„Kino pavasario“ rekomendacijos pagal nuotaiką ir skonį

  • Teksto dydis:

Jau antrus metus virtualioje erdvėje vykstantis festivalis „Kino pavasaris“ šiemet paruošė daugiau nei 100 filmų programą. Joje sau artimą filmą atras tiek romantinių filmų, tiek komedijų ar įtemptų dramų mėgėjai, o taip pat ir mažieji žiūrovai. 

Programos sudarytojai atrinko populiariausių filmų dešimtuką, kurie įvairiuose festivaliuose sulaukė žiūrovų simpatijų ar buvo itin žiūrimi pirmosiomis kovo 18 dieną prasidėjusio festivalio dienomis.

„Nesvarbu, kokios aplinkybės bebūtų, kovo antroje pusėje visuomet prasideda kino mylėtojų laukiamas „Kino pavasaris“. Šiemet sveikinamės su žiūrovais ir pavasarį pasitinkame jau 26-ąjį kartą. Pažadame jums kokybišką, turiningą ir įvairiausių emocijų paletę garantuojantį kiną. Juk pavasaris be kino – neįsivaizduojamas“, ⎯ gerų filmų linki festivalio sumanytoja, įkūrėja ir direktorė Vida Ramaškienė.

Iki balandžio 5 dienos vyksiantis „Kino pavasaris“ šiemet pasirinko temą „Veikti ar / ir būti?“ ir kviečia apmąstyti dabartinę situaciją, mūsų priimamus sprendimus bei patiems nuspręsti, kurį kelią pasirinkti.

Pagrindinę festivalio temą itin paveikiai atspindi atidarymo filmas „Blogio nėra“. Irano valdžios engiamas režisierius Mohammadas Rasoulofas pasakoja keturias skirtingas savo tautiečių istorijas ir atvirai kelia mirties bausmės, laisvės ir moralinės stiprybės klausimus. „Blogio nėra“ Berlyno kino festivalyje laimėjo „Auksinį lokį“.

Romantikams ir mėgstantiems humorą

Išsiilgusiems nuotaikingų meilės istorijų festivalio programos sudarytojai rekomenduoja romantinių komedijų meistro prancūzo Emmanuelio Mouret’o filmą „Meilės reikalai“, kuriame pinasi nekaltos melagystės, netikėti meilės viražai ir subtilus humoras.

Linksmai nusišypsoti ir prisiminti, koks puikus yra gyvenimas, privers ir geriausia komedija Europos kino apdovanojimuose pripažintas „Triumfas“. Prancūzų režisieriaus Emmanuelio Courcolio filme – tikrų įvykių įkvėpta istorija apie aktorių Etjeną, kuris nusprendžia kalėjime pastatyti spektaklį pagal įžymiąją pjesę „Belaukiant Godo“. Jos kūrimas žiūrovui išspaus ne vieną juoko ir liūdesio ašarą.

Vertinantys laiko patikrintą kino klasiką neturėtų praleisti 1986 m. Érico Rohmero vasariško filmo „Žaliasis spindulys“, kuris atrinktas į festivalio teminę „Veikti ar / ir būti?“ programą. Tai nuostabi istorija apie Delfiną ir savęs pažinimo paieškas, kuri įsiskverbs tiesiai į širdį ir įsimins ilgam.

Kadras iš filmo „Triumfas“, festivalio „Kino pavasaris“ nuotr.

Dvi ryškios istorijos – vertinantiems dokumentiką

Turbūt daugelis per pastaruosius metus esate girdėję Gretos Thunberg vardą. Daugelis ją pažįsta, kaip stiprų kovos su klimato kaita balsą. O kokia Greta ten, kur nėra kamerų? Nathano Grossmano dokumentinis filmas „Aš esu Greta“ kviečia iš labai arti susipažinti su kukliąja G. Thunberg ir jos pasaulėžiūra.

Į neįtikėtiną dokumetinę istoriją, kuri įvyko Vidurio Europoje, žiūrovą įtraukia režisierius Benjaminas Ree. Filme „Tapytoja ir vagis“ iš čekų dailininkės pavogiami du jos paveikslai. Norėdama sužinoti vagystės motyvus, ji susiranda vagį ir su juo susidraugauja. Detektyvą primenantis pasakojimas apie stiprų herojus sujungusį ryšį nepaleis iki paskutinės sekundės.

Kadras iš filmo „Tapytoja ir vagis“, festivalio „Kino pavasaris“ nuotr.

Tiems, kurie renkasi įtemptas dramas ir apmąstymus

Ieškantiems įtemptų ir daug apmąstymų sukeliančių dramų vienas iš pagrindinių pasirinkimų turėtų būti „Quo Vadis, Aida?“. Bosnių režisierės Jasmilos Žbanić filmas atrinktas į „Oskarų“ nominantų sąrašą geriausio užsienio filmo kategorijoje. 1995-ųjų liepą mažą Srebrenicos miestą užima serbų armija, o Jungtinių Tautų (JT) vertėjos Aidos vyras su dviem sūnumis atsiduria tarp tūkstančių žmonių, kurie tikisi rasti prieglobstį JT stovykloje.

Kas yra šiuolaikinė vienatvė? Ką mums reiškia atmintis? Ar esame tik tai, ką prisimename? O jei neprisimename, ar reiškia, kad negyvenome? Daug klausimų jungia festivalio uždarymo filmas – graikų režisieriaus Christos Nikou drama „Obuoliai“.

Nemažiau vidinių klausimų palies ir Małgorzatos Szumowskos drama „Sniego daugiau nebus“ apie šiuolaikinį žmogų ir jo santykį su aplinka. Viena ryškiausių Lenkijos kino režisierių supažindina su dideliame Rytų Europos mieste pasirodžiusiu paslaptingu masažuotoju vardu Ženia. Nešinas masažo stalu jis lanko turtingų, tačiau vidinį liūdesį transliuojančių, klientų namus.

Ieškantiems spalvingų nuotykių su šeima

Mažųjų festivalio žiūrovų dėmesį neabejotinai pritrauks „Vampyriukas“. Joannas Sfar kviečia tiek vaikus, tiek suaugusiuosius leistis į spalvingą nuotykį ir naujų draugų paieškas kartu su mažuoju vampyriuku. Filmas užburia savo fantazija ir kartu švelniai paliečia trapų gyvenimo ir mirties klausimą.

Kadras iš filmo „Vampyriukas“, festivalio „Kino pavasaris“ nuotr.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių