Avarijos užsienyje penkis kartus brangesnės

Avarijos užsienyje penkis kartus brangesnės

2006-03-14 09:00

Avarijos užsienyje penkis kartus brangesnės

Draudimo bendrovės šiemet 4-5 kartus padidino automobilių privalomojo civilinio draudimo įkainius asmenims, išvykusiems dirbti į užsienį.

Nepatyrę moka trigubai

Bendrovės „If draudimas“ Klaipėdos atstovybės direktorė Jūratė Stauskienė sakė, kad mažiausiai už lengvojo automobilio privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą šiemet bendrovė ima 239 litus.

„Pavyzdžiui, pernai už „Ford Mondeo“ automobilio privalomąjį draudimą, kurio variklio cilindrų darbo tūris - 1,6 kubinio metro, mašina pagaminta 1994 metais, patyrusiam, į avarijas nepakliuvusiam vairuotojui teko mokėti 219 litų , šiemet - 239 litus.

Penkis kartus brangiau

Į užsienį išvykusiam vairuotojui už privalomąjį automobilio draudimą bendrovėje „If draudimas“ šiemet reikia mokėti penkis kartus brangiau - 1195 litus. Anot Jūratės Stauskienės, jei emigravęs vairuotojas nepatyręs, tai jam teks mokėti net tris tūkstančius litų. „Anksčiau to nebuvo. Bendrovė pradėjo šiemet taikyti penkis kartus didesnius mokesčius, nes užsienyje tokia pat avarija kaip Lietuvoje kainuoja apie penkis kartus brangiau. Turbūt emigravę asmenys Lietuvoje nebesidraus automobilių, nes kaina bus panaši kaip ir užsienyje“, - svarstė J.Stauskienė.

Nuolaidos – pensininkams

Bendrovė „If draudimas“ draudimo įmokas didina arba mažina atsižvelgdama į vairuotojo patirtį. Šiemet avarijų išvengęs vairuotojas, turintis 10 metų vairavimo stažą ir jau draudęs mašiną bendrovėje „If draudimas“, už privalomąjį draudimą metams moka 239 litus, o pernai -219 litų. Jei stažas nuo 6 iki 10 metų - mokestis 249 litai, praėjusiais metais - 10 litų mažiau. Ypač pabrango privalomas draudimas nepatyrusiems vairuotojams, kurių vairavimo stažas nuo 1 iki 5 metų. Pernai reikėjo mokėti 399 litus, o šiemet - 599 litus.

J.Stauskienė sakė, kad senatvės pensininkams bendrovė taiko 25 proc. nuolaidą.

Cilindrų darbo tūris

Bendrovės „PZU Lietuva“ Klaipėdos filialo direktorė Lida Karaciejienė sakė, kad bendrovė bazines draudimo kainas nustatė, atsižvelgdama į automobilio variklio cilindrų darbo tūrį. Pagal šį parametrą lengvosios mašinos suskirstytos į penkias kategorijas. Mažiausiai - 238 litus - moka vairuotojas, kurio automobilio variklio cilindrų darbo tūris - 1,3 kubinio metro. Kai tūris didesnis nei 2,5 kub. m, privalomasis draudimas kainuoja 378 litus. Pernai bazinės kainos buvo nuo 240 iki 320 litų.

Anot L.Karaciejienės, jei vairuotojo amžius nuo 20 iki 25 metų ir vairuoja tik porą metų, tai jam teks mokėti už privalomąjį draudimą dvigubai. „Jei jaunas, nepatyręs vairuotojas turi mašiną, kurios variklio cilindrų darbo tūris - per 2,5 kub. m, jam teks už privalomąjį draudimą mokėti 756 litus“, - teigė direktorė.

Kainos kilo po bankroto

Vairuotojams, kurių amžius 35-54 metai, turintiems dvejų metų vairavimo stažą, taikoma 10 proc. nuolaida. O mašinų savininkai, kuriems per 55 metus arba yra I-II grupių invalidai, bendrovėje gauna 30 proc. nuolaidą.

„Privalomojo draudimo kainos pradėjo didėti po bendrovės „Ingo Baltic“ bankroto“, - sakė L.Karaciejienė.

Anot jos, pernai bendrovė taikė dvigubus privalomojo draudimo įkainius emigravusiems asmenims. Šiemet už draudimą jiems jau reikia mokėti penkis kartus brangiau.

Avarijos brangsta

Bendrovės „Baltic Polis“ Klaipėdos atstovybės direktorius Virginijus Adomaitis sakė, kad pernai lengvuosius automobilius bendrovė draudė už 160-180 litų. Šiemet reikia mokėti nuo 220 iki 280 litų.

„Jei vairuotojas neturi patirties, jam teks mokėti ir 400 litų“, - sakė direktorius.

Bendrovė vairuotojams, būnantiems užsienyje daugiau nei 45 dienas, už privalomąjį draudimą skaičiuoja keturis kartus didesnius mokesčius.

V.Adomaitis sakė, kad privalomasis draudimas didėja, nes brangsta avarijos. „Jaunėja Lietuvos mašinų parkas. Vis daugiau žmonių išvyksta į užsienį su Lietuvoje apdraustomis mašinomis“, - aiškino priežastis direktorius.

Dirba nuostolingai

Draudimo priežiūros komisijos pirmininkas Mindaugas Šalčius sakė, kad vidutiniškai draudimų kompanijų išlaidos privalomajam civilinės atsakomybės draudimui yra 23 proc. didesnės nei pajamos. „Todėl draudimas šiemet ir brangsta“, - teigė komisijos pirmininkas.

Draudimo priežiūros komisija, anot M.Šalčiaus, nurodė bendrovėms, užsiimančioms privalomojo draudimo verslu, imtis priemonių, kad nedirbtų nuostolingai.

Pasak jo, rinkoje dirba 10 bendrovių, kurios draudžia automobilius privalomuoju draudimu. „Ne visos jų efektyviai organizavo darbą. Galėtų dirbti pelningai, jei sumažintų sąnaudas“, - M.Šalčius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų