Byra naujoji perėja

Byra naujoji perėja

2007-09-15 09:00

Byra naujoji perėja

Nežinodama, kaip sustabdyti motorizuotus chuliganus, savivaldybė griebiasi eksperimentų.

Įtvirtinimai išklibo

Neseniai Herkaus Manto ir Minijos gatvėse įmonė „Eismas“ sumontavo automobilius verčiančias pristabdyti paaukštintas pėsčiųjų perėjas. Lietuvoje tai pirmosios tokio tipo perėjos.

Pasak įmonės „Eismas“ Klaipėdos padalinio vadovo Artūro Sudimto, jau išryškėjo pirmieji minusai. „Herkaus Manto gatvėje esančią perėją reikėjo statyti ant labai lygaus pagrindo. Kadangi ji pastatyta ant nelygios dangos ir sutvirtinta varžtais, nuo didelio automobilių svorio sutvirtinimas išklibo“, – pasakojo A.Sudimtas. Kol dar nėra išvadų apie perėjos efektyvumą, danga nebus lyginama, o statinys tik laikinai patvarkomas.

Gulinti visa nuovada

Naujosios pėsčiųjų perėjos pagamintos iš gumos su metalo drožlėmis. Manto gatvėje esanti perėja siekia 10 centimetrų aukštį. Tai sukelia nepatogumų autobusams, yra griozdiška, o žmonės juokauja, kad tai ne „gulintis policininkas“, o visa policijos nuovada.

„Naujos pėsčiųjų perėjos tikrai geresnės, nei „gulintieji policininkai“, kurie pagaminti iš metalo ir nuo automobilių srauto greitai susmenga į važiuojamąją dangą. Be to, ir automobilių važiuoklei naujos perėjos nėra tokios „skaudžios“, kaip „gulintys policininkai“, o eismą pristabdo taip pat gerai“, – teigė A.Sudimtas.

Tik lengviesiems

Minijos gatvėje ties pėsčiųjų perėja sumontuoti specialūs pakilimai yra kvadrato formos.

Šie pakilimai yra tokio pločio, kad pristabdo tik lengvuosius automobilius, nes jų ratų bazė yra siauresnė nei krovininių.

Šie pakilimai labiau tinka miestui, nes jie nesumažina paprastai tvarkingai važiuojančių maršrutinių autobusų greičio, pristabdomi tik lengvieji automobiliai.

Jau pajautė efektą

Peržvelgus autoįvykių statistiką, bus nuspręsta, ar pėsčiųjų perėjų reformos idėja pasitvirtino. Tuomet tokios perėjos bus įrengiamos ir pavojingiausiose miesto gatvėse.

Klaipėdos VPK atstovas spaudai Albinas Strumyla mano, kad dar negalima spręsti, ar naujos perėjos pasiteisins, bet jau jaučiamas jų efektyvumas.

Pareigūnas patvirtino, kad Herkaus Manto gatvėje būtinai reikia atkreipti dėmesį į pėsčiųjų saugumą. „Dieną ten didelis judėjimas, daug žmonių ir daug skubančių automobilių“, – kalbėjo A.Strumyla.

Dar kurį laiką stebės

Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintas Ramanauskas užtikrino, kad naujoji perėja yra labai saugi. „Jos neįmanoma pravažiuoti nesulėtinus greičio“, – konstatavo G.Ramanauskas.

Jis mano, kad naujųjų perėjų nereikės taip greitai keisti, kaip „gulinčių policininkų“, kurie susidėvi per vienerius arba dvejus metus.

„Bet tiksliai pasakyti apie efektyvumą, ilgaamžiškumą negalime, kol nepraėjo naujų perėjų bandomasis laikas“, – pridūrė G.Ramanauskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų