- Gustė Valantanavičiūtė / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką.
Per šiuos metus Lietuvos keliuose jau žuvo 49 žmonės.
Pagrindinės eismo tragedijų priežastys – saugaus važiavimo greičio ir saugaus atstumo nesilaikymas. Dėl to žuvo net 43 proc. žmonių.
Dar po 13 proc. gyventojų žuvo dėl nesuteiktos pirmenybės važiuoti sankryžoje ir dėl įvažiavimo į priešpriešinio eismo juostą. Dėl pėsčiųjų padarytų pažeidimų bei vairuotojų klaidų pėsčiųjų atžvilgiu atsitiko po 6 proc. eismo įvykių.
„Greičio matavimo įrenginių plėtra, policijos aktyvumas, tokių pažeidimų visuomenės pasmerkimas – visa tai dar nepasiekė dalies vairuotojų smegenų. Pasiekė tik ausis“, – teigė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas Vytautas Grašys.
Galbūt žūčių skaičių kelyje sumažintų Susisiekimo ministerijos siūlomi KET pakeitimai? Tačiau ministras kalba nenoriai.
„Neturiu ką pakomentuoti šia tema. Kol kas vyksta tarpinstitucinės diskusijos, tarpinstitucinis derinimas su ekspertais. Jokių pasiūlymų ant stalo nėra“, – tikino susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tačiau pradinį siūlymą ministerija jau parengė. Ir juos įgyvendinti norėtų dar iki šių metų lapkričio. Pavyzdžiui, vairuotojus įpareigoti laikytis didesnio atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio.
„Siūloma, kad būtų ne tik rekomenduojama, bet ir privaloma, kai važiuojama didesniu kaip 100 km/val. greičiu, atstumas privalėtų būti apskaičiuotas. Tai yra – ne mažiau kaip 50 metrų“, – aiškino „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus specialistas Robertas Litvaitis.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Policija idėją palaikytų, bet tobulinti esą dar yra ką.
„Vien tik uždraudimas ar sankcijos pritaikymas problemos neišspręs. Jeigu sakome, kad turi būti laikomasi saugaus atstumo, tai turi būti kontrolės priemonė: subraižytos linijos ar specialūs įrenginiai, kurie matuoja, kokiu atstumu važiuoja transporto priemonė“, – sakė policijos Viešosios tvarkos biuro viršininkas.
Taip pat, jei būtų Susisiekimo ministerijos valia, atsirastų daugiau galimybių kirsti ištisinę liniją. Pavyzdžiui, jeigu kelią pastojo nepajudinama kliūtis.
Vairavimo instruktorius tikina, kad tokios situacijos yra kone kasdienybė. Tik dažnai kelią pastoja ne išvirtę medžiai, o ne vietoje pastatyti automobiliai.
Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu.
„Ir tada formaliai žiūrint į galiojančias taisykles per egzaminą ir ne tik, negalima kirsti tos ištisinės. Tada susiduriama su dilema: ką daryti? Ar važiuoti atbulomis, kol bus punktyrinė linija, ar dar kažkokį veiksmą atlikti“, – kalbėjo eismo ekspertas Kastytis Povilaitis.
Anot „Regitros“, dažniausiai vairuotojai su tokia problema susitvarko, bet taisykles pažeidžia.
„Kartais taip eisme nutinka. Turbūt toks eismo taisyklių pakeitimas lemtų tik tai, kad tokie vairuotojai jau nebebūtų eismo taisyklių pažeidėjai“, – akcentavo R. Litvaitis.
„Už ištisinės linijos kirtimą galima ir netekti teisės vairuoti. Vairuotojas labai stipriai rizikuoja: galėtų pasikliauti tik pareigūno tolerancija, žmogišku požiūriu“, – teigė eismo ekspertas.
Tiesa, saugaus eismo specialistas pastebi, kad taisykles kelyje vairuotojai dažnai aplenkia. Tad jei ministerija keistų KET, gyventojams pirmiausia esą teks keisti požiūrį.
Nors institucijos Susisiekimo ministerijos siūlymams kritikos turi, pokyčiams pritaria. Tačiau, kad pakeitimai bus sėkmingi, ministras nežada. O jei ir įsigalios KET pokyčiai, anot M. Skuodžio, jie gali būti visiškai kitokie nei siūlomi dabar.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Restauruoti Prienų ir Kauno rajono miškuose rasti partizanų dokumentai2
Po metus trukusių darbų restauruota dalis Lietuvos partizanų Tauro apygardos Geležinio Vilko ir Žalgirio rinktinių dokumentų. Dalies dokumentų, daugiau kaip 70 metų išbuvusių po žeme, nepavyko atkurti. ...
-
Naktį – žemiausia šaltojo sezono temperatūra: kur taip šalo?
Šią naktį išmatuota kol kas pati žemiausia 2024–2025 m. šaltojo sezono oro temperatūra, pranešė Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba. ...
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Siūloma griežčiau bausti narkotikų lindynių savininkus2
Būstų, kuriose platinami ir vartojami narkotikai ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, savininkus nuo kitų metų siūloma bausti griežčiau. ...
-
Lietuva įsipareigojo remti Ukrainos gynybos pramonę, skirs pirmus 10 mln. eurų
Lietuva įsipareigojo remti Ukrainos gynybos pramonę, skirs 10 mln. eurų ukrainietiško drono „Palianytsia“ gamybai. ...
-
L. Kasčiūnas: svarstoma ilginti komendantūrų karių rengimo kursus7
Svarstoma iki 14 dienų ilginti komendantinių vienetų karių rengimo kursus, sako krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas. ...
-
Lietuvoje minima Kariuomenės diena2
Įvairiuose šalies miestuose šeštadienį bus minima Lietuvos kariuomenės diena, skirta pažymėti 106-ąsias kariuomenės atkūrimo metines. ...
-
Kalėdų eglės įžiebimas Kaune – jau šiandien! (stebėkite tiesiogiai nuo 19.30 val.)10
Kaunas pirmasis šalyje jau šiandien įžiebs kalėdinę eglę ir įjungs šventinį laikmatį. Įspūdingą šventę stebėkite kartu su portalu „Kauno diena“ nuo 19.30 val.! ...
-
Genocido centras bendradarbiaus su Vengrijos valstybės saugumo istorijos archyvu2
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras (LGGRTC) pasirašė sutartį su Vengrijos valstybės saugumo istorijos archyvu, ji leis centro istorikams naudotis šios įstaigos turimais dokumentais. ...
-
Piligriminės kelionės pamokos ir atradimai2
Visuomenininkas ir verslininkas Gintautas Labanauskas su Kauno šv. Apaštalų Petro ir Povilo arkikatedros parapijos bendruomene pasidalijo įspūdžiais iš piligriminės kelionės. ...