- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Karalių naktis
-
„Kino pavasario“ kritikų pasirinkime – ekscentriška komedija, įtemptos dramos ir kinas iš Afrikos
-
„Kino pavasario“ kritikų pasirinkime – ekscentriška komedija, įtemptos dramos ir kinas iš Afrikos
-
„Kino pavasario“ kritikų pasirinkime – ekscentriška komedija, įtemptos dramos ir kinas iš Afrikos
-
„Kino pavasario“ kritikų pasirinkime – ekscentriška komedija, įtemptos dramos ir kinas iš Afrikos
Neįtikėtina čekų tapytojos ir jos paveikslų vagies draugystės istorija, jaudinanti kelionė po neoninį kriminalinį Berlyno pasaulį, užburiantys kino balsai iš Afrikos, komedija, priversianti juoktis net didžiausius skeptikus, į trumpuosius „Oskarų“ pretendentų sąrašus atrinkti filmai – visa tai žiūrovų laukia kovo 18 dieną prasidėsiančio virtualiojo 26-ojo festivalio „Kino pavasaris“ programoje „Kritikų pasirinkimas“, šiemet sujungsiančioje įvairaus stiliaus, tematikos ir nuotaikos filmus.
„Nekomercinio kino pasaulyje kritikų balsas yra itin svarus – jie ne tik padeda atsirinkti tarp gausybės filmų, bet ir jų žodis dažnai padeda atrakinti filmą, jį praplėsti. Matome, kad ir „Kino pavasario“ žiūrovams tai svarbu – programa „Kritikų pasirinkimas“ yra viena populiariausių festivalyje. Todėl visuomet labai smalsu pamatyti, ką iš mūsų atrinktų filmų išskirs užsienio kritikai“, – sako „Kino pavasario“ programos sudarytoja Aistė Račaitytė.
Šiemet filmus vertino ir juos į programą „Kritikų pasirinkimas“ rinko gerai žinomų kino kritikų komanda: Esin Kucuktepepinar, Arielis Schweitzeris, Marta Balaga, Carmen Gray, Adamas Krukas, Laurence Boyce, Neilas Youngas. Jų kino filmų recenzijos publikuojamos tokiuose leidiniuose kaip „Screen“, „The Guardian“, „Sight&Sound“ ir „Cahiers du Cinéma“.
A. Račaitytės teigimu, šiemet kritikų atrinkti filmai pasižymi didžiule žanrine ir temine įvairove: nuo ekscentriškos absurdo komedijos iki intriguojančios dokumentikos, nuo realistinių istorinių įvykių rekonstrukcijos iki magiškuoju realizmu išreiškiamos postkolonijinės realybės.
Įtempta psichologinė drama ir ekscentriškos komedijos
Šiemet daugiausia kritikų balsų surinko įtempta psichologinė drama „Quo Vadis, Aida?“, atrinkta ir į trumpąjį „Oskarų“ pretendentų sąrašą geriausio užsienio filmo kategorijoje. Bosnių režisierė Jasmila Žbanić žiūrovą nukelia į 1995-ųjų liepą, mažą Srebrenicos miestelį, kurį užima serbų armija. Jungtinių Tautų (JT) vertėjos Aidos vyras su dviem sūnumis atsiduria tarp tūkstančių žmonių, kurie tikisi rasti prieglobstį JT stovykloje. Turėdama priėjimą prie itin slaptos informacijos Aida turi priimti sunkius, jai ir jos šeimai lemtingus sprendimus.
Kadras iš filmo „Quo Vadis, Aida?“.
Režisierė J. Žbanič, kurios drama „Quo Vadis, Aida?“ įvertinta publikos apdovanojimu Roterdamo kino festivalyje ir pristatyta Venecijos festivalio pagrindinėje programoje, gerai pažįstama „Kino pavasario“ žiūrovams: anksčiau festivalyje rodyti net trys jos filmai „Meilės sala“ (2014), „Tiems, kurie nepasakoja istorijų“ (2013), „Pakeliui“ (2010). Antrąją vietą „Kritikų pasirinkime“ užėmė ekscentriška absurdo komedija „Toro“ (Mandibles). Garsaus prancūzų muzikanto ir režisieriaus, praminto kino chuliganu, Quentino Dupieux juodojo humoro komedija „Zomša“ pernai sulaukė daugelio „Kino pavasario“ žiūrovų simpatijų. Šiemet jis vėl grįžta su ne mažiau ekscentriška ir ne vieną žiūrovą nustebinsiančia stilinga absurdo komedija.
Kadras iš filmo „Toro“.
„Toro“ centre – pajūrio šlaistūnas Maniu ir jo bičiulis Žanas Gabas. Už 500 eurų gavę nuvežti lagaminą iš taško A į tašką B, automobilio bagažinėje randa gigantišką musę. Šis netikėtumas pakeičia draugų planus ir įkvepia genealų planą praturtėti.
Neoninis Berlynas ir neįtikėtina tapytojos bei vagies draugystė
Tarp kritikų favoritų – ir daugelį nominacijų Europos kino apdovanojimuose pelnęs „Berlynas. Aleksandro aikštė“ (Berlin Alexanderplatz). Klasikinis Alfredo Döblino romanas režisieriaus Burhano Qurbani rankose tapo itin stilizuota, neono šviesose skendinčia šiuolaikine ekranizacija su puikiu garso takeliu. Tai prikaustanti istorija apie Fransį, pabėgėlį iš Afrikos, kuris, siekdamas įsitvirtinti Berlyne, pasineria į tamsų ir pavojingą miesto pogrindžio pasaulį. Į ne mažiau intriguojantį, detektyvą primenantį pasakojimą įtraukia dokumentinis filmas „Tapytoja ir vagis“ (The Painter and The Thief), kuriame susiduria elitinio meno pasaulio ir visuomenės marginalų problemos. Viskas prasideda tada, kai iš čekų dailininkės pavagiami du jos paveikslai. Norėdama sužinoti vagystės motyvus, ji susiranda vagį ir su juo susidraugauja. Pradėdamas ilgiau nei trejus metus trukusį filmavimą, režisierius Benjaminas Ree negalėjo įsivaizduoti, kaip pasisuks istorija ir koks nepertraukiamas ryšys sujungs abu filmo herojus.
Kadras iš filmo „Berlynas. Aleksandro aikštė“.
Dokumentinė istorija „Tapytoja ir vagis“ buvo atrinkta į trumpąjį „Oskarų“ pretendentų sąrašą dokumentinių filmų kategorijoje, o BBC kino apžvalgininkai jį įtraukė tarp geriausių 2020 metų filmų.
Kadras iš filmo „Tapytoja ir vagis“.
Magiškasis Afrikos kino realizmas
Šiemet kino kritikų pasirinkime – du filmai iš Afrikos. Vienas jų – daugelio kritikų simpatijas pelnęs filmas „Karalių naktis“ (Night of the Kings) iš Dramblio Kaulo Kranto. Miško gūdumoje stovi „La MACA“ – vienintelis kalėjimas pasaulyje, kuriam vadovauja patys kaliniai ir kur gyvybė priklauso nuo gebėjimo kurti bei pasakoti istoriją. Ar pasakotojas išliks gyvas iki aušros?
Režisierius Philippe Lacôte filmą pavertė originaliu, vizualiai turtingu ir moderniu Šecherezados apsakymu. „Karalių naktis“ buvo atrinktas į trumpąjį „Oskaro“ pretendentų sąrašą geriausio užsienio filmo kategorijoje. Pažiūrėti fantazijos kupiną filmą „Oro kondicionieriai“ (Air conditioner) kviečia režisierius Fradique. Vieną dieną Angolos sostinėje Luandoje nuo pastatų paslaptingai ima kristi oro kondicionieriai. Nepaisant pavojaus, Matasedas ieško veikiančio kondicionieriaus perkaitusiam viršininkui. Spalvingas, laisvas ir autentiškas filmas atspindi Luandos gyvenimą esamuoju laiku, išgyvenus civilinį karą.
Kovo 18⎯balandžio 5 dienomis per virtualųjį festivalį „Kino pavasaris“ bus parodyta dalis programos „Kritikų pasirinkimas“ filmų. Kitą dalį žiūrovai išvys atsivėrus kino teatrams. Tarp jų – Michelio Franco distopinę dramą „Nauja tvarka“ (New Order) ir kitų žinomų režisierių kūrinius, kurie atsiskleisti visa savo jėga ir sukurti nepamirštamą patirtį gali tik kino teatro salėje.
Pirmieji programos „Kritikų pasirinkimas“ filmą „Tapytoja ir vagis“ pamatys naujos kartos televizijos TELIA TV žiūrovai. Kiekvieną savaitgalį nuo vasario 26 d. iki pat festivalio pabaigos, TELIA TV filmų nuomoje bus pristatoma po vieną išskirtinę, apdovanojimus ir pagyras pelniusią festivalio kino juostą.
Šiemet festivalis vyks naujame virtualiajame „Kino pavasario“ kino teatre, naujos kartos televizijos TELIA TV filmų nuomoje ir namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Misis Lietuva“ G. Brokienė: visada bus manančių, kad vyras mane „įkišo“ į konkursą3
Visai neseniai į vieną naujausių verslo centrų Vilniaus Gedimino prospekte kasdien atvykdavo moterys, norinčios sulieknėti, pamilti savo kūną ir labiau pasitikėti savimi. Projekto „Apie jūsų mitybą“ įkūrėja Gretė Brokienė spėja ir...
-
Vieno turtingiausių šalies verslininkų žmona R. Stonienė: meilė vyrui trenkė kaip žaibas7
Ištaiginguose namuose Žiežmariuose Rasa Stonienė, vieno turtingiausių Lietuvos verslininkų žmona, tvarkosi viena pati. Namų tvarkytojų nesamdo. Tai naujas etapas Rasos gyvenime. Šeima anksčiau, iki karantino, Lietuvoje, savo 800 kv. metr...
-
Po skaudžių skyrybų Londone – į Aziją su mažamete dukra ant rankų
Jauna, vos dvidešimt kelerių metų Gintarė Vasyliūtė, keliaudama aplink pasaulį, patyrė ir pačių gražiausių akimirkų, ir išties siaubingų išbandymų. Moteris niekada negalvojo, kad taps vieniša mama, kovojančia dėl vai...
-
„Didžiajame šou burbule“ užvirė emocijos: projektą paliko pora, kuri buvo užkariavusi dalyvių širdis2
Sekmadienį TV3 ir TV3 Play eteryje „Didžiojo šou burbulas“ dalyviai atsidavė sportui – būtent tokia buvo praėjusios savaitės tema. Besistengdami sužavėti žiūrovus, jie ne tik scenoje atidavė paskutines savo jėgas, bet ir pr...
-
Ironvytas perspėjo: COVID-19 tikrai ne gripas14
Reperis ir verslininkas Vytautas Medineckas-Ironvytas penktadienį socialiniame tinkle atskleidė, kad nelengvai sirgo COVID-19. ...
-
Nuo vėžio mirė serialo „Peaky Blinders“ ir filmų apie Harį Poterį žvaigždė1
Britų kino, televizijos ir teatro aktorė Helen McCrory (Helen Makrori) mirė nuo vėžio, penktadienį pranešė jos vyras. Jai buvo 52 metai. ...
-
Pasisėmusi patirties svetur, grožio specialistė verslui pasirinko ne Saudo Arabiją, o Kauną10
Pasisėmusi patirties svetur, kosmetologė Lilija Baltramiejūnaitė ja nori dalytis su kitomis merginomis. Ne Saudo Arabijoje, ne Londone, o Kaune. ...
-
Karantinas sustabdė aktorės J. Zinkevičiūtės darbus, bet ne aistrą: pasinėrė į naujus pomėgius1
Žinoma Lietuvos teatro, televizijos ir kino aktorė, knygos „Puodelis kavos prie jūros“ autorė Justė Zinkevičiūtė neslepia liūdesio, jog dėl pandemijos teko atšaukti repetuotus spektaklius ir kuriam laikui sustabdyti aktorystę. Ta...
-
Uostamiestyje atsisveikinama su E. Ostapenko: prie karsto pastatytas dviratukas17
Klaipėdoje penktadienio popietę paskutinį „sudie“ netikėtai mirusiam dainininkui Eugenijui Ostapenko renkasi ištarti artimieji ir gerbėjai. ...
-
A. Užkalnis: sąmokslo teorijos apie koronavirusą – pervargusios visuomenės požymis3
Koronavirusas, skiepai ir kiti nematomi pavojai – nepaprastai derlinga terpė sąmokslo teorijoms. Yra tikinčių, kad koronavirusas – tai trečiasis pasaulinis karas, kuriuo siekiama naikinti žmoniją. O skiepai – tai specialūs čipai, kur...