- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tam tikrose autobusų stotelėse nebereikia nei antžeminių linijų, nei ultra-greito įkrovimo. Tai naujos kartos tylios, lanksčios, nulinės emisijos miesto viešojo transporto stotelės.
ABB, lyderiaujanti energetikos ir automatikos technologijų grupė, sukūrė naują, pirmą pasaulyje technologiją, kuri žaibiškai įkraus didelės talpos elektra varomo autobuso sistemą.
Tarptautiniame viešojo transporto sąjungos (UTIP) 60-ajame kongrese Ženevoje ABB paskelbė, kad ji kartu su miesto viešojo transporto bendrove (TGP), Pramonės ir technologijų skatinimo biuru (OPI) ir Ženevos energija SIG dirba ties TOSA elektro-autobusų sistemos bandomuoju projektu.
Nauja įkrovimo technologija bus pirmą kartą įdiegta didelio pajėgumo elektra varomame autobuse, talpinantį daugiau kaip 135 keleivius. Autobusas tam tikrose stotelėse bus žaibiškai įkraunamas per 15 sekundžių tuo metu, kai keleiviai išlipa ir įlipa į autobusą, naudojant naujo tipo automatinį žaibiško įkrovimo mechanizmą. Pilotinis projektas vykdomas tarp Ženevos oro uosto ir Tarptautinio parodų centro, „Palexpo“.
„Naudodami staigaus įkrovimo technologiją, mes galime išbandyti naujos kartos elektro-autobusus miesto viešajame transporte, kuriems nebereikia antžeminių elektros linijų“ - sakė Claes Rytoft, ABB vyriausiasis technologijų pareigūnas. „Šis projektas sudarys palankias sąlygas pereiti prie lankstesnės, ekonomiškesnės viešojo transporto infrastruktūros, kartu sumažinant taršą ir triukšmą.“
TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) yra nulinės-anglies-emisijos sprendimas, nes naudojama elektra gaunama tik iš švarios hidroelergijos. Įkrovimo laikas yra toks trumpas, kad netrukdo autobusų grafikui ir gerina miesto aplinką bei kraštovaizdį, nes nebereikia antžeminių linijų, bei tuo pačiu užtikrina lankstesnį maršrutą. Sistema, vietoj įprastų troleibusų strypų, naudoja lazeriu valdomą judančią „ranką“, kuri prisijungia prie autobusų stotelėje esančio įkrovimo lizdo.
Žaibiško įkrovimo technologija ir įranga autobuse, naudojama šiame projekte, buvo sukurta ABB ir pritaikyta autobusų maršrutams, kuriais piko metu pervežama daug keleivių. Vidines baterijas tam tikrose stotelėse galima įkrauti per 15 sekundžių, 400 kilovatų įkrova. Autobuso maršruto pabaigoje įkrovimas, trunkantis nuo 3 iki 4 minučių, leidžia pilnai įkrauti baterijas. Naujoviškos elektros pavarų sistemos dėka, energija, vietoj ant stogo sumontuotų įkrovimo įrenginių, gali būti kompaktinėse baterijose kartu su kita transporto priemonei reikalinga energija, matinančią tiek autobuso veikimą, tiek jo papildomas paslaugas, tokias kaip, vidaus apšvietimas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...