Perspėjimas vairuotojams: jei lenkti nebūtina, šio manevro geriau vengti

Lenkimo manevrą saugaus eismo specialistai laiko vienu pavojingiausių ir pastebi, kad vairuotojai jam skiria nepakankamai dėmesio.

Greitis dvigubėja

Ilgasis savaitgalis Kaune paženklintas šiurpia avarija – kelyje Vandžiogala–Domeikava, susidūrus dviem automobiliams, nukentėjo net septyni žmonės. Pirminiais duomenimis, avarija įvyko, kai vienas automobilis neatsakingai ir neleistinoje vietoje lenkė pienovežį – dėl to ir įvyko kaktomuša.

"Tokios avarijos pačios pavojingiausios, nes susidūrimo metu susideda abiejų automobilių pagreičio jėgos ir kiekvienam jų tenka dvigubai didesnis smūgis nei atsitrenkus į sieną", – sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis.

Pasak specialisto, lenkimo manevras turi būti itin gerai apmąstytas, o jei nebūtina, lenkimo manevro patartina visai atsisakyti.

"Net jeigu kalbėtume apie lenkimo manevrą mieste, kur automobilių greitis 50 km/val., susidūrus priešinga kryptimi važiuojantiems automobiliams, jis pasidaro dvigubai didesnis. Susidūrus dviem automobiliams, kurių greitis 90 km/val., bendra smūgio jėga prilygsta 180 km/val.", – pasakojo ekspertas.

Dar viena problema, kurią išskyrė pašnekovas, klaidingas mąstymas, kad atliekant lenkimo manevrą dalyvauja tik dvi transporto priemonės – lenkianti ir važiuojanti priešais, tačiau yra ir ta trečia, kuri važiuoja priešais. Reikėtų prisiminti ir tai, kad, norint aplenkti kitą automobilį, reikėtų važiuoti bent 20 km/val. greičiau negu lenkiama mašina. Ar taip nebus viršytas leistinas greitis ir ar tokiu greičiu važiuosite tikrai saugiai? Tai klausimai, į kuriuos privalo atsakyti kiekvienas vairuotojas, prieš pradėdamas lenkti.

Reikia pasiruošti

Kartu su vairavimo instruktoriumi Artūru Pakėnu nusprendėme, žvelgdami į Kelių eismo taisykles (KET), išsiaiškinti, koks lenkimas yra tinkamas. "Pirmiausia turėtume prisiminti, kad lenkimas – tai vienos arba kelių važiuojančių transporto priemonių apvažiavimas įvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą", – priminė vairavimo instruktorius.

Taigi manevro lenkimu nelaikysime, jei neįvažiuojama į priešpriešinio eismo juostą, kai neaplenkiamos transporto priemonės, kai lenkiamos transporto priemonės stovi. Taip pat labai svarbu žinoti, kad priešingų krypčių eismo važiuojamojoje dalyje, jeigu nėra kitaip nustatančių ženklų ar ženklinimo, skiriamąja juosta laikoma menama išilginė važiuojamosios dalies ašis.

Svarbiausias klausimas ir atsakingiausias momentas, kaip nuspręsti, kad galima lenkti. "Remiantis galiojančiomis KET, prieš pradėdamas lenkti vairuotojas privalo įsitikinti, kad nė vienas iš važiuojančių paskui jį vairuotojų, kuriems galėtų būti sukliudyta, nepradėjo lenkti, kad priešais ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas nerodo kairiojo posūkio signalo", – kelias taisykles priminė pašnekovas.

Dar vienas svarbus dalykas, pasak A.Pakėno, kurį tikriausiai ir pamiršo anksčiau minėtos avarijos vienas dalyvių – ar lenkimo manevrui būtinas kelio ruožas yra laisvas ir ar nebus kliudoma priešpriešiais atvažiuojančioms transporto priemonėms. Be abejo, svarbu įvertinti, ar aplenkęs vairuotojas galės grįžti į savo eismo juostą, nekliudydamas lenkiamai transporto priemonei.



NAUJAUSI KOMENTARAI

sofior

sofior portretas
neuvieren- neobgoniaj!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių