Pirmieji apie Kalėdas skelbia šventiniai atvirukai Pereiti į pagrindinį turinį

Pirmieji apie Kalėdas skelbia šventiniai atvirukai

2004-11-26 09:00

Artėja

Pirmieji apie Kalėdas skelbia šventiniai atvirukai

Apie artėjančias didžiausias metų šventes – Kalėdas ir Naujuosius metus pirmieji skelbia knygynų ir prekybos centrų vitrinose sudėlioti šventiniai atvirukai. Šimtai įvairiausių dydžių, spalvų ir dizaino atvirukų, anot jų gamintojų, dar vangiai perkami. Iš anksto kolegas bei partnerius su artėjančiomis šventėmis sveikinti skuba įmonių darbuotojai bei artimuosius į užsienio šalis išlydėję. Tačiau gruodžio mėnesį tikimasi šio verslo pagyvėjimo: suskaičiuota, kad per šias šventes nuperkama apie pusę visų per metus parduodamų atvirukų.

Išsiunčiame mažiau

Lietuvos atvirukų rinkos lyderė bendrovė „Paletti“ per metus parduoda daugiau kaip tris milijonus atvirukų. Anot bendrovės komercijos skyriaus direktoriaus Gintaro Balčiūno, apskaičiuota, kad tai sudaro apie pusę visų Lietuvoje parduodamų atvirukų.

Bendrovės „Paletti“ duomenimis, kone pusė lietuvių beveik niekada neperka atvirukų, o juos perkantys per metus vidutiniškai išsiunčia 8 atvirukus. Ir nors šis verslas Lietuvoje po truputį plečiasi, vis dar atsiliekame nuo kitų šalių: amerikiečiai per metus išsiunčia apie 20, o britai – apie 40 atvirukų.

Pasak G. Balčiūno, atvirukų verslas Lietuvoje po truputį auga, nors niekada jų neperkantys apskritai nėra linkę to daryti. „Malonu, kad tarp jaunuolių siųsti atvirukus gana populiaru: jie per metus nuperka vidutiniškai dešimt atvirukų. O juk paprastai manoma, kad jie labiau linkę naudotis naujausiomis technologijomis“, - sakė „Paletti“ atstovas.

Šimtai rūšių

Atvirukų gamintojai tvirtina, kad šventinis darbymetis jiems jau pasibaigė: kalėdiniai ir naujamečiai atvirukai jau seniai paruošti, o kai kurie jau ir šv. Valentino diena pasirūpino. Šiuo metu rūpinamasi, kad atvirukai pasiektų prekybos centrų bei knygynų vitrinas. Leidyklos „Laiko spalvos“ direktorius Saulius Šukys sakė, kad dabar įmonės dizaineriai bei fotografai ruošia vadinamuosius turistinius atvirukus. „Mes jau dairomės į vasaros prekybą – ruošiame su Lietuvos vietovėmis atvykstančius turistus supažindinančius atvirukus“, - sakė S. Šukys.

„Paletti“ šiemet prekyvietėms pateikė daugiau nei 150 rūšių šventinių atvirukų kolekciją. Kauno „Puse Plus“ - apie du šimtus, o vilniečių „Laiko spalvos“ ir „Nieko rimto“ - po šimtą. Tokia gausybė įvairiausių dydžių, spalvų ir dizaino atvirukų, pasak gamintojų, patenkina įvairiausius skonius.

Skoniai skiriasi

Latvijos kampanijos „Puse Plus“, turinčios dukterinę bendrovę Kaune, direktorė Maja Dauškanė pastebėjo, kad broliais laikomų latvių ir lietuvių skoniai skiriasi. Šeštus metus Lietuvos rinkoje dirbanti kompanija kuria dviejų rūšių atvirukus latviams ir lietuviams. Anot M. Dauškanės, lietuvius būtų galima palyginti su lenkais, o latvius - su vokiečiais. Lietuviai, priešingai nei kaimynai latviai, labiau mėgsta šviesias spalvas ir retas, kuris perka ryškius atvirukus. „Pastebėjome, kad Lietuvoje vangiai perkami atvirukai, kuriuose vyrauja violetinė, ruda ar geltona spalva“, - sakė „Puse Plus Kaunas“ direktorė. Ši kompanija šiemet pirmą kartą pirkėjams pateikė atvirukus Joninių proga. „Latvijoje Joninių proga dovanoti atvirukus yra labai populiaru. Bandysime pripratinti ir lietuvius“, - sakė Maja Dauškanė.

Tik 20 – 30 procentų bendrovės „Paletti“ atvirukų yra sukurta lietuvių autorių, visi kiti atvirukai – amerikiečių „Hallmark“, suomių „Paletti“ bei švedų „Pictura“. Anot bendrovės komercijos skyriaus direktoriaus Gintaro Balčiūno, lietuvių skonis smarkiai skiriasi ne tik nuo amerikiečių, bet ir nuo europiečių. „Lietuviai vis dar mielai renkasi vadinamuosius studijinius atvirukus su eglutėmis, žvakutėmis. O amerikiečiams labiau patinka ryškūs atvirukai su pasakų personažais, nukeliančiais į vaikystę“, - sakė G. Balčiūnas. Kokį atviruką pasirinks žmogus, priklauso ir nuo pajamų – mažiau uždirbantis rinksis abstraktesnius, o daugiau – ryškius, modernius atvirukus.

Įdomiais ir išradingais gamintojai vadina prieš trejus metus pasirodžiusius leidyklos „Nieko rimto“ atvirukus. „Pradžioje mus visi vertino skeptiškai, tačiau mes suradome savo nišą ir sėkmingai darbuojamės“, - sakė leidyklos dailininkė Sigutė. Neseniai leidyklos „Nieko rimto“ kolektyvą papildė du nauji žmonės – vaikų knygelių dailininkas Kęstutis Kasparavičius bei dizainerė, dirbusi vaikų žurnale „Penki“, Lina Dūdaitė. Šiemet, parengusi daugiau nei šimto rūšių kalėdinių atvirukų, leidykla „Nieko rimto“ užburs romantine nuotaika. „Kalėdos – angeliška šventė, todėl ir atvirukais kūrėme pasaką, kuria kartais patiki ir suaugusieji“, - sakė dailininkė Sigutė.

Konkurencijos nebijo

„Atvirukas – tai ne tik popieriaus skiautė, tai – emocijos, kurias išsakyti ne visiems pavyksta. Spalvingu atviruku ir gražiais žodžiais mes galime išsakyti žmogui, kaip juo rūpinamės ir koks jis mums svarbus“, - įsitikinusi Maja Dauškanė. Anot jos, net brangiausios dovanos neatstos puokštės gėlių ir gražių žodžių.

Vis populiarėjantys sveikinimai elektroniniais atvirukais ar trumposiomis žinutėmis, pasak leidėjų, atvirukų verslo neturėtų užgožti. Anot „Paletti“ atstovo G. Balčiūno, tai įrodo ir pavyzdys, kai visi baiminosi, kad virtualios knygos išstums tradicines, o pastaruoju metu knygynai tik klesti. „Jausmų žinute neišsiųsi, tai net nemandagu“, - sakė Gintaras Balčiūnas.

„Elektroniniai atvirukai – dar viena niša ir alternatyva žmonėms. Manau, kad sugyvensime darniai“, - sakė leidyklos „Nieko rimto“ dailininkė Sigutė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų