"Geležinis kablys" atgijo prancūzo parodai

"Geležinis kablys" atgijo prancūzo parodai

2009-09-29 07:59
Įkvėpimas: naujos idėjos G.Rousse kyla eksperimentuojant su šviesa.
Įkvėpimas: naujos idėjos G.Rousse kyla eksperimentuojant su šviesa. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Apleistas "Geležinio kablio" pastatas (Kauno g. 5) mėnesį bus atviras lankytojams – čia vakar buvo atidaryta garsaus prancūzų menininko Georges Rousse instaliacijų paroda.

Išnaudojo apleistą pastatą

"Šio pastato unikali architektūra, jis turi istorinę vertę, tačiau jį restauruoti galimybių dabar nėra. Todėl naujam gyvenimui jį prikels menininko prisilietimas. Tai tikrai nėra blogiausias variantas, kaip šis pastatas gali būti panaudotas", – šypsojosi "Vilniaus – Europos kultūros sostinės 2009" (VEKS) direktorius Rolandas Kvietkauskas. Šis projektas įtrauktas į VEKS vizualiųjų menų programą.

G.Rousse menines instaliacijas, kuriose sujungia architektūrą, tapybą, fotografiją ir skulptūrą, kuria visame pasaulyje. Į Vilnių jis atvyko pernai ir apžiūrėjęs miestą išsirinko "Geležinį kablį", kaip tinkamiausią jo kūrybai pastatą.

Įamžina pakeistą istoriją

Menininkas gyvenime pirmiausia atrado fotografiją, tik vėliau ji išsirutuliojo į kitas meno formas.

"Fotografuodamas pastatus pastebėjau, kad man labai patinka ką nors juose pakeisti, suteikti naują gyvenimą. Iš paprasto apgriuvusio pastato jis gali virsti meno kūriniu, apleistas namas tampa poezijos, meditacijų vieta, pastatas išgyvena naują istoriją", – kalbėjo jis.

"Kažkada, kai tik pradėjau dirbti apleistuose pastatuose, man tai buvo protesto forma – taip norėdavau atkreipti dėmesį į puikius pastatus, kuriais niekas nesirūpina. Dabar man jie – tiesiog erdvė kūrybai", – pasakojo menininkas.

Kiekvieną kartą apleistoje erdvėje sukūręs instaliaciją jis ją nufotografuoja – tai būna paskutinis kūrybos etapas. "Fotografija – kūrinys, kuris užfiksuoja ir tą pačią vietą konkrečiu metu, ir mano instaliaciją", – sakė jis.

"Geležinio kablio" šoninėse nišose G.Rousse įrengė dvi instaliacijas, vienoje – juodas apskritimas, kitoje – baltas. "Viena pusė – negatyvi, kita – pozityvi", – pridūrė jis, prisipažindamas, kad iš pradžių įsivaizdavo viską šiek tiek kitaip ir norėjo išnaudoti ir centrinę pastato erdvę, bet dėl saugumo reikalavimų turėjo savo idėją šiek tiek pakoreguoti.

Parodos lankytojai turėtų pabandyti atrasti tašką, iš kurio žiūrint geriausiai atsiskleidžia šių kūrinių forma ir vaizdas.

Kurti padeda dukra

Parodai pasibaigus, G.Rousse instaliacijos pastate liks, tačiau jų priežiūra bus palikta likimo valiai. "Jei pastatą griaus arba kas nors nuspręs atnaujinti, šio kūrinio neliks, tačiau tai – natūralus dalykas. Svarbiausia, kad galime pasidžiaugti dabar Lietuvoje matydami pasaulyje garsaus menininko darbus, nežinia, kada turėsime kitą tokią galimybę", – kalbėjo R.Kvietkauskas.

Su menininku į Lietuvą atvyko jo dukra Ann Julie Rousse, sukūrusi tėvo darbus papildančią garsinę instaliaciją. "Mačiau tą salę, įsivaizduodavau, kaip čia vyksta pasirodymai, ir paprašiau savo dukros, kad įvestų naujų elementų. Kai girdime tuos garsus, negalvojame, kad čia muziejus, jie sukuria visai kitokį įspūdį. Kartu kuriame vaizdo ir garso sintezę", – kalbėjo G.Rousse.


Paroda veiks:

rugsėjo 28–spalio 25 d., darbo dienomis nuo 11 iki 17 val.

Įėjimas nemokamas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų