Ministras – už baudos balų sistemos grąžinimą

  • Teksto dydis:

Piniginės baudos atgraso ne visus kelių eismo taisyklių pažeidėjas, sako baudos balų sistemos grąžinimą remiantis vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.

Seime penktadienį kalbėdamas saugaus eismo klausimams skirtoje konferencijoje S.Skvernelis pažymėjo, kad sprendimą atnaujinti baudos balų sistemą už kelių eismo taisyklių pažeidimus Valstybinė saugaus eismo komisija priėmė dar 2012 metais, tam pritarė ir Vyriausybė, tik projektas iki šiol nepateiktas parlamentui.

„Kodėl buvo padaryta pauzė - sunku pasakyti, bet, matyt, dėl kilusios diskusijos. Kodėl ši sistema galėtų būti grąžinta? Nuobaudos paskyrimu siekiama užkardyti kitus pažeidimus, o kalbant apie piniginę baudą socialinis poveikis yra skirtingas skirtingoms socialinėms grupėms“, - teigė S.Skvernelis.

Pasak jo, didesnes pajamas gaunantiems vairuotojams „bauda kaip taisyklė poveikio nepadaro“.

„Sumokama už tai, kad, tarkime, važiavau greičiau, į valstybės biudžetą, ir ateityje pažeidimai daromi, rezultato nepasiekiama“, - tvirtino vidaus reikalų ministras.

„Senojoje sistemoje baudos balais buvo vertinami pažeidimai. Iš praktikos galiu pasakyti, kad sisteminiai piktybiniai eismo pažeidėjai labiau bijojo ne baudos, o kad pažeidimas nebūtų įvertinamas balais. Tikrai tai buvo pakankamai gera drausminanti priemonė“, - kalbėjo S.Skvernelis.

Jis taip pat pažymėjo, kad 21-oje Europos Sąjungos valstybėse yra vienokia ar kitokia forma balų už administracinius pažeidimus skyrimo sistema, o dažniausiai balais vertinami tie pažeidimai, kurie kelia didžiausią grėsmę eismo dalyviams.

Lietuvoje siūloma grąžinti balų kaupiamąją sistemą balus diferencijuojant priklausomai nuo pažeidimo sunkumo ir keliamo pavojaus eismo saugumui (2, 3, 4 ar 5 balai). Pakartotinai kelių eismo taisykles pažeidinėjantys asmenys, kurie per vienerius metus surinktų dešimt ar daugiau balų, netektų teisės vairuoti transporto priemonės nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Įvertinus pradedančiųjų vairuotojų (turinčių iki dvejų metų vairavimo stažą) keliamą grėsmę eismo saugumui, teisė vairuoti  jiems būtų atimta surinkus ne dešimt, o šešis balus.

S.Skvernelis taip pat sakė asmeniškai pritariantis variantui, kad vairuotojai turėtų galimybę sukauptus balus „išpirkti“ išklausę saugaus vairavimo kursus.

Baudos balų sistema Lietuvoje galiojo iki 2008 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

jei

jei portretas
baudos būtų pakankamai didelės,tai tikrai būtų mažiau nusižengimų.Tad gal reik didinti baudų dydi,net galima baudą taikyti pagal mašinos kainą,tai tikrai sumažėtų pažeidėjų.Pvz.mašina kainuoja 60 000,va ir lai moka kokius 20 000 lt.,o jei mašina kainuoja 3000-5000 lt.mokėk 1000 lt.Tai po tokių baudų praeis noras gerti bei didinti greitį.Tad variantų daug,tereik tik pamastyt ir priimti protingus sprendimus,o ne šokinėti kaip blusoms prie tų balų sistemos.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių