Lietuviai nugalėjo Karelijos taigą

Lietuviai nugalėjo Karelijos taigą

2012-06-30 23:59

Ilgas kelias iki starto Sankt Peterburge, dar ilgesnė trasa upėmis, pelkėmis ir skelbimai ant medžių su dingusiais žmonėmis – tokių neišdildomų įspūdžių iš vieno pavojingiausių bekelės ralių parsivežė lietuvių komanda.

Devinta vieta

Iš Kauno išvažiavę vyrai pasiekė Sankt Peterburgą, kur buvo duotas startas raliui "Ladoga Trophy 2012". Jiems teko įveikti 1200 km aplink didžiausią Europoje Ladogos ežerą.

Bekelę šturmavo daugiau kaip 500 dalyvių įvairių klasių technika. Nors finišą pasiekė tik apie pusė visų ekipažų, lietuviai savo klasėje "Discovery" buvo pakilę į aukštą septintą vietą, tačiau dėl vairo traukės gedimo sugaišo pusantros valandos ir finišavo devinti iš 20 dalyvių.

"Ten praleidome dvi savaites. Grįžome sveiki, technika nenuvylė, nors nuvažiavome iš viso apie 5500 km, įskaitant keliones ir patį ralį. Iš malonių prisiminimų – labai gražios mūsų išleistuvės Sankt Peterburge. Išlydėti Lietuvos atvyko generalinė konsulė Sankt Peterburge Aušra Semaškienė. Tikrai nesitikėjome, kad centriniame Nevos prospekte susirinks tiek žmonių", – apie startą nuo Šv. Isakijaus soboro pasakojo vienas komandos vadovų Rolandas Raziūnas.

Pašnekovas džiaugėsi, kad neišsipildė viena didžiausių komandos baimių – uodai ir geliančios muselės nebuvo labai aktyvūs, nes jų siautuliui dar per šalta. Tiek, kiek jų buvo, keliautojai puikiai atbaidė Lietuvoje įsigytais specialiais purškikliais.

Gūdūs miškai

"Be abejo, didžiausią įspūdį paliko Karelijos srities, kurioje vyko varžybos, gamta. Mūsų kemperis, važiuodamas gerais keliais, nuriedėjo 1200 km, o mes keturračiais ir kariniu "Unimog" sunkvežimiu miško keliukais įveikėme 2000 km. Startuodavome, o žemėlapyje finišas būdavo pavaizduotas tik strėlyte – kaip nori, taip ir pasiek jį, ar mišku, ar vandeniu. Per valandą specialiai paruoštu sunkvežimiu įveikdavome tik 12 km, o žmogus per valandą nueina 8 km", – pasakojo R.Raziūnas

Vieną šiurpiausių dalykų komanda patyrė neįžengiamuose miškuose. Važiuojant keturračiu motociklu labai dažnai ant medžių tekdavo matyti popieriaus lapų su nuotrauka ir telefonu, skelbiančių, kad toje vietovėje dingo žmogus. Iš neišeinamų miškų negrįždavo ne ralio dalyviai, bet miškuose pasiklydę žmonės.

"Tie Karelijos miškai užaugę prieš milijonus metų – jų nepalietusi civilizacija. Tūkstančius kvadratinių kilometrų užimančiuose miškuose klaidu – tai ne mūsų sutvarkyti pušynai", – įspūdžiais dalijosi pašnekovas.

Lietuviams ralyje pavyko išvengti traumų ar didelių avarijų. Tačiau vieną tragiškai vos nesibaigusį įvykį vyrai atsitiktinai užfiksavo vaizdo kamera. Porelė lenkų, vyras ir žmona, važiavo keturračiu per gilią upę. Moteriai sušlapus, vyras grįžo į krantą ir ją išleido, o upę pabandė įveikti vienas. Nepavyko ir vienam – stipri srovė parbloškė jį su motociklu. Vyras spėjo išplaukti, o motociklas visiškai sudužo nukritęs nuo netoliese esančio krioklio.

Reikia patirties

Ralio dalyvius nustebino, kad dauguma jame dalyvavusių ekipažų buvo itin draugiški. Jie čia esą važiuoja ne laimėti, o tiesiog išbandyti savęs, nes prizai – tik suvenyrai. Nors ir sunki, tačiau vyrams nepamirštama trasa – upę įveikti plaukiant keturračiu motociklu. Upė neplati, bet srauni – įprastai jos pervažiuoti neįmanoma. Čia keliautojams teko pasitelkti išmonę ir patirtį.

R.Raziūnas pasakojo, kad, norint įveikti tokią kliūtį, pirmiausia reikia įvažiuoti vienu motociklu, o antruoju, likusiu ant kranto, laikyti jį prikabinus gerve – trosu, esančiu priekiniame buferyje, kad nenuneštų srovė. Pirmajam pervažiavus upę, prikabinamas antrasis, esantis kitoje pusėje, ir iš lėto su vairuotoju plaukiama į kitą krantą.

Pagrindiniai techniniai nesklandumai, kuriuos komandai reikėjo įveikti kelyje, – prakirstos padangos, apsemti varikliai, ne kartą keistos stabdžių trinkelės. Dėl nemažo greičio ir akmenuoto kelio viename ruože buvo nulūžusi sunkvežimio "Unimog" kabina, bet ją pavyko pritvirtinti.

Pašnekovas sakė, kad, ko gero, įspūdingiausiai visame ralyje atrodė "Gran-Tourism" klasės automobiliai, kuriems nebuvo taikomi jokie techniniai ir konstrukcijos apribojimai. Ralyje daugiausia ekipažų buvo iš Rusijos. Jų mašinos buvo sukonstruotos iš itin patvarių aviacinių detalių, galingi varikliai ir milžiniški ratai padidindavo jų pravažumą tokiose vietose, kurios kitoms transporto priemonėms buvo neįveikiamos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų