Triratis eržilas iš Amerikos

Triratis eržilas iš Amerikos

2009-08-15 08:41
Pirkinys:  "Ar tai motociklas, ar automobilis?" – klausia draugai ir nepažįstamieji Vygando.
Pirkinys: "Ar tai motociklas, ar automobilis?" – klausia draugai ir nepažįstamieji Vygando. / Tomo Raginos nuotr.

Triratė transporto priemonė. Kauno "Centrinės raktų dirbtuvės" vadovas Vygandas Malinauskas taip vadina savo pirkinį – pernai JAV pradėtą gaminti "Stallion Thoroughbred".

Pirko aukcione

Kas tai – automobilis ar motociklas? Toks būna pirmasis klausimas, kurį Vygandui užduoda jo neįprastą pirkinį apstoję aplinkiniai. Tuo įsitikinome patys, kai mums sustojus triratį apsupo praeiviai, dar kitoje vietoje turistai iš Italijos panoro fotografuotis.

"Triratis registruotas kaip motociklas, – aiškina raktininkas. – Tačiau automobilio vairas ir svoris leidžia jam pretenduoti ir į automobilio statusą."

"Stallion Thoroughbred" Vygandas pirko internetu, "Copard" aukcione. Naujas triratis kainuoja 33 tūkst. JAV dolerių, tačiau ieškojęs įdomaus keturračio ir pamatęs "Eržilą" (išvertus iš "Stallion"), V.Malinauskas neatsispyrė pagundai jį įsigyti už daužto motociklo kainą: "Už jį mokėjau apie 15 tūkst. dolerių."

Patraukiantis dėmesį, keistas, neįprastas, puikiai tinkantis važinėtis vasarą ir reklamuoti darbovietę. Tai – pagrindinės priežastys, dėl kurių Vygandas pirko "Stallion Thoroughbred": "Tiesa, jis aptakių formų, labiau moteriškas, todėl užmiestyje, susitikimuose su baikeriais važinėju savo triračiu "Harley Davidson Electro Glide."

Reikia įprasti prie pedalų

2,3 l talpos "Ford" variklis. 4 cilindrai. 110 kilovatų. 100 kilometrų "Eržilas" išnaudoja apie 9–10 litrų benzino. Automatinė pavarų dėžė. Padangų plotis – 18 cm. Tuščias triratis sveria 789 kg, su keleiviais – per 1000 kg.

"Jame įrengtas kondicionierius ir šildytuvas, – Vygandas rodo įrenginį po vairu. – Gaivina ir šildo ne tik vairuotoją iš priekio, bet ir keleivį iš abiejų pusių."

"Stallion Thoroughbred" turi pneumatinę pakabą, tai patogu važiuojant nelygiu keliu, nors duobes šis motociklas įveikia gana sunkiai – su trimis ratais lengvai neišsisuksi.

"Sony" radijas, kompaktinių plokštelių grotuvas ir, kas neįprasta, pastebėjo Vygandas, automatiškai, pirmyn ir atgal, slankiojantys greičio ir stabdžio pedalai.

"Didžiausias nepatogumas, – pripažino V.Malinauskas, prakalbus apie greičio ir stabdžio pedalus, – yra tai, kad vienas jų – dešinėje, kitas – kairėje pusėje. Įpratau automobiliu važinėti su automatine pavarų dėže ir viską valdyti viena koja. Dabar reikia abiem."

Išbandė 150 km/val. greitį

"Galėjo baigtis dideliais nemalonumais", – su tik ką atgabentu triračiu muitinėje V.Malinauskas vos neįsirėžė į kitą automobilį, kai, ieškodamas stabdžio, automatiškai dešine koja paspaudė tą patį greičio pedalą.

"Kartą, kai iš kairės pusės staiga išvažiavo BMW, reikėjo stabdyti, o aš vėl paspaudžiau greičio pedalą. Triratis šovė į priekį, todėl vos spėjau pasukti vairą į dešinę", – prisiminė jis.

150 km/val. Kol kas V.Malinauskas išbandė tokį "Eržilo" greitį. Maksimaliu 180 km/val. greičiu jis nevažiavo: "Šis triratis stabilesnis nei motociklas. Tiesa, važiuojant 150 km/val. greičiu vėjo gūsiai susidaro už nugaros. Kelis kartus važiavau be priekinio stiklo – labai nemalonu."

Greitai važiuojant triračio gale įsijungia ventiliatorius, tačiau jei "Eržilas" lekia smėlėtu keliu, pakyla daug dulkių.

Ką po dviejų mėnesių važinėjimo Vygandas tobulintų savo "Stallion"? Vyras pripažino, kad į neįprastą motociklą nėra patogu įlipti: "Galėjo įrengti dureles arba vieną pusę palikti atvirą."

Važinėjantis kosmosas

Aukštai iškeltas nykštys ir šypsenos. Taip į neįprastą triratį, važinėjantį Kauno gatvėmis, reaguoja aplinkiniai. Ne, vairuotojai neįžūlūs ir nesistengia jo specialiai užspeisti į šoną. Tačiau norinčiųjų palenktyniauti užtenka. Galbūt juos provokuoja, bet apgauna švelnios, aptakios formos?

"Jis rauna kaip tikras eržilas, aplenkusiųjų dar nebuvo, – džiaugiasi raktininkas, neslėpdamas, kad lenktynėms jį išprovokuoti lengva. – Gatvėmis važinėju ramiai, tačiau esu azartiškas. Jei trūksta greičio, prie vairo yra papildoma funkcija įjungti didesnį galingumą."

Nuo 18 metų vairuojantis mašiną, o dar seniau – motociklą Vygandas tramdo savo azartą. Kartais, kai jis su kuo nors pradeda lenktyniauti, jam baksnoja už nugaros sėdinti žmona, kuri pasirengusi išbandyti triratį savo jėgomis.

Kol kas Vygandas nuvažiavo tik 1000 mylių, o tolimiausia kelionė – nuo Kauno iki Nemakščių. Beje, būtent grįždamas iš Nemakščių autostradoje V.Malinauskas pasiekė didžiausią greitį: "Tuomet skubėjau į festivalį "Operetė Kauno pilyje". Koks jausmas? Geras. Tarsi lėktum eržilu."

Kaip draugai vadina kauniečio triratį? V.Malinauskas šypsosi: "Kosmosu. Juokauja: ar jis neskraido?" "Ne, tik plaukia", – juokais atsako Vygandas.

O kaip vadina savo transporto priemonę savininkas? Kartais knieti kažkaip pavadinti, tačiau, nusikvatoja V.Malinauskas, tikrai ne eržilu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų