- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skaitmeninės rinkodaros agentūra „SuperYou“ ir rinkos tyrimų bendrovė „Kantar“ trečius metus iš eilės pristato išsamią Lietuvos influencerių rinkodaros analizę. Naujausiame tope rikiuojasi populiariausi praėjusių metų vardai socialiniuose tinkluose ir išryškinama, kuriems jų didžiausią prielankumą reiškė ne tik socialinių tinklų vartotojai, bet ir jų užsakovai – rinkodaros bei komunikacijos ekspertai.
„Instagram“ platformoje pirmoji vieta trečius metus iš eilės atiteko Karolinai Meschino, antroji – Mantui Katleriui, trečioji – Rolandui Mackevičiui.
„Facebook“ geriausių įvertinimų vėl sulaukė Beatos virtuvės paskyra, antroje vietoje – „Baby blog“, į trečiąją pakilo Jurga Baltrukonytė.
„Youtube“ įtakingiausiųjų sąrašo viršuje rikiuojasi „deMiko“, „Safo“ ir „WhyDoto“
Influencerių sėkmę augina teigiama reputacija ir lankstumas
Komentuodamas 2021-ųjų influencerių reitingą, tyrimo organizatorės „SuperYou“ vadovas Mindaugas Lataitis išskiria reputacijos kriterijų, pabrėždamas, jog tam įtakos turi tiek ūgtelėjusi rinka ir didėjanti konkurencija, tiek vis aukštesni prekių ženklų lūkesčiai.
„Bendra tendencija, kurią išryškino atlikta analizė, yra akivaizdi – labai svarbus dėmesys vis dar skiriamas influencerio reputacijai. Neatmetama, jog tai gali būti susiję ir su keliais praėjusių metų skandalais, į kuriuos įsivėlė ar sukėlė socialinių tinklų ryškiausieji. Vertinant visus rezultatus, akivaizdu, kad vidurkiai augo beveik visuose veiklos aspektuose. Tai reiškia, kad reikalavimai influenceriams tik didėja“, – naujausias tendencijas komentuoja M. Lataitis.
Tuo metu agentūros projektų direktorė Gabija Pilipavičiūtė pastebi, jog rinkodaros specialistams ne mažiau nei reputacija svarbūs ir kiti kriterijai. Pavyzdžiui, influencerių kuriamas turinys, iš kurio tikimasi kokybės ir priimtinumo prekių ženklo auditorijai. Čia, G. Pilipavičiūtės manymu, svarbios visos turinio kūrimo dedamosios: vaizdinė medžiaga, story formato pasakojimai, tekstų konstrukcijos ir t. t.
„Kai rinkodaros specialistai sprendžia – bendradarbiauti su influenceriu ar ne, visi šie kriterijai tampa reikšmingais argumentais. Pastebėčiau ir dar vieną bruožą, kuris dažnai įtikina rinktis vieną ar kitą nuomonės formuotoją. Tai – tarpkanališkumas. Tyrimo rezultatai rodo, jog turime influencerių, kurie išlaiko aukštas pozicijas tiek „Instagram“, tiek „Youtube“ dešimtukuose, tačiau tarp šių kanalų puikiai laviruoja, nedubliuoja turinio ir geba skirtingoms auditorijoms skirti skirtingas žinutes. Pasitaiko ir tokių influencerių, kurie tą pačią žinutę komunikuoja skirtinguose kanaluose, tačiau puikiai adaptuoja ją pagal kanalo specifiką ir išmano, koks formatas geriausiai veiks vienoje ar kitoje platformoje. Tai itin svarbu, jei prekių ženklas nori pasiekti platesnę auditoriją“, – įsitikinusi G. Pilipavičiūtė.
Rolandas Mackevičius. / T. Biliūno / BNS nuotr.
Populiariausiu socialiniu kanalu išlieka „Instagram“
Trečius metus prie analizės aktyviai prisidedančios tyrimų bendrovės „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė Renata Sadunišvili pasakoja, jog praėję metai tik užtvirtino 2020-ųjų tyrimo rezultatus:
„Suskaičiavome, jog 73 proc. rinkodaros specialistų 2021-aisiais naudojosi influencerių rinkodara. Palyginimui, 2020-aisiais tokių buvo 75 proc. Tik 27 proc. apklaustųjų vis dar nesiryžta išbandyti influencerių naudos jų prekių ženklams. Tyrimas taip pat parodė, jog tarp svarbiausių socialinių tinklų bendradarbiaujant su influenceriais, „Instagram“ išlieka užtikrintai pirmaujančiu – jame veikiančių turinio kūrėjų paslaugomis naudojosi 94 proc. rinkodaros specialistų“, – pažymi R. Sadunišvili.
Kitų kanalų populiarumo rikiuotė, pasak „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorės, taip pat nesikeičia, o rezultatų svyravimai – nežymūs. Tiesa, kiek ryškesnis pokytis pastebimas vertinant ne taip seniai atsiradusį socialinį tinklą „TikTok“. Priešingai nei tikėtasi, šio kanalo populiarumas nuo 12 proc. 2020 metais smuktelėjo žemyn iki 7 proc. 2021-aisiais.
Taip pat R. Sadunišvili pastebi, jog praėjusiais metais prekių ženklai daugiau dėmesio skyrė ilgalaikių partnerysčių vystymui.
„Įdomu, kad 10 procentinių punktų pakilo ilgalaikis bendradarbiavimas su įžymybėmis, 8 procentiniais punktais – su mikroinfluenceriais. Tai rodo, jog prekių ženklai vis atsakingiau renkasi, su kuo bendradarbiauti, ir šį bendradarbiavimą mato kaip neatsiejamą ilgalaikės rinkodaros strategijos dalį“, – komentuoja tyrimų ekspertė.
Kaip sudaromas influencerių reitingas?
Influencerių TOP 10 sudarytas pasitelkus du skirtingus kiekybinio tyrimo metodus: antrinių duomenų rinkimas ir analizavimas bei apklausos. „Instagram“, „Facebook“ ir „Youtube“ platformų antrinių duomenų rinkimas vyko 2021 metų birželio–lapkričio mėnesiais, o pirmiausiai analizuoti viešai prieinami ir matomi influencerių duomenys: sekėjų skaičius, žmonių įsitraukimas į turinį (video peržiūros, komentarai) bei kuriamo ir auditorijoms atiduodamo turinio kiekis.
Lygiagrečiai atlikta rinkodaros specialistų apklausa, apėmusi visų verslo sektorių atstovus, bei socialinių tinklų vartotojų apklausa. Ekspertų apklausoje orientuotasi į turinio paveikumo, tekstų ir vizualų kokybės, taip pat įtaigumo ir paveikumo kriterijus. Tuo metu socialinių tinklų vartotojų teirautasi apie nuomonės formuotojų reputaciją ir tai, kiek juos galėtų rekomenduoti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Burlinskaitė parodė, kaip po chemoterapijos slenka plaukai: neslėpsiu – skaudu22
Šeštadienio rytą vėžiu serganti Indrė Burlinskaitė-Vaisieta instragrame pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame matyti, kaip braukiant per plaukus jie gausiai slenka. ...
-
A. Valujavičius atskleidė, kodėl neieško merginos43
Visai neseniai Atlantą perplaukęs keliautojas Aurimas Vajulavičius ne tik parodė, koks galingas gali būti žmogus, bet ir tapo visą šalį suvienijusiu herojumi. ...
-
Vos 15-os tėčio netekusi N. Nekrašiūtė: skausmas dingo tik susilaukus vaikų
Dainininkė, aktorė, TV filmų garsintoja, grupės „La Forza“ narė Neringa Nekrašiūtė tėčio neteko kai jai tebuvo 15 metų. Kaip pati sako, šis netekties skausmas ją lydėjo labai ilgą laiką. ...
-
Klaipėdoje pirmą kartą vyks aitvarų festivalis (programa)
Pažymint Tarptautinę vaikų gynimo dieną šeštadienį Klaipėda kviečia į pirmąjį paplūdimio aitvarų festivalį „Vėjų vėjai“, pranešė viešoji įstaiga „Klaipėdos šventės“. ...
-
Baisią traumą patyrusi Ž. Pinskuvienė atidėjo vestuvių planus ir nuo blogos akies įsisegė žiogelį23
Ką tik prasidėjusi vasara žada atostogas ir keliones. Krypčių – begalybė, pradedant legendine Palanga baigiant kruizais aplink pasaulį ar į Antarktidą. Statistika byloja, kad lietuviai ištikimiausi Turkijai, šiemet į jos kurortus ...
-
Nidoje susituokė E. Mildažytė ir S. Pilinkus91
Penktadienį Nidos prieplaukoje susituokė televizijos laidų vedėja ir žurnalistė Edita Mildažytė bei prodiuseris Saulius Pilinkus. ...
-
E. Mildažytė: plaukiam „ženytis“37
Televizijos laidų vedėja Edita Mildažytė su mylimuoju televizijos laidų vedėju Sauliumi Pilinkumi ruošiasi svarbiam žingsniui – vestuvėms. ...
-
Prokuratūrai nutraukus bylą – skirtinga Suodaičių reakcija: dar ne pabaiga?16
Prokuratūrai priėmus nutarimus nutraukti ikiteisminius tyrimus dėl Suodaičių namuose kilusio konflikto, „Delfi.lt“ žurnalistams pavyko susisiekti su abejomis šio konflikto pusėmis. ...
-
Atsitiktinai atrastas hobis tapo gyvenimo užsiėmimu3
Prieš dvejus su puse metų į kaimą persikėlusiai Audronei Rasymienei, kurią dabar daug kas žino kaip Zylę, labai svarbi gamta, ekologijos, tvarumo, minimalizmo idėjos. Moteris turi aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir pagal p...
-
E. Mildažytė po išmoktų pamokų sės prie automobilio vairo: nebevartoju alkoholio22
Gerai Lietuvoje žinoma laidų vedėja ir prodiuserė Edita Mildažytė savo draugus ir sekėjus ketvirtadienį socialiniuose tinkluose informavo apie tai, kad netrukus ją ir vėl bus galima išvysti prie automobilio vairo. ...