Būtent jie naudojami įvairiems elektros varikliams – nuo tų, kurie suka miniatiūrinius kietuosius diskus, iki variklių elektromobiliams. Didžiausia problema – tai, kad Europoje jų beveik nėra.
„Be to, šios žaliavos plačiau naudojamos ne tik „žaliosiose“ technologijose, bet taip pat ir karinėse, todėl šiandien tai didina geopolitinę įtampą, nes 90 proc. šių žaliavų tiekia Kinija“, – kalbėjo „Itelyum“ vadovas Francesco Gallo.
Taigi italai nusprendė, kad verta surinkti su tokiais magnetais pagamintą įrangą ir vėl iš jos išgauti brangiai kainuojančius retuosius metalus. Tam naudojamos lydymo krosnys, rūgštys ir kiti chemikalai, bei filtrai. Be to, tikimasi pasitelkti dirbtinį intelektą, kad visi šie procesai paspartėtų.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Mes čia, specializuotos įmonės pavyzdžiu, parodėme, kad dirbtinis intelektas yra būtinas, kalbant apie vaizdo informaciją, rūšiavimą pagal vaizdą, ir taip pat būtina panaudoti, jei įmanoma, robotus, kad šios atliekos būtų išardytos ir išrūšiuotos“, – šnekėjo „Itelyum“ vadovas.
Italai planuoja, kad tokia gamykla per metus galės apdoroti 2 tūkstančius tonų nuolatinių magnetų atliekų ir išgauti apie 700 tonų retųjų elementų oksalatų. Šiuo metu Italijai reikia apie 650 tonų tokių metalų per metus.
Naujausi komentarai