Ant prekystalio „Ford Focus RS“ Pereiti į pagrindinį turinį

Ant prekystalio „Ford Focus RS“

2009-05-21 13:47
Ant prekystalio „Ford Focus RS“
Ant prekystalio „Ford Focus RS“ / Ford nuotr.

Naujasis „Focus RS“ jau tviska Lietuvoje veikiančiose „Ford“ atstovybėse. Kovą tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristatytas legendinis „Ford Focus RS“ grįžta po šešerių metų pertraukos. 

Po „Ford Focus RS“ kapotu tūno „Duratec RS“ 2,5 l darbinio tūrio variklis su turbina, sukuriantis išskirtines charakteristikas: 305 AG prie 6500 sūkių ir maksimalų 440 Nm sukimo momentą tarp 2300 ir 4500 sūkių.

Šis „Focus RS“ agregatas pasižymi daugybe pagal užsakymą kurtų inžinerinių ir technologinių savybių, tokių kaip nauja įsiurbimo ir išmetimo sistema, padedanti variklio aušinimui ir „kvėpavimui“, taip pat didesnė turbina, generuojanti 35 proc. daugiau galios nei „Focus ST“ modelyje. „Focus RS“  440 Nm sukimo momentas didesnis 38 proc. nei „Focus ST“.

Kontroliuoti galią kelyje padeda „Quaife“ sraigtinis riboto slydimo diferencialas, patobulintas „Ford Team RS“ komandos ir pritaikytas 6 pavarų „Focus RS“ dėžei.

Naujasis „Ford Focus RS“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,9 sekundės ir pasiekia maksimalų 263 km/val. greitį. Tai greičiausias „Ford of Europe“ sukurtas automobilis, „Lommel“ bandymų trasoje Belgijoje aplenkiantis net „Ford GT“. 

Automobilio dinamikai įtakos turi 40 mm platesnė tarpvėžė, jautresnis vairo mechanizmas, didesni stabdžiai, pagal specialų užsakymą pagamintos „Continental“ 235/35 R19 padangos ir patobulinta aerodinamika. Tačiau esminė naujovė - inovatyvi pakabos technologija, pavadinta „RevoKnuckle“. 

Su tokio tipo pakabos elementu, „Focus RS“ yra vienintelis modelis „Focus“ gamoje, kuriame nenaudojama įprastinė „McPherson“ statramsčio sistema. Vietoj įprastinio vientisos konstrukcijos pakabos lanksto, „RevoKnuckle“ turi du atskirus: vienas fiksuotas prie statramsčio, o kitas sukiojasi pagal automobilio važiavimo kryptį. 

Šis pakeitimas leido inžinieriams pasiekti didesnio lankstumo užtvirtinant automobilio pakabos geometriją taip, kad sumažinti variklio galios įtaką vairavimui,  ypač sumažinant kritinį atstumą - vadinamą posūkio ašies poslinkį -  tarp rato centro ir posūkio ašies linijos.

„Focus RS“ galima pasirinkti iš trijų kėbulo spalvų - baltos „Frozen White“, skaisčiai mėlynos „Performance Blue“ ir įspūdingos, unikalios, Pasaulio Ralio čempionato įkvėptos „herojiškos“ spalvos -  žalios „Ultimate Green“. Pasirinkus šią žalią spalvą, aerodinaminiai kėbulo elementai bus padengti blizgia juoda spalva, sukuriant išskirtinio stiliaus aurą. 

Naujoji kėbulo spalva atspindi žalią „Ford“ partnerio ir Pasaulio Ralio čempionato rėmėjo „BP“ ženklą, taip pat ši spalva yra moderni 1970 m. „Ford Escort RS Le Mans Green“ - legendinio lenktyninio automobilio -  žalios spalvos interpretacija.  

Išorės dizainą užbaigia Pasaulio Ralio čempionato stiliaus poliruoti 19” lengvojo lydinio ratlankiai su „RS“ logotipais. 

Modernaus aerodinaminio paketo dėka „Focus RS“ stipriai spaudžiamas prie žemės važiuojant net maksimaliais greičiais. Be to, spaudžianti jėga didesnė 26 proc. nei „Focus ST“, o oro pasipriešinimo koeficientas Cd - 0,38. 

Interjere juntamas sportiško, stilingo ir kokybiško automobilio jausmas. Pagal užsakymą gamintos „Recaro“ sėdynės, specialiai sukurtos ir aptrauktos autentiška sportinių automobilių medžiaga - mikropluoštu - spalviškai derančiu prie išorės spalvų. Akcentai puošti „RS“ ir „Recaro“ logotipais, odos intarpais ir aliuminiu. 

Sportiško ir stilingo „Focus RS“ automobilio vertę papildo ir itin gausi įranga.  Aukščiausio lygio saugumo įranga, apimanti 6 saugos pagalves, stabdžių ABS+EBD, EBA, TA - praslydimo asistento -  ir ESP sistemas, kompiuteriu optimizuotą didelio stiprumo plieno kėbulo konstrukciją, smūgius sugeriančias priekines ir galines kėbulo zonas, šoninius apsauginius strypus duryse užtikrina saugumą pavojingiausiose situacijose. Beje, mėgstantys išbandyti automobilio galimybes žiedinėse ar kitose lenktynių trasose, ESP stabilumo sistemą gali išjungti. 

Automobilyje taip pat sumontuota galinga garso aparatūra „Sony“ su MP3 funkcija bei 7” spalvotu lietimui jautriu ekranu, dviejų zonų klimato kontrolės sistema DEATC, „Xenon“ žibintai, „FordPower“ beraktė užvedimo sistema, atskiri tepalo slėgio, tepalo temperatūros bei turbinos duomenų matuokliai, elektra valdomi langai, automatiškai tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, unikalaus dizaino slenksčiai, bamperiai, spoileriai, rūko žibintai, juodu vidumi, galiniai LED tipo žibintai ir kt. įranga. 

Kaip papildomą įrangą galima rinktis oda aptrauktas sėdynes, navigacinę sistemą, „Utimate Green“ specialius dažus ir kt. įrangą. 

Lietuvoje „Ford Focus RS” kainuoja nuo 109 000 Lt. Automobiliai gaminami tik pagal išankstinį užsakymą, o numatytas gamybos skaičius - ribotas.

„Ford Focus RS“ techninės charakteristikos

Variklio duomenys

Tipas

2.5L 20 V DOHC RS

Darbinis tūris cm3

2522

Cilindro skersmuo (mm)

83.0

Stūmoklio eiga (mm)

93.2

Degalų tipas, laipsnis

Bešvinis benzinas, 98 arba 95 (RON)

Maksimali galia AG (kW)

Prie variklio apsisukimų (rpm)

305 AG (224 kW)

6500

Maksimalus sukimo momentas (Nm)

Prie variklio apsisukimų (rpm)

440 Nm

2300 – 4500

Suspaudimo laipsnis

8.5:1

Cilindrai

5, eilėje

Alkūninis velenas

Kaltinis plienas su 50-mm diametro švaistiklių kakliukais, pilnai subalansuotas, dešimties atsvarų, šeši 65 mm diametro pagrindiniai guoliai ir amortizuojantis skriemulys; bendras svoris 21,5 kg. Bešviniai guolių įdėklai. 

Vožtuvų cilindrui

4

Vožtuvo pavara

DOHC

Kampas tarp vožtuvų

58 laipsniai

Vožtuvų dydžiai (mm)

Įsiurbimas: 31.0

Išmetimas: 27.0

Turbina

„Borg - Warner K16” integruota turbina, išlieta vientisai iš ketaus, plonasienė 

Maksimalus variklio greitis (rpm)

 

 

Laisva eiga (rpm)

 

Variklio greitis prie maksimalaus greičio (rpm)

7050 trumpalaikis (3 sekundės)

tęsiamas prie 6500

 

800

 

 

6175

Variklio valdymo blokas

„Bosch ME 9.0” variklio valdymo sistema įpurškimui ir uždegimui,  EURO 4

Įpurškimas

Sekvencinis elektroninis kuro įpurškimas (SEFI)

Uždegimas

Elektroninis be paskirstytojo

TRANSMISIJA

Pavarų dėžės tipas

Mechaninė 6 pavarų, visos pavaros su sinchronizatoriais, įskaitant atbulinės eigos pavarą

Pavarų perdavimo skaičius

 

 

6-ta

 

5-ta

 

4-ta

 

3-a

 

2-a

 

1-a

 

Atbulinė

 

           Reduktoriaus perdavimo skaičius

 

0.7

 

0.868

 

1.088

 

1.433

 

2.05

 

3.385

 

3.231

 

4.00

Sankabos tipas

Vienguba sausa sankaba su savaime besireguliuojančiu mechanizmu ir dvigubu smagračiu

Sankabos diametras (mm)

240

Diferencialas

Mechaninis „Quaife” sraigtinis, riboto slydimo diferencialas, 6 krumpliaračiai, 32 laipsnių sraigtinis kampas

Pakaba

Priekinė pakaba

Nepriklausomi  „MacPherson” tipo statramsčiai su atsveriančiom spyruoklėm virš dujinių amortizatorių ir žemesnių L-tipo svirčių. Stabilizatorius (24 mm). „Ford RevoKnuckle”  su fiksuotu įtvaru į stabilizatorių (patentuota)

Galinė pakaba

Nepriklausoma trumpų – ilgų svirčių (SLA - Short-Long Arm) „Control Blade” daugiasvirtė sistema, sumontuota ant sustiprinto porėmio, dujinių amortizatorių ir stabilizatoriaus (24 mm)

Vairas

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis, perdavimo santykis 13.2:1, nuo pradžios iki pabaigos 2.32

Apsisukimo spindulys (m)

Nuo iki krašto: 12.2

STABDŽIAI

Tipas

Dviejų kontūrų, išilgai dalijami, hidraulikos valdomi priekiniai ir galiniai stabdžiai. Vakuuminis stiprintuvas. Standartiškai elektronika kontroliuojami ABS ir EBD sistemų, specialiai sukurtos ESP sistemos

Priekyje

336 x 30 mm ventiliuojami diskai

Gale

302 x 11 mm vientisi diskai

Matmenys

Išorė

 

Bendras ilgis (mm)

4402

Bendras plotis, be veidrodėlių (mm)

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų