ŠALIES RINKA
Rusai grįžta į automobilių turgus
Prekybos nenaujais automobiliais krizė, kuri buvo ištikusi Lietuvos automobilių rinką šių metų liepą, baigiasi. Nenaujų automobilių prekeiviai šios vasaros antrąją pusę labai nerimavo dėl iš Rusijos atvykstančiųjų srauto sumažėjimo. Dabar ir vėl iš šios šalies atvažiuoja pirkėjai.
Rinkai - smūgis
Ėmę vis rečiau atvažiuoti į Lietuvą pirkti automobilių Rusijos smulkieji verslininkai taip reagavo į savo šalies vyriausybės nutarimą sulyginti fizinių ir juridinių asmenų teises.
Iki 2003 m. Rusijos fiziniai asmenys mokėdavo mažesnius muitus nei įmonės, įvežančios importinius automobilius iš užsienio. Dabar smulkiems verslininkams, prekiaujantiems mašinomis, Rusijoje tenka mokėti 100 - 150 proc. didesnį muitą nei anksčiau - už automobilį, kurio variklio tūris per 2000 kub. cm, į valstybės iždą reikia atiduoti jau 3500 eurų. Kai kuriems prekeiviams ši našta tapo nepakeliama, ir jie nebevažinėjo į Lietuvą.
Beveik visi nenauji automobiliai Lietuvos rinkose yra orientuoti į pirkėjus iš Rusijos ir kitų Sandraugos šalių. Lietuvos vidinėje rinkoje lieka nedidelė dalis iš Vakarų Europos atvežtų mašinų. Šiek tiek jų nuperka Latvijos gyventojai. Kadangi sumažėjo pirkėjų, gerokai mažesnės tapo ir kai kurių Lietuvos piliečių, užsiimančių šiuo verslu, pajamos.
Neoficialiais duomenimis, šioje Lietuvos ūkio šakoje dirba 200 - 300 tūkst. žmonių. Tai automobilinių vilkikų vairuotojai, dirbantys nedidelėse bendrovėse, pavieniai asmenys, vežantys automobilius iš užsienio ir juos remontuojantys, pardavėjai, agentai ir tarpininkai užsienyje, aikštelių, turgų, komiso parduotuvių, viešbučių, užkandinių darbuotojai ir savininkai, taip par sargai, prostitutės.
Lietuvą viena svarbiausių nenaujų užsienietiškų automobilių tiekėja Rusijos europinei daliai rugpjūčio numeryje pavadino “Avtomir” žurnalas.
Atostogos baigėsi
Nenaujų automobilių turgūs Lietuvoje ėmė specializuotis. Vienuose prekiaujama vien automobiliais, kiti - universalūs. Vienuose orientuojamasi į Sandraugos šalių pirkėjus - Marijampolėje, Radviliškyje, Gariūnuose, kiti - mažesni - labiau į vietos pirkėjus (Panevėžio, Rietavo, Klaipėdos, Šiaulių).
UAB “Geruda” (automobilių turgus Gariūnuose) generalinis direktorius Vladas Maciukevičius pastebėjo, kad prekyba pagyvėjo. “Rusijos prekeiviai jau susitaikė su naujuoju muitu ir atvažiuoja į Lietuvą. Baigėsi atostogų metas, automobilių paklausa padidėjo. Populiariausias prekybos laikas - šeštadienio rytas”, - sakė V.Maciu-kevičius.
Marijampolės automobilių turgaus administratoriaus Juozo Budrio nuomone, pirkėjai iš Rusijos sugrįžo prieš 2-3 savaites. “Tuoj pat padidėjo ir mašinų pasiūla – per dieną siūloma iki 3500 automobilių. Per dvi dienas nupirkta apie 600-700 mašinų. Pastebimos dar dvi tendencijos – atvažiuoja daugiau pirkėjų iš Kazachstano, be to, lietuviai ėmė labiau domėtis nenaujais automobiliais”, - tvirtino J.Budrys. Šiame turguje tebepirmaujama pagal automobilių vilkikų, iš kurių daugiausia ir prekiaujama, skaičių. Pastarosiomis dienomis prekiauta maždaug iš 150 treilerių. Svarbiausia prekybos Marijampolėje diena – penktadienis.
UAB “Žemaitijos automobiliai” (Rietavo turgus) vadovas Justinas Smilgevičius pažymėjo, kad prekyba automobiliais pastaruoju metu pagyvėjo. “Iš užsienio retkarčiais atvyksta latvių. Per dieną čia susirenka iki 500-600 automobilių”, - pažymi turgaus vadovas. Svarbiausia turgaus diena – sekmadienis.
Panevėžio turgaus vadybininkas Aidas Nauronis taip pat pastebėjo prekybos pagyvėjimą. Tai universalus turgus, kuriame prekiaujama ne tik mašinomis. Iš NVS šalių pirkėjų ir anksčiau atvykdavo nedaug. Svarbiausia turgaus diena – šeštadienis.
Klaipėdos situacija
Klaipėdos automobilių turgaus darbuotojų, renkančių turgaus mokestį, žodžiais, prekyba pagyvėjo prieš du ar tris turgus: anksčiau atvažiuodavę iki 150 automobilių, o dabar – du ar tris kartus daugiau. Turgaus darbuotojai tvirtino, kad dabar turgaus mokestis nebe 20, o 10 Lt. Tokiu būdu bandoma pritraukti pirkėjus. Tiesa, lengvata taikoma automobiliams, pagamintiems po 1996 metų.
Patys automobilių pardavėjai sako, kad į Klaipėdos turgų iš Rusijos kol kas atvyksta ne tiek daug.
Dauguma nenaujų automobilių čia yra senesni kaip 7 metų. Turguje rugsėjo 12 d. pastebėti penki ar šeši 2001-2002 metų automobiliai. Tai 2001 m. gamybos “Ford Focus” už 7500 eurų, tokių pat metų “Opel Omega” už 9000 eurų ir dar kelios mašinos. Buvo ir “fantastiškų” variantų, pavyzdžiui, 1986 metų gamybos “WV Golf” už 1900 litų. Tačiau parduoti tokį automobilį įmanoma tik vietos gyventojui, o ne iš Rusijos atvykusiam pirkėjui.
Naujausi komentarai