Ministrė ragina mokytojus atsisakyti namų darbų

  • Teksto dydis:

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė ragina mokytojus neužduoti vaikams namų darbų.

Penktadienį kalbėdama Vilniuje vykstančioje parodoje „Mokykla“ J. Petrauskienė išdėstė savo viziją apie ateities mokyklą, kur nebebus namų darbų, ir pakvietė šalies mokyklas žengti šiuo keliu, pranešė ministerija.

Pasak ministrės, per pastaruosius dešimt metų situacija pasaulyje gerokai pasikeitė: Šiaurės Amerikoje, Kanadoje, Australijoje, Vakarų Europos ir Skandinavijos šalyse, pirmiausia Suomijoje, edukologai, psichologai, remdamiesi tyrimais, kelia abejones dėl teigiamos namų darbų įtakos mokymuisi bei rezultatams.

„Kalbant apie stiprų, laisvą mokytoją, profesionalą, turime tobulinti ir ugdymo programas bei turinį. Todėl garsiai skelbiu idėją – mokykla be namų darbų. Mokslinėje literatūroje yra daugybė įrodymų, kad namų darbai daro mažą įtaką akademiniams pasiekimams ir ugdymo kokybei. Mūsų vaikai sugaišta nuo pusės iki kelių valandų darydami namų darbus. Kaip sakė Albertas Einšteinas: nėra labai išmintinga nuolat kartoti to, kas nekuria sėkmės, ir tikėtis pagerėjimo“, – per konferenciją kalbėjo ministrė.

Todėl garsiai skelbiu idėją – mokykla be namų darbų. Mokslinėje literatūroje yra daugybė įrodymų, kad namų darbai daro mažą įtaką akademiniams pasiekimams ir ugdymo kokybei.

Pasak pranešimo, Lietuvoje yra pavienių mokytojų – entuziastų, kurie taiko mokymosi be namų darbų metodiką.

Anot ministrės, mokykla be namų darbų, taikant pažangias metodikas, pirmiausia bus naudinga patiems mokytojams, kuriems tenka daug laiko praleisti prie sąsiuvinių, tikrinant namų darbus. Moksleiviai, kurie mokymuisi namie gali skirti nevienodai laiko ir dėmesio, turės galimybę mokytis tolygiau ir išvengti didelių rezultatų skirtumų.

Pranešime pažymima, kad naujausios Vakarų šalių bendrojo ugdymo metodikos yra orientuotos į tai, kad mokiniai per pamokas atlieka visas reikalingas veiklas, o namuose vietoj namų darbų skaito knygas, rengia pasakojimą tam tikra tema, atlieka įvairias kūrybines užduotis. Mokslininkai, kurdami ateities mokyklą, siūlo atsisakyti „tiesioginio sėdėjimo“ prie užduočių lapo vakare.

„Tokiu būdu mes žengsime platų žingsnį link ateities mokyklos, padedančios atrasti kiekvieno žmogaus talentus, sukūrimo. Tai mintis, kaip kurti naujesnę, geresnę mokyklą, kurioje gera visiems“, – sakė ministrė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Lina, mokytoja

Lina, mokytoja portretas
Absoliuti nesąmonė. Kai kurioms specialybės netgi žalinga nesąmonė. Kaip išugdysite muziką be namų darbų? Dailininką be namų darbų? Baleto artistą be namų darbų? Taip, juos galima atlikti mokyklose, po pamokų.....Bet tai - namų darbai. Pirmiausia, reikia keisti programas, mažinti jų apimtį. Daryti gal??? kiek labiau diferencijuotas mokyklas, bet nepaskelbti kvailą idėją, kurios dabar neįmanoma įgyvendinti...... Tiesiog gėda, kai tokios idėjos sklinda iš aukštųjų tribūnų.

ir vėl

ir vėl portretas
eilinė kvaila nesamonė

Nerima

Nerima portretas
Tik su sąlyga, kad mokykloje būtų ilga, įdomi ir produktyvi diena, o mokslo metai truktų bent 10 mėnesių (su projektais, ekspedicijomis, stovyklomis). Mokytojų reikėtų daug. Ar būtų pakeliama Lietuvos biudžetui? Bet gerai, viziją reikia turėti.
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių