„Facebook“ dėl „nacių simbolio“ naudojimo pašalino D. Trumpo politinę reklamą

Socialinis tinklas „Facebook“ ketvirtadienį pranešė pašalinęs kelias JAV prezidento Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) perrinkimo kampanijos reklamas, kuriose esą buvo aptiktas simbolis, kuriuo nacistinėje Vokietijoje buvo žymimi politiniai kaliniai.

Daugiausiai vartotojų turintis socialinis tinklas, pastaruoju metu kritikuotas dėl nenoro kontroliuoti politinių diskusijų ekscesus, nurodė, kad kampanijos reklamos su apverstu raudonu trikampiu, kokiu nacių koncentracijos stovyklose būdavo žymimi politiniai kaliniai, pažeidžia taisykles, draudžiančias „organizuotą neapykantą“, todėl buvo pašalintos.

„Neleidžiame [skleisti] simbolių, siejamų su neapykantą kurstančiomis organizacijomis ar neapykantą kurstančiomis ideologijomis, nebent jie skelbiami pateikiant kontekstą ar smerkiant juos“, – nurodė „Facebook“ saugumo politikos vadovas Nathanielis Gleicheris (Natanielis Gleicheris).

„Būtent tai pastebėjome šiuo atveju, kalbant apie šią reklamą. Imtumėmės tokių pačių veiksmų, kad ir kur būtų panaudotas šis simbolis“, – pridūrė jis, kalbėdamas per JAV Atstovų Rūmų žvalgybos komiteto posėdį.

„Facebook“ žengė tokį žingsnį Amerikoje tęsiantis karštiems debatams tarp socialinės žiniasklaidos platformų ir polinių lyderių dėl to, koks turinys turėtų būti leidžiamas, o koks – draudžiamas.

Pastaruoju metu „Facebook“ buvo spaudžiamas pašalinti kontroversiškus D. Trumpo komentarus, anot kritikų, kurstančius smurtą.

„Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas (Markas Zakerbergas) neseniai pakartojo, kad ši platforma nesiims reguliuoti politinio diskurso, bet taikys savo taisykles, draudžiančias turinį, propaguojantį fizinę prievartą.

Žinutėje, paskelbtoje puslapyje „Trump War Room“ („Trumpo štabas“), prezidento kampanija teigė, kad apverstas raudonas trikampis yra „plačiai vartojamas“ kaip kraštutinio kairiojo sparno judėjimo „Antifa“ simbolis.

Tuo metu žiniasklaidos priežiūros grupė „Media Matters“ savo žinutėje pabrėžė, kad tai netiesa.

Kaip rašo „Media Matters“, D. Trumpo kampanija nuo birželio pradžios platino „baimę kurstančias“ reklamas, nukreiptas prieš „Antifa“.

Apversto trikampio ženklas buvo akivaizdžiai naujas priedas prie šių žinučių, pabrėžė „Media Matters“. Grupė šį simbolį rado mažiausiai 88-ose politinėse reklamose, skelbtose „Facebook“ puslapiuose.

„Nors jos pažeidžia naudojimosi „Facebook“ sąlygas, šias reklamas visų pirma patvirtino „Facebook“, – sakė „Media Matters“ pirmininkas Angelo Carusone (Andželas Karuzonė).

D. Trumpo kampanijos atstovas Timas Murtaugh (Timas Murto) savo ruožtu sakė, kad „Facebook“ tebenaudoja apversto trikampio jaustuką, kuris atrodo lygiai taip pat, todėl įdomu, kodėl jie nusitaikė tik į šią reklamą.“

Pilietinių teisių grupės „Anti-Defamation League“ (Kovos su šmeižtu lyga) vykdomasis direktorius Jonathanas Greenblattas (Džonatanas Grinblatas) sakė, kad prezidento kampanijai „reikėtų pasimokyti istorijos, nes neišmanymas nėra pateisinimas naudoti su naciais susijusius simbolius“.

J. Greenblattas per „Twitter“ pridūrė: „Naciai koncentracijos stovyklose naudodavo raudonus trikampius žymėti jų politinėms aukoms. Naudoti juos politiniams oponentams pulti yra itin įžeidžiama.“



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Feisbuko žydelis Natanielis išsigando...
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių