ projekto išlaidas paskirstymo

  • Teksto dydis:

Vyriausybė nėra ta institucija, kuri apmoka sąskaitas, žurnalistams pareiškė Latvijos ministrė pirmininkė Evika Silina (Evika Silinia), kalbėdama apie europinės vėžės geležinkelio projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimui reikalingo finansavimo trūkumą, kuris vertinamas 30 mln. eurų.

Rygos pilyje su prezidentu Edgaru Rinkevičiumi antradienį susitikusi premjerė sakė, kad su dideliu susidomėjimu laukia Valstybės kontrolės atlikto „Rail Baltica“ situacijos tyrimo rezultatų.

„Turi būti aiški atsakomybė, jei tam tikri klausimai anksčiau buvo palikti likimo valiai. Išnagrinėsime „Rail Baltica“ ataskaitą, ir tai bus pirmoji ataskaita vyriausybei, iš kurios bus galima susidaryti vaizdą apie visą projektą: kaip galėtume jį įgyvendinti, koks apytiksliai bus finansavimas. Iki šiol ministrų kabinetas tokios išsamios ataskaitos nesvarstė“, – sakė premjerė.

Ji pažymėjo, kad būtina išspręsti klausimą su stotimis, suprasti, kokio finansavimo tam reikia, nes kol kas tai nėra visiškai aišku.

Kitas klausimas susijęs su projekto finansavimo modeliais.

E. Silina sakė, kad iki rudens ar metų pabaigos gali tekti ieškoti įvairių sprendimų, nes ES ir valstybės biudžeto finansavimo gali nepakakti.

Premjerė sakė, kad su susisiekimo ministru Kasparu Briškenu sutarė, jog anksčiau pasiūlytas projekto valdymo modelis yra nepakankamas, jį reikia tobulinti ir pasiūlyti vyriausybei naują modelį.

Ministrė pirmininkė sakė, kad visos trys Baltijos šalys turės aktyviai ir sunkiai dirbti, kad projektas būtų įgyvendintas.

Paklausta, ar bus rasta 30 mln. eurų, kurių „Rail Baltica“ reikia jau dabar, E. Silina pabrėžė, kad vyriausybė nėra pasirengusi apmokėti sąskaitų.

„Jei nebūsiu tikra, kad viskas teisėta, kreipsiuosi į teisėsaugos institucijas. Man ne visiškai aišku, kaip galėjo atsirasti toks lėšų trūkumas“, – sakė premjerė.

Prieš penkerius metus bendros Latvijos išlaidos projektui „Rail Baltica“ buvo vertinamos maždaug 1,9 mlrd. eurų, tačiau dabar, tik pirmajame projekto etape, išlaidos padidėjo mažiausiai tris kartus, anksčiau sakė susisiekimo ministras.

Išsamesnė informacija apie išlaidas bus pateikta netrukus, kai bus paviešinta visa išlaidų analizė, sakė K. Briškenas.

„Rail Baltica“ – Europos standarto (1435 mm pločio) elektrifikuotas dviejų gijų geležinkelis keleiviams ir kroviniams vežti – tiesiamas nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. 870 kilometrų ilgio magistralė sujungs Baltijos valstybes su Europos geležinkelių tinklu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių