Uostamiesčio Meno kieme trečiadienį visuomenei bus pristatyta Gilleso Ivano Frankignoul (Belgija) socialinės fotografijos paroda „Už betono“.
G.I.Frankignoul jau visą mėnesį vieši Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro rezidentūroje. Per tą laiką menininkas stebėjo ir fiksavo Klaipėdą, jos gyventojus, miesto prieigas. G.I.Frankignoul uostamiesčio tyrinėjimą pro fotoobjektyvą prilygino plaukimui po vandeniu: „Kai paneriame pirmą kartą, nežinome, ar vanduo šaltas, ar šiltas. Mes visiškai panyrame į jutimus. Pirmosios sekundės po vandeniu yra ryškiausios, kol kūnas prisitaiko. Bandžiau išlaikyti šį konkretų pojūtį ir stebėti, kas už jo“.
G.I.Frankignoul (g. 1980 m.) gyvena ir kuria tai Briuselyje, tai Paryžiuje. Menininkas domisi politinėmis, socialinėmis ir ekonominėmis problemomis, jų refleksija visuomenėje bei žmonių ryšiuose.
Jis yra baigęs kino studijas Briuselyje, 2007 m. įkūrė savo įmonę „Playtime Films” (liet. „Laisvalaikio filmai“), pats režisavo, prodiusavo trumpametražius, dokumentinius filmus, reportažus bei sukūrė dvi vaidybines kino juostas. Jo filme „Nuošalė“ šeši aktoriai eksperimentuoja dokumentine medžiaga, permąsto autodokumentikos žanrą. Vieną rugsėjo savaitę Briuselyje aktoriai kuria autodokumentinius naratyvus, susipinančius į bendrą filmą. Fantastiniame filme „Tylos dekados“ režisierius svarstė apie politinio meno reikšmę, politinius įsipareigojimus, gal net kūrė socialinį Vakarų Europos 2000–2010 m. manifestą.
G.I.Frankignoul praėjusiais metais nusprendė keisti kūrybinę kryptį – palikęs kino industriją, dabar jis daugiau dėmesio skiria poezijai, dramaturgijai ir fotografijai. Klaipėdoje menininkas užsibrėžė tikslą – pasiruošti būsimiems savo projektams, tęsti savo sociologinių ir meninių praktikų refleksijas.
Atsisveikindamas su Klaipėda, G.I.Frankignoul trečiadienį 18 val. atidarys savo darbų parodą, kurioje pasidalys asmeniniais fotografiniais pastebėjimais apie šį miestą ir bandymais atskleisti, kas slypi „Už betono“. Parodą bus galima apžiūrėti iki liepos 14 d.
Naujausi komentarai