Kelių policijos vadovai teigia, kad pažaboti eismo pažeidėjus būtų galima grąžinus iki 2008 m. galiojusią baudų balų sistemą. Tačiau šis siūlymas nesulaukia Valstybinės eismo saugumo komisijos pritarimo.
Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, kad baudų balų sistema – subjektyvesnė, sudaro daugiau prielaidų pažeidėjams bandyti tartis su policijos pareigūnais.
Lietuvos kelių policijos viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius teigė, kad šiuo metu baudos, skiriamos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, yra gana griežtos, tačiau vyrauja kita problema – didžiulė dalis pažeidėjų jų nemoka. Policijos duomenimis, pernai šalies gyventojams paskirta bemaž 90 mln. litų baudų, o surinkta 52 mln. litų.
Anot A.Samulevičiaus, šią problemą būtų galima išspręsti grąžinant baudų balų sistemą. Tokį siūlymą Lietuvos kelių policija Valstybinei eismo saugumo komisijai buvo pateikusi dar praėjusių metų birželį.
Pagal iki 2008 m. galiojusią tvarką per metus už padarytus pažeidimus surinkus 10 baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių.
Bet susisiekimo ministras teigė, kad šis siūlymas komisijoje buvo svarstomas, tačiau nesulaukė komisijos narių pritarimo: "Didžioji dalis komisijoje buvusių narių tai vertino skeptiškai. Dėl kelių priežasčių: balų sistema sudaro galimybę pažeidėjui labiau tartis su pareigūnais, nes pažeidimą vertinant balais atsiranda stipresnis subjektyvumo veiksnys. Manome, kad dabar galiojanti baudų sistema yra optimali, dar labiau jos griežtinti nereiktų, o tas balų rinkimas tik reikalauja papildomo administravimo ir gali padidinti prielaidas korupcijai."
Nesumokamų baudų problemą siūlyta spręsti kitaip – kad nesumokėję baudų automobilių savininkai negalėtų atlikti automobilių techninės apžiūros. Tačiau tokiam siūlymui, anot ministro, nepritarė teisininkai.
Naujausi komentarai