- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinėse Valstijose, kaip ir kitose šalyse, daugėja gaisrų ir aukų dėl elektrinių dviračių ar paspirtukų baterijų gedimų. Plačiau apie tai – LNK reportaže.
Dviratės ir kitos panašios elektrinės transporto priemonės užplūdo daugelio Vakarų ir Azijos šalių miestus, nes tai tikrai švarus ir veiksmingas transportas. Jį, pavyzdžiui, mielai naudoja Niujorko kurjeriai.
„Dirbu nuo 6 val. ryto iki 22.30 val. vakaro, beveik 14–15 valandų“, – sakė kalbintas kurjeris.
Taigi kurjeriai ir eiliniai miestiečiai zuja dviračių takais ir visa tai užtikrina jų dviračių transporto priemonių baterijos. O jos gana galingos. Gali būti ir pusė kilovatvalandės, o kartais net ir daugiau. Jei tiek energijos dėl kokių nors priežasčių išsiskirtų per trumpą laiką, padariniai būtų labai liūdni. Dėl tokių incidentų ir Niujorke padaugėja gaisrų ir juose žuvusių žmonių.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Kai užsidega ličio-jonų baterijos, įvyksta didelis sprogimas. Todėl dažnai kartojame, kad reikia turėti veikiantį dūmų signalizatorių, kuris suteiks jums pakankamai laiko ištrūkti. Aišku, to laiko nepakaks, jei kažkas panašaus sprogsta, pavyzdžiui, jūsų koridoriuje“, – teigė ekspertė.
O paspirtukai ir elektriniai dviračiai dažnai laikomi ir įkraunami būtent tokiose vietose. Gaisrininkai primygtinai kartoja – taip nesielgti ir rasti jiems kitą vietą, geriausiai lauke. Kita vertus, problemą galėtų išspręsti tik griežtas tokių baterijų sertifikavimas. Pavyzdžiui, iš gaminių saugos pusės.
„Vartotojų gaminių saugos komisija turi keletą išskirtinių įgaliojimų, kurie tikrai gali užkirsti kelią tam, ką apibūdinčiau kaip šių prieštaringą reputaciją turinčių elektrinių dviračių gamyba. Pirma, jie gali juos konfiskuoti uostuose, jie taip pat gali priversti juos pašalinti iš internetinių parduotuvių. Jie jau yra padarę ir vieną, ir kitą. Ir mes ketiname prašyti, kad pasistengtų dar labiau. Tačiau svarbiausia, kad jie gali nustatyti standartus bet kokiam vartojimo prietaisui. Būtent tą ir norėtume pamatyti“, – pasakojo ekspertė.
Dėl didelės tokių transporto priemonių paklausos gamintojai, daugiausiai kinai, spaudžiami tarpusavio konkurencijos, panaudoja visas baterijas, kurias tik gali gauti. Taip pat ir nelabai kokybiškas. Kita vertus, jų sertifikavimas pagal vakarietiškus standartus gali gerokai padidinti baterijų kainą, o jos ir taip yra pati brangiausia tokių transporto priemonių dalis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“1
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...