Liliputijoje Guliveris išvydo stebuklus: aukščiausi medžiai buvo mažesni už serbento krūmą, o didžiausi namai – mažesni už stalą. Iš Argentinos kilęs fotografas Estebanas Pastorino Diaz kiekvienam mūsų leidžia bent akimirkai pasijausti Guliveriu ir iš viršaus žvilgtelėti į žaislų dėže virtusį pasaulį.
"Visa tai tikra", – išvydęs nustebusių parodos lankytojų akis sakė argentiniečio parodos kuratorius fotografas Mindaugas Kavaliauskas. Kiekvienos nuotraukos kampe – užrašas, liudijantis, kad lėktuvų nusileidimo aikštelė, kurorto viešbučiai, namus juosianti gatvė arba laivų uostas – reali vieta, kurioje su vaizdo kamera darbavosi fotomenininkas.
"Lotynų Amerika, Argentina, Europos šalys – dažniausiai Graikija", – E.P.Diaz aplankytus pasaulio kampelius vardino parodos kuratorius.
Kodėl nufotografuoti realūs vaizdai atrodo panašūs į maketų parką? Argentiniečio darbų technika stebina ir patį M.Kavaliauską: "Intuityviai, iš nuotoliniu būdu valdomų skraidyklių atliktos fotografijos sukurtos dešimtmečio pradžioje, kai dar tik tyrinėjome, kas yra skaitmena".
Kaunietis pabrėžė, jog E.P.Diaz – vienas iš pirmųjų fotografų prieš dešimtmetį pradėjusių vaizduoti pasaulį, kaip žaislų kambarį: "Todėl drąsiai galime teigti, kad fotomenininkas buvo sužaislinto pasaulio mados ištakose."
Norėdamas įamžinti vaizdus, fotografas naudoja įvairių tipų skraidykles, ant kurių pritvirtina didelio formato kamerą, kurios šviesai jautrus paviršius ir objektyvo plokštumos yra išderinti, palikta labai siaura ryškumo gelmė.
Skraidindamas skraidyklę virš pasirinkto peizažo ir norėdamas išnaudoti galimybę sukurti tą vienintelį gerą kadrą, fotografas dirba spausdamas nuotolinio užrakto paleidimo mygtuką. Paklaustas, kaip pavyksta skrendančią kamerą nukreipti teisingos kompozicijos kryptimi, kad ryškus taptų tik pagrindinis siužetas – tiltas, pastatas, traktorius, traukinys, lėktuvas, laivas, kranas, medis, E.P.Diaz tikina pasikliaunantis intuicija. Tiesa, pavyksta ne visada. Vienam siužetui pasirinktoje vietoje, fotografas naudoja tik dvi plokšteles ir atlieka daugiausiai du skrydžius.
"Tokia technika brangiai kainuoja, todėl per visus tuos metus, jis padarė ne itin daug nuotraukų", – kalbėjo M.Kavaliauskas.
Dabar kiekvienas save gerbiantis fotografas, norėdamas sukurti kuo įdomesnius žinomų arba nematytų vietų atvaizdus, ropščiasi į lėktuvus arba skraidykles. Pasiektos techninės galimybės leidžia ne tik nuotoliniu būdu pilotuoti, bet ir matyti kameros filmuojamą vaizdą, fotografuoti tiksliai ir be intuicijos, todėl argentiniečio menininko paroda yra dovana tiems, kas vertina meistriškumą kuriant be skaitmeninės kasdienybės funkcijų ir klavišų "undo" bei "delete".
"Jei būčiau muzikantas, sakyčiau, kad čia toks pats stebuklas, kaip ir Ludwigas van Beethovenas, kuris kūrė muziką, bet jos negirdėjo", – komplimentų menininkui negailėjo M.Kavaliauskas.
KAS: paroda"Fotografijos iš aukštai. Nematant".
KUR: Kauno Žaliakalnio funikulieriaus F Galerijoje (Aušros g. 6)
KADA: kasdien 9–19 val., iki gruodžio 20 d.
Naujausi komentarai