- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija ieško būdų, kaip užkirsti kelią rangovams teismuose vilkinti didelės vertės infrastruktūros projektų įgyvendinimą.
Ministras sako, kad per mėnesį gali paaiškėti, ar šiai iniciatyvai reikės teisės aktų pakeitimų. Tuo metu Vilniaus vakarinio aplinkkelio rangovo konkursą laikinai sustabdžiusios įmonės sako, kad jo sąlygos ribojo konkurenciją ir sudarė galimybes dalyvauti tik kelioms, iš anksto žinomoms įmonėms.
"Šita idėja yra realizacijos stadijoje, bet ji negali būti realizuota jau paskelbtuose konkursuose. Naujai skelbiamuose konkursuose bus bandoma įdėti ir apskundimo tvarką. Mes galvojame, jog tą galėtų padaryti perkančioji organizacija. Jei teisininkai pasakys, kad to negalima padaryti (be teisės aktų pakeitimų - BNS), ieškosime kitų teisinių būdų", - BNS sakė Rimantas Sinkevičius.
Jo teigimu, siūloma, kad perkančioji organizacija į didelės vertės pirkimo sąlygas įtrauktų nuostatą, jog jas teismui skundžianti įmonė turėtų mokėti užstatą, kurio neatgautų, pralaimėjusi teismą. Anot R.Sinkevičiaus, užstatas būtų skaičiuojamas procentine išraiška nuo projekto vertės, tačiau ši nuostata nėra galutinė.
"Primiausia žiūrime, ką galime padaryti operatyviau ir greičiau. Tokios teisinės galimybes nepagrįstam skundimui turi būti apribotos. Aišku, negalima uždrausti visiškai apskųsti projekto, nes tada nereikės ir konkursų skelbti. Apskundimas turi būti įmanomas, bet jis turi būti ne veltui", - BNS kalbėjo ministras.
Bendrovės "Latvijas tilti" ir "Kauno keliai" teismui apskundė Vilniaus vakarinio aplinkkelio tęsinio rangovo konkurso sąlygas, nors jame nė viena jų nedalyvavo. Lietuvos apeliacinis teismas balandį laikinai sustabdė 90 mln. eurų vertės konkursą.
"Latvijas tilti" valdybos pirmininkas Genadijus Kamkalovas BNS sakė, jog konkurso sąlygos ribojo konkurenciją ir sudarė galimybes jame dalyvauti tik kelioms įmonėms. Be to, anot jo, konkurenciją varžo ir kelio statybos bei elektros linijos perkėlimo dalių neišskaidymas.
"Mes esame įsitikinę, kad pirkimo sąlygos buvo suformuotos tokiu būdu, jog tik kelios įmonės galėtų jame dalyvauti, išstumiant kitas įmones, kurios turėtų galimybę ir pajėgumus atlikti kontraktą. Pirkimo sąlygos taip pat verčia skirtingų krypčių bendroves susivienyti tik dėl to, kad būtų galima pateikti pasiūlymą. Tokios priverstinės vedybos yra visiškai nereikalingos ir stipriai padidina rizikas, susijusias su projektu", - tvirtino G.Kamkalovas.
Anot jo, bendrovė stengėsi konkurso sąlygų problemas spręsti su Vilniaus savivaldybe, tačiau ji bendradarbiauti nepanoro ir atsakymus į klausimus pateikdavo retai, todėl teko kreiptis į teismą, jau pasibaigus konkursui.
"Prieš kreipdamiesi į teismą, mes paprašėme užsakovų pakeisti savo poziciją ir suteikti mums bent šiek tiek paaiškinimų. Bet vėlgi mes nesulaukėme atsakymo, todėl mes neturėjome kitos išeities, kaip ginčyti tokius užsakovo veiksmus teisme", - BNS teigė G.Kamkalovas.
Pasak jo, be to, 43 dienų pasiūlymo pateikimo terminas buvo per trumpas, konkurso sąlygose miglotai nurodoma, ar leidžiama rangovams remtis subrangovų pajėgumais, pateikiant pasiūlymus, kai kurios kitos sąlygos buvo perdėtos arba visai nereikalingos.
"Kauno kelių" projektų vadovas Tauras Jakilaitis BNS sakė, jog konkurse buvo padaryta įstatymų pažeidimų. Jo teigimu, konkursuose negali būti sudaromos sąlygos išskirtinai tam tikram rangovui.
"Turėtų gauti galimybę visi ūkio subjektai dalyvauti konkursuose ir tai nėra asmeniškumai. Negali būti sudaromos sąlygos išskirtinai kažkam ar privilegijuotai, ar dar kitais motyvais. Pozicija turi būti visiškai skaidri", - sakė T.Jakilaitis.
Jis nekomentavo, ar įmonė ketino dalyvauti konkurse kartu su "Latvijas tilti" - bendrovės kartu statė Vilniaus Geležinio vilko gatvės estakadą Vilniuje, baigia statyti Panemunės aplinkkelį ir stato dviejų lygių sankryžą su geležinkeliu Klaipėdos uoste.
"Kol kas tai tegul būna verslo partnerių reikalai, manau, kad jūs greitu metu viską sužinosite. Nuo komentarų kol kas susilaikome, kol vyksta tyrimas ir nėra išaiškinimo", - kalbėjo T.Jakilaitis.
Asociacijos "Lietuvos keliai" vadovas Rimvydas Gradauskas BNS anksčiau tvirtino, jog konkurso stabdymas, kai teismui jo sąlygas apskundžia jame nedalyvaujančios bendrovės, yra nešvari konkurencija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Orai Lietuvoje: įspūdingas „Kalėdų Senelio skrydis“ ir niūrokos prognozės
Meteorologai pateikė artimiausios savaitės orų prognozes ir pakomentavo internautų Kalėdų Senelio skrydžiu pramintą reiškinį. ...
-
KAM: po kabelio pažeidimo bus ieškoma priemonių siekiant didinti infrastruktūros saugumą4
Po trečiadienį įvykusio kabelio pažeidimo Baltijos jūroje bus ieškoma papildomų priemonių siekiant didinti kritinės infrastruktūros saugumą, ketvirtadienį pranešė Krašto apsaugos ministerija (KAM). ...
-
ES delsia aktyvuoti atvykimo ir išvykimo sistemą: ar Lietuva yra pasirengusi?
Bendrijai delsiant aktyvuoti Europos Sąjungos (ES) atvykimo ir išvykimo sistemą (EES), Lietuva teigia esanti pasiruošusi ją paleisti bet kuriuo metu. ...
-
Apklausa: pirmąkart per 20 metų pusė lietuvių jaučiasi patenkinti demokratija šalyje10
Pusė Lietuvos gyventojų teigia esantys patenkinti demokratijos veikimu šalyje, rodo „Eurobarometro“ apklausa. ...
-
Agresyviems pacientams – apynasris: medikai galės neteikti pagalbos, naudoti vaizdo kameras1
Nuo kitų metų medikai galės atsisakyti teikti medicinines paslaugas agresyviems pacientams, kurie nederamu ir nepagarbiu elgesiu žemina medikų garbę ir orumą. Skubiąją medicinos pagalbą teikiančios tarnybos galės naudoti ir vaizdo kameras. ...
-
Ignalinoje norima įrengti mineralinio vandens trasą ir biuvetę1
Ignalinoje ketinama nutiesti beveik 2 km ilgio mineralinio vandens kelią. Juo vanduo iš gręžinio miesto pakrašty tekėtų iki ligoninės, sporto ir paslaugų centro bei miesto aikštės, kur ketinama įrengti biuvetę. ...
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras27
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...
-
2024-ieji Lietuvoje bus patys šilčiausi per istoriją?
Labai tikėtina, kad šie metai Lietuvoje bus patys šilčiausi per visą instrumentinių stebėjimų šalyje istoriją, BNS nurodė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai76
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...
-
Iš Kauno išvyko daugiau nei 30 Ukrainai skirtų automobilių konvojus42
Ketvirtadienį į Ukrainą pajudėjo daugiau nei 30 šiai šaliai skirtų automobilių konvojus. ...