G. Nausėda ragina sparčiau kelti algas mokytojams, ieškoti rezervų sistemos viduje

Prezidentas Gitanas Nausėda pirmadienį paragino sparčiau didinti algas mokytojams.

Pasak jo, tai įmanoma padaryti ne tik prašant numatyti papildomų lėšų švietimo sričiai valstybės biudžete, bet ir iš vidinių sistemos resursų, nes dalis pinigų čia naudojami neefektyviai.

„Procesas vyksta nesparčiai, procesas aiškiai netenkina“, – žurnalistams Vilniuje sakė prezidentas, paklaustas, kiek sparčiai reikia didinti mokytojų darbo užmokestį.

„Ne taip jau seniai teigėme, kad mokytojo profesija turi tapti prestižine. Deja, šiandien kol kas matau labai mažai padaryta žingsnių, kad ta profesija būtų de facto prestižine“, – pridūrė jis.

„Norisi pirmiausia, kad pokalbiai nesisuktų apie tai, kiek mes dar papildomai galime paimti pinigų iš biudžeto, o šiandien aš matau daugybę resursų, kurie yra neefektyviai panaudojami pačioje Švietimo ministerijos dispozicijoje“, – kalbėjo G. Nausėda.

Šalies vadovas teigė, kad klausimus dėl lėšų panaudojimo efektyvumo kelia Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pavaldžių įstaigų veikla, tai rodo šiemet atliktas šių organizacijų auditas.

Po minimo audito Švietimo ministerija inicijavo pavaldžių įstaigų pertvarką. Vienas iš reformos padarinių – pirmadienį pradėjusi veikti Nacionalinė švietimo agentūra, sukurta sujungus šešias įstaigas.

Mokytojų profsąjungos pastarosiomis savaitėmis ragina sparčiau didinti valandinį pedagogų darbo įkainį.

Daugelis ugdymo įstaigų pirmadienį pradėjo ugdymo procesą. G. Nausėda apsilankė Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Antanas-+fizikos mokytojas

Antanas-+fizikos mokytojas portretas
O kokiomis sąlygomis dirba mokytojai Lietuvos mokyklose..teisių jokių neturi mokytojas,turi tik pareigas,mokiniai elgiasi,taip ,kaip jie nori......daro ką nori........Klasės sujungtos..klasese ir spec.poreikių mokiniai,mokinantis pagal individualizuotas ir pritaikytas programas,mokytojai rašo dalykinius planus,kuria individualizuotas ir pritaikytas programas,kas menesį rašo mokinių kompetencijas,kas trimestrą trimestrines ataskaitas,savianalizes......ir dar ne visi poperizmo darbai...elektroninio žurnalo pildymas,.......Etatinis apmokejimas ,o etatą turi labai mažai kuris mokyklos mokytojas......Per pertraukas,budi koridoriuje,trukšme,nenuleidi akių,kad tik kurie nesusimuštų......už visas kanceliarines priemones susimoka patys mokytojai už seminarus,kurių vieno kaina/25-40eurų,-susimoka patys mokytojai/išdirbus 38metus mokykloje,turint vyr,mokytojo kategoriją .už 16 kontaktinių darbo val.-mokytojo alga ant popieriaus 800eurų,o į rankas gauname -507 eurus.........Pamokų daugiau nera,

Pilietiškas,

Pilietiškas, portretas
Ką jau ten bedidinsi - jau mokyklose liko tik beraščiai mokytojai: vienas antras puikiai įvaldęs lietuvių kalbą, išsilavinęs... Patikrinkite elektroninius dienynus, mokytojų įrašus juose ir įsitikinsite, kokia jų kalba, kokios dalykinės žinios, koks mąstymas ir t.t. Koks jų paruošimas universitetuose? O gal mokytojo profesiją renkasi tie, kurie nepatenka ir į proftechnines mokyklas? Tai kaip juos gali paruošti būti mokytojais?

Jurijus

Jurijus portretas
Sovietinio mokymo ir mąstymo lozungai.Apgailėtina- viskas ką gali pasiūlyiti-ieškoti rezervų?????Gerinti,tobulinti,reikėtų,galėtų ,vis tik reikėtų,norėtusi.......Kur koknkretūs siūlymai ,nurodymai ir įpareigojimai ar įsipareigojimai.Ar lozungais kursime gerovės valstybę ,net nežianant kas ta gerovės valstybė yra.??Propogandiniai piariniai tušti Matijošaičio padėjęjo ,dabar Nausėdos patarėjo, P.Mačiulio žodžiai Nausėdos lūpomis veikia Kauno ir kaimo bobutes-reitingai kils-o ko daugiau ir bereikia.....
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių