„Mega“ nori pasistatyti sau paminklą?

Prie "Megos" norima statyti reklaminę nuorodą, kurios aukštis prilygtų maždaug 18 aukštų namui. Virš horizonto pakilęs reklaminis užrašas, architektų nuomone, demonstruos didybę.

Į prekybos centrą "Mega" sunku įvažiuoti. Važiuojantieji šalia einančiu greitkeliu per vėlai pamato prekybos milžiną, ne visada spėja sulėtinti greitį ir į jį pasukti. Iš už kelių kilometrų matydami reklaminį ženklą, vairuotojai pasiruoš manevrui.

Tokia šio ženklo statybos motyvacija išsakyta Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos (KAUET) nariams. Reklaminės nuorodos užsakovai samdė specialistus, šie nustatė aukštį, į kurį reiktų pakelti 26 m ilgio ir 5 m aukščio reklaminį užrašą, kad šis būtų matomas iš įvairių pusių. Reklaminį užrašą planuojama iškelti prie "Megos" esančios automobilių stovėjimo aikštelės centre.

"Žinoma, jis neprilygsta Eifelio bokštui, bet nenusileidžia elektros stulpams", – pripažino projekto autorė, bendrovės "Cowi Lietuva" architektė Violeta Mikėnienė. Pasak jos, užsakovai pageidauja, kad iškaba siektų 50 m aukštį. Tačiau autoriai pasiūlė ją pažeminti maždaug dešimčia metrų.

Ar pirkėjų padaugės atsiradus šiai iškabai, tyrimai ir skaičiavimai nebuvo atliekami. Užsakovams atstovaujantis bendrovės "Baltic Red Management" Plėtros departamento direktoriaus pavaduotojas Artūras Kliukevičius tikino, kad statyti įprastus kelio ženklus, iš anksto informuojančius apie pasukimą į prekybos centrą, yra sudėtinga, esą keliami dideli reikalavimai.

A.Kliukevičius pripažino, kad planuojama statyti reklaminė nuoroda būtų viena aukščiausių šalyje. "Siekiame ne pirmumo, esame priversti tokią statyti dėl poreikio", – tikino jis.

KAUET nario Jurgio Bučo nuomone, aukštų ir grakščių elementų nereikėtų bijoti – jie tampa jau ne žemės, o erdvės dalimi. Tačiau ženklas turi būti labai aiškiai matomas ir suprantamas.

Jam pritarė architektas Audrys Karalius, kuris tęsė mintį: "Autoriai nesusigaudo, kokia jų užduotis. Yra 500 būtų prekybos centro matomumo problemai spręsti. Šis ženklas didelis, bet simbolika – minimali, viso labo pranešanti: "Mes esame čia." Tokių parametrų ženklui motyvacija per silpna."

A.Karaliaus įsitikinimu, reklaminės iškabos dizainas turėtų būti profesionalesnis ir įdomesnis, nes ji pakilusi virš miesto.


Daugumai kitų KAUET narių šį ženklą sukritikavus, nuspręsta, kad svarstoma turi būti dar kartą.

"Objektas svarbus ne tik "Megai", bet ir miestui. Reiktų pristatyti bent kelis skirtingus nuorodos variantus", – priėjo išvadą posėdžio dalyviai.

Užsakovų atstovas A.Kliukevičius tikino, kad architektams susidarė klaidingas įspūdis, kad siekiama didybės. Jis žadėjo pateikti daugiau alternatyvių projekto variantų.
A.Kliukevičius taip pat priminė, kad prie "Megos" planuojama statyti administracinį pastatą, praplėsti pačios "Megos" prekybos plotą, pastatyti konferencijų ir sporto centrą, keisti susisiekimo sistemą, įrengti paralelinę gatvę.


Šiame straipsnyje: megos reklama

NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių