„Ramybės“ galerijoje Palangoje ketvirtadienį lankytojams duris atvers dailininkės Monikos Furmanavičiūtės tapybos paroda „Kintanti Tapati“.
Ekspozicija atspindės keletą menininkės kūrybos etapų, tačiau visus paveikslus jungia viena – moterystės – tema, kurią M.Furmanavičiūtė aiškinasi įvairiais rakursais.
Ciklas „Atgal į ateitį“ – apie pasaulio pabaigą, kuri tapatinama ar priešpastatoma stereotipiško moteriškumo kardinaliai kaitai naujajame amžiuje.
Cikle „Pozityvus negatyvas“ dailininkė įvaizdina šių dienų mitą, kurio detalės paveiksluose įgavo atpažįstamas plastikinės lėlės – kaip popkultūros peršamo tobulo moteriškumo, grožio įvaizdžio – formas. Lėlės judesiai, rankos atkartoja baroko epochos paveiksluose nutapytų šventųjų rankų gestus – taip šventumą dailininkė priešpastato daiktiškumui.
„Paveiksluose analizuoju santykį su savimi, savo vidiniu pasauliu, kalbuosi tiek su savimi, tiek ir apie save per autoportretą, autoaktą. Savo tapyboje, pasitelkusi jausmus ir meninę intuiciją, analizuoju mane supančią aplinką. Iš asmeninių išgyvenimų kilusiomis kūrybinėmis idėjomis braunuosi ir į sociologijos, psichologijos erdves. Nagrinėju moters padėtį šiuolaikinėje vartotojiškoje visuomenėje, jos prigimtą archajiškumą, lyčių santykius, žmonių poelgių motyvacijas.
Besiveržiančioms emocijoms, atsidūrusioms ant drobės, suteikiu kiek kitokius pavidalus, stengiuosi jas kiek suvaldyti, disciplinuoti. Paveiksliniame formate įvedu ženkliškųjų papildinių, autentiškos semantikos, spalvų, detalių bei faktūrų.
Kai kuriuose mano darbuose figūruoja ir gana stereotipiniai, ikonografiniai motyvai, kuriuos galima sieti tiek su infantiliškumą ženklinančia simbolika, tiek su noru grįžti į saugią vaikystės priebėgą, taip pat kai kuriuos iš šių ženklų galima interpretuoti ir kaip moters-žaislo traktuotę“, – aiškino M.Furmanavičiūtė.
Jos tapybos vernisažas Palangoje – birželio 6 d. 18 val. Paroda veiks iki birželio 20 d..
Naujausi komentarai