Žiemos ralyje - kova dėl antrosios vietos

Šeštadienio popietę Utenoje finišavusiame „Winter Rally 2009“ nugalėtojo laurus nuskynė varžovams vilčių nepalikę Saulius Girdauskas ir Paulius Urbonas.

Iš 60 prie starto linijos išsirikiavusių ekipažų finišo tiesiąją kirto tik 43. Nuo pat varžybų pradžios į priekį išsiveržė S.Girdausko ir P.Urbono ekipažas su vieninteliu šiame ralyje startavusiu WRC automobiliu „Škoda Fabia“, techninėmis charakteristikomis gerokai pranokstančiu visų kitų ralio dalyvių mašinas. Važiuodami 119,65 km/val. vidutiniu greičiu, įveikė visą 101 km ilgio trasą greičiausiai - per 50 min. 38,9 sek. ir tapo absoliučios įskaitos ir A+ klasės nugalėtojais. Ralio nugalėtojams atiteko pagrindinis trofėjus - Utenos miesto mero taurė.

Nuo ralio nugalėtojo atsilikęs 52,4 sek., antroje bendros ralio įskaitos vietoje ir įsitvirtino latviai Andis Neikšansas ir Peteris Dzirkalsas. Trečias liko taip pat svečias iš kaimyninės Latvijos - Aivis Egle su šturmanu Martinšu Jerumsu. Kiti lenktynininkai juokavo, esą vienintelis su WRC automobiliu važiuojančio S.Girdausko priešininkas trasoje, kurio dar nepavyko aplenkti - priekyje jo judantis šešėlis.

Tarp lenktyniaujančių „žemiškais“ automobiliais varžybų pradžioje geriausius rezultatus demonstravo pernykštis Lietuvos ralio absoliučios įskaitos nugalėtojas ir jau ketverius metus iš eilės N4 klasės čempionas kaunietis Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku, vairavę „Mitsubishi Lancer Evo IX“. Jiems įkandin sekė tokiu pačiu automobiliu važiavęs Deivido Jociaus ir Kastyčio Torrau ekipažas. Po pirmųjų trijų greičio ruožų juos skyrė vos 7 dešimtosios sekundės dalys. Vis dėlto įnirtinga kova tęsėsi ne iki galo - 8 greičio ruože V.Švedas nesuvaldė savojo automobilio ir išlėkė iš trasos, o jau po kelių minučių panašiomis aplinkybėmis dėl sumaitotos važiuoklės varžybos anksčiau laiko baigėsi ir D.Jociui.

Į ralio greičiausiųjų trejetuką pretendavę pernykščiai Latvijos ralio čempionai A.Egle ir M.Jerumsas savo tikslą pasiekė tik po 6 greičio ruožų, kai pagaliau aplenkė D.Jocių su K.Torrau. Vėliau pastarajam ekipažui ir V.Švedui su Ž.Sakalausku iškritus iš lenktynių rikiuotės, latviai galėjo kur kas lengviau atsipūsti.

Kartu su „Winter Rally 2009“ startavo ir Latvijos ralio čempionatas, tad įnirtinga kova trasoje virė ne vien tarp Lietuvos ir Latvijos atstovų, bet ir tarp pačių „braliukų“. Tai įrodė tolesnė lyderių kaita, kai A.Neikšansas su P.Dzirkalsu likvidavo kelių sekundžių deficitą ir aplenkė čempiono titulą gynusius savo tautiečius bei įsitvirtino S.Girdausko užnugaryje. Nuo to laiko iki pat finišo užtikrintai trečioje vietoje tarp visų dalyvių ir antroje pozicijoje tarp Latvijos sportininkų tvirtai laikęsi A.Egle ir M.Jerumšas įrodė pagrįstai puoselėjantys ambicijas apginti pernai iškovotą čempionų titulą.

Ne mažiau azartiškai sportinius tarpusavio santykius aiškinosi ir atskirų klasių atstovai. Tiesa, būtent Latvijos sportininkai išsidėstė pirmose trijose N4 klasės pozicijose: pirmieji - A.Neikšanso ir P.Dzirkalso tandemas, o po jų sekė A.Egle su M.Jarumsu ir treti likę Janio Feldmanio bei Jurio Vilmanio ekipažas. Tik už šios latvių trijulės atsidūrė vis greičiau važiuojantys Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas.

A8 klasės nugalėtojo titulą pelnė daugkartinis šalies ralio čempionas Rokas Lipeikis su šturmanu Renatu Vaitkevičiumi (bendroje įskaitoje - ketvirta vieta). N2000 klasės laureatais tapo jau dvejus metus Pasaulio ralio čempionate (WRC) „Fiesta Trophy“ klasės įskaitoje patirtį kaupiantis Vytautas Baranauskas su Gediminu Celiešiumi, važiavę „Ford Fiesta“ markės automobiliu. Beje, šis ekipažas buvo nepavejamas tarp dviem ratais varomų automobilių ir bendroje įskaitoje džiaugėsi aukšta 16 pozicija.

Po metų pertraukos į ralio trasas sugrįžęs legendinis kauniečio Dovilo Čiutelės raudonasis „Lada 2105 VFTS“, kaip ir anksčiau, nepaliko abejingų ir pelnė daugiausiai žiūrovų palaikymo. Šįkart su šturmanu Žydrūnu Vaitkevičiumi savuoju „žaibu“ važiavęs sportininkas tenkinosi antrąja vieta R2000 klasėje, į priekį užleisdamas Giedriaus Notkaus ir Dainiaus Aleknos ekipažą su „Opel Astra“.

Ledu padengti, o kai kur ir provėžuoti keliai ralio dalyviams neatleido net menkiausių klaidų. Devintasis ir dešimtasis greičio ruožai buvo sustabdyti, kai 67 numeriu pažymėtas latvių Mikso Ernstsonso ir Karlio Klavinšo pilotuotas „Mitsubishi Lancer Evo IX“ rėžėsi į medį. Nuo smarkaus smūgio sportininkams prireikė skubios medikų pagalbos. Greitosios pagalbos automobiliu jiedu pristatyti į ligoninę. Pirminės apžiūros metu itin pavojingų sužalojimų medikai nenustatė.

Dar trečiame greičio ruože nuo kelio į pievas nuskriejo ir taip savo pasirodymą baigė tarptautinis ekipažas - latvis Janis Vorobjovas ir vienas labiausiai patyrusių mūsų šalies šturmanų Audrius Šošas.

Bene kurioziškiausia nesėkmė pačioje ralio pradžioje sujaukė visus planus Remigijaus Dermanto ir Juozo Rudzinsko duetui, važiavusiam šeštosios kartos „Mitsubishi“ evoliucija, kadaise atnešusia ne vieną pergalę ir čempiono titulą Rokui Lipeikiui. Startavę vienuolikti, R.Dermantas ir J.Rudzinskas pirmame greičio ruože parodė pavyzdingą tempą ir finišavo šešti. Kaip tik tą akimirką, kai atrodė, kad pirmasis išbandymas jau įveiktas, jų automobilis, vos tik pasiekęs pirmojo greičio ruožo finišą, apvirto.

15 kartą Lietuvoje surengtas žiemos ralis šiemet pakeitė savo geografiją - varžybų centras iš Visagino persikėlė į Uteną. Toks „Winter Rally 2009“ organizatorių - bendrovės „Pitlane“ - sprendimas pasiteisino su kaupu, mat būtent paskutiniosiomis dienomis, prieš pat ralį, į Aukštaitiją „sugrįžo“ žiema ir švelniai spustelėjo taip lauktas šaltukas. Ledo sukaustyti žvyrkeliai - tinkamiausia kelio danga dygliuotoms sportinėms padangoms. Tuo pačiu įšalas tapo didele paguoda ir kelininkams, kurių didžiausias rūpestis - kuo mažiau suniokoti keliai.

Preliminariais duomenimis, stebėti „Winter Rally 2009“ susirinko gerokai per 50 tūkst. žiūrovų iš visos Lietuvos bei kaimyninių šalių.

 


Šiame straipsnyje: Žiemos ralisLietuvaLatvija

NAUJAUSI KOMENTARAI

zinau

zinau portretas
Ten buvo ne ralis, o pasaka, kazkas fantastisko!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių