Prezidento patarėja: būtina kelti mokytojo profesijos prestižą

Prezidento vyriausioji patarėja švietimui, mokslui ir kultūrai Jolanta Karpavičienė džiaugiasi šiais metais rekordiškai dideliu skaičiumi būsimų pedagogikos studentų.

Visgi šalies vadovo patarėja akcentuoja, kad būtina galvoti apie tai, kaip pedagogikos studijas pabaigusius absolventus motyvuoti grįžti į mokyklas. J. Karpavičienė įsitikinusi, kad būtina kelti mokytojo profesijos prestižą bei pedagogikos studijas baigusius studentus skatinti grįžti į mokyklas užtikrinant finansinius bei socialinius motyvacinius mechanizmus, prie kurių prisidėtų ir pačios savivaldybės.

„Mūsų, kaip ir visų kitų, negali nedžiuginti akivaizdi tendencija: dabartiniais duomenimis, net 901 būsimas studentas pradės studijuoti pedagogiką – valstybės finansuojamų vietų yra 580, taip pat tikslinės stipendijos. Tai yra nepaprastai svarbi tendencija. Beje, iš jų didžioji dalis renkasi būtent vaiko pedagogikos studijas, rengsis būti ikimokyklinių, priešmokyklinių ir pradinių mokyklų mokytojais, tai taip pat yra labai svarbu“, – LRT radijui teigė J. Karpavičienė.

„Bet, aišku, reikia galvoti apie tai, kaip tuos absolventus, kurie jau įgis pedagogo profesiją, pakviesti, motyvuoti sugrįžti į mokyklas“, – pridūrė ji.

„Mokytojas yra ori profesija ir reikia keisti visuomenės nuomonę į ją.

Prezidento vyriausioji patarėja akcentuoja, kad pedagogikos studijas baigusius absolventus visų pirma reikia motyvuoti dirbti mokytojo darbą keliant mokytojo profesijos prestižą.

„Mokytojas yra ori profesija ir reikia keisti visuomenės nuomonę į ją. Kiekvienas iš mūsų turbūt turėjome mokytojų, kurie buvo ne tik dalykų mokytojai, bet ir gyvenimo mokytojai. (...) Lietuvos švietimo sistemoje yra labai daug šviesių asmenybių, tai yra stiprioji jos pusė. Mūsų pareiga pamatyti juos, mūsų pareiga skleisti informaciją apie juos, mūsų priedermė gerbti juos“, – akcentavo ji.

J. Karpavičienės teigimu, kitas būdas motyvuoti pedagogikos studijas baigusius absolventus grįžti į mokyklas yra susijęs su finansiniais bei socialiniais motyvacijos mechanizmais.

„Mokytojų atlyginimų kėlimas turi būti ir yra vienas iš prioritetinių dalykų, susiejimas su socialinėmis garantijomis. Ir yra daugybė konkrečių atvejų, kaip savivaldybės ieško būdų, kaip tuos jaunus žmones pritraukti į mokyklas, yra tokių pavyzdžių, kaip yra raginami gimnazijas baigę absolventai, kurie renkasi pedagogo profesiją, pedagogo studijas, kad jie sugrįžtų į tą pačią mokyklą, yra pasirašomos trišalės sutartys, kuomet savivaldybė prisideda prie studijų finansavimo, tokiu būdu žmonės yra raginami grįžti į mokyklas“, – motyvacinius mechanizmus įvardino J. Karpavičienė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Dirbau mokykloj

Dirbau mokykloj portretas
Kelkit kiek nekele, tai sh darbas siais laikais, kai kiekviena supermamyte tave moko kaip dirbt.

neteisingas ir juokingas išsireiškimas

neteisingas ir juokingas išsireiškimas portretas
Ar prestižą galima pakelti "iš šalies". Prestižą susikuria pats žmogus, institucija, įstaiga, partija, verslo grupė ir t.t. Tai tas pats, kaip pasakyti: pakelkime mano prestižą, nes jis labai žemas".

TĖVAI

TĖVAI portretas
Neturėtume sutelkti visą dėmesį tik į pedagogų atlyginimų didinimą. Vargu ar tai pakeis pedagogo požiūrį į darbo kokybę. Vieni pedagogai nuoširdžiai dirbo savo darbą ir mažesnį atlyginimą gaudami o kiti panirę į lozungus visai užmiršo ,kad šalia jų yra vaikai , kuriems ir turi būti skiriamas pats didžiausias dėmesys.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių