Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir Europos Komisijos paskirtas projekto „Rail Baltica“ koordinatorius Pavelas Telička aptarė šio projekto eigą bei jo įgyvendinimo perspektyvas Lietuvoje. Projekto koordinatorių ministras patikino, kad „Rail Baltica“ išliks prioritetiniu Lietuvos transporto projektu, kuriam bus skiriamos planuotos investicijos ir laikomasi anksčiau numatytų terminų.
Projekto „Rail Baltica“ koordinatorius P.Telička, kurio įgaliojimus Europos Komisija neseniai pratęsė dar ketveriems metams, teigiamai įvertino Lietuvos pastangas įgyvendinti šį projektą. Jo teigimu, Vilnius visada buvo viena iš varomųjų jėgų, skatinančių „Rail Baltica“ plėtrą. Tačiau svarbu, kad tai būtų ne vien politinis sprendimas, bet ir vykdomi numatyti darbai.
E.Masiulis pripažino, kad jo netenkina esami darbų tempai. „Esu pareikalavęs žymiai ryžtingesnių ir spartesnių sprendimų. Jau dabar turime rūpintis tolesnio krovinių srauto ir tarptautinių maršrutų formavimu“, - pabrėžė ministras.
Numatoma, kad europinė „Rail Baltica“ geležinkelio vėžė nuo Lietuvos/Lenkijos valstybių sienos iki Marijampolės bus baigta tiesti 2013-2014 metais. Europinės vėžės geležinkelio linijos ruože Marijampolė-Kaunas tiesimo terminas paaiškės atlikus galimybių studiją.
Iki 2013 metų projektui „Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinti planuojamas finansavimas - apie 1,55 mlrd. litų (450 mln. eurų). Šios lėšos bus skiriamos iš TEN-T fondo, Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto.
Šiuo metu vyksta konkursai dėl geležinkelio linijos ir su ja susijusios infrastruktūros ruože Lenkijos-Lietuvos siena - Marijampolė poveikio aplinkai vertinimo, specialiojo plano rengimo. Taip pat vyksta konkursas dėl „Rail Baltica“ geležinkelio linijos rekonstrukcijos ir vėžių sujungimo ar tiesimo atkarpoje Marijampolė (Baraginė) - Kaunas galimybių studijos atlikimo. Rengiami dokumentai atviram konkursui dėl geležinkelio linijos Lenkijos-Lietuvos valstybių siena - Marijampolė ir su ja susijusios infrastruktūros žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto rengimo paslaugoms pirkti.
Susisiekimo ministerija vykdo derybas su Latvijos ir Estijos susisiekimo ministerijomis dėl atviro konkurso atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje galimybių studijai parengti. Be to, rengiami konkursų dokumentai teritorijų planavimo dokumentų, poveikio aplinkai vertinimo dokumentų ir techninių projektų rengimo paslaugoms pirkti esamiems geležinkelio keliams rekonstruoti atskiruose ruožuose nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos valstybių sienos. Konkursai vienoms atkarpoms bus skelbiami antroje šių metų pusėje, kitoms atkarpoms - kitų metų pradžioje.
Naujausi komentarai