- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos uostas iš pernai uždirbto pelno šiais metais į valsybės biudžetą turės sumokėti simbolinius dividendus - 1 proc. paskirstytinojo pelno, - galutinai antradienį apsisprendė Vyriausybė.
Paprastai valstybės įmonės privalo mokėti 50 proc. paskirstytinojo pelno dividendų.
Pernai Uosto direkcija į valstybės biudžetą pervedė 50 proc. nuo savo pelno, t. y. 34 mln. litų.
Dėl šios priežasties nukentėjo Uosto direkcijos finansinis pajėgumas, todėl buvo dedamos pastangos, kad pelnas 100 proc. būtų paliekamas Uosto direkcijos veiklai įgyvendinti – šiuo klausimu buvo teikiami argumentuoti siūlymai atleisti Uosto direkciją nuo šio mokesčio, - teigiama Klaipėdos uosto pranešime spaudai.
Uosto direkcija vykdo investicinius uosto infrastruktūros plėtros projektus naudodama nuosavas, ES ir skolintas lėšas. Iš valstybės biudžeto Uosto direkcija lėšų negauna. Klaipėdos uostas, kaip ir numatoma Šventosios uosto plėtra, veikia viešo ir privataus kapitalo derinimo (PPP) principu – Uosto direkcija investuoja į uosto infrastruktūrą (krantines, geležinkelio ir autotransporto privažiuojamuosius kelius, atlieka gilinimo darbus), o uosto naudotojai – į suprastruktūrą (krovos techniką, sandėlius ir pan.). Uosto direkcijos investicijos pritraukia dvigubai didesnę privačių investicijų apimtį.
Uosto direkcija finansuoja daug didžiulę naudą kuriančių projektų. Investuojant į krovos veiklai reikalingą infrastruktūrą yra vertinama papildoma krovos apimtis ir papildomos Uosto direkcijos pajamos įgyvendinus projektą. Investuojant į laivų statybai ir remontui reikalingą infrastruktūrą yra vertinama papildoma pridėtinė vertė, kuri bus sukurta įgyvendinus projektą. Be šių projektų, Uosto direkcija įgyvendina ir socialinius projektus, kurie negeneruoja finansinės grąžos Uosto direkcijai (pvz. Šventosios uosto atstatymo darbai bei Mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos statyba).
Dėl 2001–2011 metais investicijų į infrastruktūrą Uosto direkcijos valdomo turto vertė išaugo 535 mln. Lt (nuo 636 mln. Lt iki 1 171 mln. Lt). 2001–2011 m. metinė krovos apimtis išaugo 19,4 mln. t (nuo 17,2 mln. t. iki 36,6 mln. t).
Ernst & Young duomenimis, 2011 metais 1 tona krovinių, perkrautų per Klaipėdos uostą, valstybės biudžetui užtikrino 11,23 Lt pajamų.
Atsiperkančių investicijų į Klaipėdos uosto infrastruktūrą poreikis yra 1 026 mln. Lt.
2012–2014 metais Uosto direkcijos investicijoms numatoma suma sudaro 658,5 mln. Lt. Iš tos sumos skirta ir įgyvendinti SGD terminalo, kuriam Uosto direkcija skirs 170 mln. Lt nuosavų lėšų, infrastruktūros komponentus.
Uosto direkcijai nepakanka 367 mln. Lt likusiems atsiperkantiems uosto infrastruktūros investiciniams projektams. Be to, Uosto direkcija artimoje ateityje papildomai turės investuoti apie 40 mln. Lt į nulinės krantinės, skirtos Visagino AE įrengimų krovai, statybą.
Dalį pelno perdavus biudžetui, nuosavų lėšų, skiriamų grąžinti investicijas ir paskolas, apimtis ženkliai sumažėtų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kaliningrade įveda maisto korteles1
Nuo Naujųjų metų kaimyninėje Kaliningrado srityje įvedamos maisto kortelės socialiai remtiniems asmenims. Apie tokį sprendimą paskelbė Kaliningrado srities gubernatorius Aleksejus Besprozvanychius. ...
-
Per metus Klaipėdoje atnaujinta daugiau nei 11 tūkst. kvadratinių metrų šaligatvių
Klaipėdoje baigiami šiais metais suplanuoti šaligatvių atnaujinimo darbai. Iš viso šiais metais pėsčiųjų takų atnaujinimui ir įrengimui skirta beveik 3 mln. eurų, pranešė savivaldybė. ...
-
„Eglių ekspertas“ nustėro išvydęs šią žaliaskarę: totalus pasityčiojimas5
Sekmadienį pajūryje apsilankęs „eglių ekspertu“ tituluojamas Justas Pečeliūnas liko be žado. Ilgą kelią iš sostinės įveikęs turinio kūrėjas tikėjosi pasigrožėti miesto puošmena, tačiau eglutė jį pasitiko paskendusi...
-
Klaipėdos uostą, kaip modernų ir patikimą, rekomenduoja jūrų profesionalai
Moderni infrastruktūra, efektyvios skaitmeninės sistemos ir nuoseklus tobulėjimas – tai pagrindiniai veiksniai, dėl kurių Klaipėda išlieka jūrų profesionalų rekomenduojamu uostu. Iš įvairių pasaulio šalių atplaukiančių ...
-
Unikalus reginys: Doviluose sužibo šiaudiniai aviliai
Doviliškiai unikaliu renginiu vijo tamsą iš savo širdžių – miestelyje buvo įžiebti autentiški šiaudiniai aviliai, kvepėjo medumi, o virš šventės dalyvių galvų suposi milžiniškas kalėdinis...
-
Tarp apdovanotųjų – ir klaipėdietės
Tautinių mažumų departamentas iškilmingo vakaro Vilniuje metu apdovanojo aktyvias Klaipėdos tautinių bendrijų atstoves. Jos buvo įvertintos už aktyvią ilgametę veiklą ir kitus nuopelnus. ...
-
Adventas – tas pats, o papročiai – skirtingi1
Artėjančios didžiosios metų šventės bei jų laukimo metas verčia prisiminti papročius. Tačiau jie skirtinguose regionuose – nevienodi. Ir net kaimynų Kūčių vakarienė būdavo visiškai skirtinga. ...
-
Ieškos įstaigų vadovų Klaipėdoje
Dar iki metų pabaigos Klaipėdos savivaldybė planuoja surengti du konkursus – Socialinės paramos centro bei Sutrikusio vystymosi kūdikių namų vadovų vietoms užimti. Iki kitų metų vasario dokumentus gali teikti ir tie kandidatai, kurie norėtų ...
-
Klaipėdoje – maršrutinių autobusų tvarkaraščių pokyčiai
Viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ paskelbė koreguojanti dalies maršrutinių autobusų tvarkaraščius. ...
-
Skundas – dėl tvarkymo darbų uostamiestyje: kodėl niekas nešluoja gatvių?
Gyventoja skundžiasi, esą Klaipėdos senamiestyje ir šiaurinėje miesto pusėje nevalomi pėsčiųjų takai ir gatvės, negrėbiami rudeniniai lapai, mėtosi šiukšlės ir nematyti zujančių darbininkų, kaip esą būdavo anksčiau. Ta...