Kilus pasipiktinimui dėl neteikiamų duomenų apie pasiekimus, ministerija inicijuoja diskusijas

  • Teksto dydis:

Viešojoje erdvėje kilus pasipiktinimui dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) neteikiamų duomenų apie valstybinius brandos egzaminus ir moksleivių patikrinimus, ši dėl to inicijuoja viešas konsultacijas.

Anot ministerijos, į šias konsultacijas bus kviečiami švietimo bendruomenės, tėvų organizacijų, viešosios informacijos rengėjų, skaidrumo priežiūros organizacijų bei teisininkų atstovai. Tikimasi, kad tokios konsultacijos padės rasti sprendimus, atitinkančius viešą interesą. 

Ketvirtadienį „Reitingų“ vyriausiasis redaktorius Gintaras Sarafinas feisbuko paskyroje paskelbė, jog ministerija duomenų teikimą sumažino keturis–aštuonis kartus, nors anksčiau tokia informacija būdavo visiems prieinama.

„Dabar nieko nebelikę. Ir galiausiai iš visuomenės atimami paskutiniai teisės žinoti likučiai“, – teigė žunalistas.

„Ankstesniais metais pačios mokyklos gaudavo duomenis bent apie savo pačių mokinių pasiekimų tendencijas, o šiemet ir jos nebegavo. Apskambinome keliasdešimt mokyklų vadovų. Šie gūžčioja pečiais pasimetę“, – rašė jis.

Tuo metu ŠMSM teigė, jog Nacionalinė švietimo agentūra nuo praėjusių metų rengia ir skelbia viešai prieinamas mokyklų informacines korteles. Jose pateikiami kiekvienos mokyklos lyderystės ir vadybos, ugdymo proceso, pagalbos mokiniui, ugdymo rezultatų rodikliai. Viskas yra prieinama Švietimo valdymo informacinėje sistemos Mokyklos švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių skiltyje.

Vis dėlto, pasak ministerijos, nuo šių mokslo metų neskelbiami labai specifiniai mokyklų duomenys: mokinių, laikiusių brandos egzaminus ir gavusių tam tikrus vertinimus, skaičiai, o detalias ataskaitas ir toliau gauna tiesiai kiekviena mokykla apie savo mokinius – naujausios mokyklas pasiekė ketvirtadienį.

Pasak ŠMSM, tai vienintelis skirtumas, lyginant su ankstesniais metais.

„Šių duomenų viešinimas yra jautrus, nes dalyje mokyklų kai kuriuos valstybinius brandos egzaminus laiko vos vienas kitas mokinys, ir viešai paskelbus rezultatus, mokinio įvertinimas tampa žinomas kitiems. Susidaro galimybė identifikuoti konkrečius mokinius ir mokytojus“, – rašoma pranešime.

Ministerijos teigimu, mokyklų vadovai ne kartą pabrėžė viešai skelbiamos jautrios informacijos daromą spaudimą mokytojams ir mokiniams bet kokia kaina siekti kuo aukštesnio rezultato.

„Tačiau ne tik egzaminų rezultatai rodo mokyklos darbo sėkmę. Švietimo bendruomenė ne kartą kėlė klausimą dėl mokyklų reitingavimo kriterijų ir metodologijos, kuriuos kuriant jį nedalyvavo, o susiformavusi mokyklų vertinimo praktika sukūrė neobjektyvų situacijos vaizdą“, – rašė ŠMSM.



NAUJAUSI KOMENTARAI

34 metai vyksta švietimo reforma Lietuvoje

34 metai vyksta švietimo reforma Lietuvoje portretas
Rezultatas: viso švietimo ir aukštojo mokslo, mokslo tyrimų griuvimas. Pinigai sėkmingai išplauti per Mordos privačias mokyklas ur visokias agentūras, pumpuojančias pinigus į aukštąsias mokyklas, švietimo tarnybas, centrus, mokslo institutus. Iš ten pinigai plaunami į trečiąsias šalis. Tos trečios šalys nuo 2020 Covido karantino nebegaudamos savo kąsnio Europos pinigų, prie ko buvo įpratusios, sugužėjo į Lietuvą tūkstantinės mišiomis išalkusių ir ieškančių naujų importuotų apatinių drabužėlių ir lūpdažis baltarusių, ukrainiečių su gaujomis surigatinių ir laboratorijose sukurtų surigatonių vaikų, apmokyti prašinėti pinigų kol jų surigatinės mamos daro oralinį policininkui ir analinį pensininkui su dideliu nekilnojamu turtu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių