Festivalio "Sirenos" rengėjai pasipiktino, jų teigimu, viešai paskleista dezinformacija, kad viename spektaklių Kristaus atvaizdas bus "drabstomas išmatomis", bei politikų reikalavimais vaidinimą atšaukti.
Patikėjo gandais
Praėjusią savaitę Seimo narės Vilijos Aleknaitės-Abramikienės kreipimasis į kultūros ministrą Arūną Gelūną atšaukti "Sirenų" festivalyje numatomą rodyti spektaklį "Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją" sukėlė festivalio organizatorių pasipiktinimą.
Italų teatro režisieriaus Romeo Castellucci spektaklyje, pasak V.Aleknaitės-Abramikienės, išmatomis drabstomas Kristaus atvaizdas – tai niekina religinius simbolius, todėl yra "netoleruotinas katalikiškos kultūros krašte".
Vis dėlto festivalio rengėjai ramina, kad spektaklio nemačiusi ir nuomonę iš viešai paskleistos klaidingos informacijos susidariusi Seimo narė nepagrįstai siūlo spektaklį atšaukti. Spektaklis pristatytas, anot jų, 20 didžiausių Europos teatrų ir teatrų festivalių, tarp jų garsiajame Avinjono festivalyje (Prancūzija), "Theater der Welt", Oslo nacionaliniame teatre (Norvegija), Tarptautiniame teatro festivalyje DIALOG (Vroclavas, Lenkija), Belgrado tarptautiniame teatro festivalyje, Tarptautiniame Čechovo teatro festivalyje (Maskva, Rusija). Tačiau nė vienoje šalyje esą problemų dėl meninės raiškos nekilo.
Išmatų nebus
"Sirenų" atstovai tvirtina, kad spektaklyje naudojamas renesanso tapytojo Antonello da Messinos paveikslo "Salvator mundi" fragmentas su Jėzaus atvaizdu tikrai nedrabstomas išmatomis.
"Į gerbiamos V.Aleknaitės-Abramikienės iškeltą klausimą "Ar galima tokį siužetą toleruoti katalikiškos kultūros krašte?" "Sirenų" rengėjai atsako, kad spektaklio siužetinė ašis sukasi apie sergančio tėvo ir juo besirūpinančio sūnaus santykius, kai paliečiamos pačios jautriausios temos: senatvė, orumas, pareigos šeimoje. Spektaklyje naudojamas Kristaus atvaizdas keičiasi naudojant specialias technologijas, o vizualinis efektas, kurio siekia R.Castellucci, nebylų stebėtoją paverčia spektaklio dalyviu", – tvirtinama "Sirenų" organizatorių pranešime.
Gyrė kritikai
Spektakliui pasirodžius tarptautiniuose festivaliuose, įvairiose šalyse pasirodė recenzijos, kuriose kritikai pabrėžia spektaklio dvasingumą ir humanistinį užtaisą. Kanadietis teatro kritikas Chadas Dembskis pažiūrėjęs spektaklį festivalyje "Canada play" birželį rašė: "Po šio spektaklio aš geriau suprantu, kokį pažeminimą, nusivylimą ir gėdą patiria žmogus, kurio kūnas nustoja veikti. Man šis kūrinys nėra iš tų, kuriuos būtų galima įvertinti žodžiais "geras" ar "blogas". Tai yra vienas geriausių avangardinio teatro pavyzdžių. Žaviuosi kūrėjais, kurie nepabūgo nueiti toli ir patyrinėti temas, kurias taip mažai menininkų ryžtasi paliesti, ką jau kalbėti apie grafinį jų atskleidimą scenoje."
Po spektaklio premjeros Prancūzijoje radikalieji katalikai rengė protestus, apmėtė kūrėjus kiaušiniais. Juos pasmerkė ir Paryžiaus merija, ir Prancūzijos kultūros ministras Frédéricas Mitterrand'as: "Jie pažeidė esminį išraiškos laisvės principą, kurį saugo Prancūzijos teisinė sistema."
Naujausi komentarai