- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
-
K. Tarasevičiūtė apie Vaižganto spektaklį: tai turi pamatyti jaunimas
„Norėčiau, kad šį spektaklį pamatytų jaunimas ir suprastų, kaip žmonių pasirinkimai gali pakeisti viską“, – taip į jaunąją kartą kreipiasi balerina, profesionali ansamblio „Lietuva“ šokėja Kristina Tarasevičiūtė. Kokios asmeninės patirtys lėmė tai, kad garsus J. Tumo-Vaižganto kūrinys ir pagal jį sukurtas šokio spektaklis „Dėdės ir dėdienės“ – toks svarbus pačiai šokėjai?
Rugsėjo 25 d. Vilniuje, Šokio teatre, K. Tarasevičiūtė įkūnys vieną pagrindinių spektaklio personažų – Severiutę. Kartu su ja į idilišką meilės trikampį leisis solistai Deividas Meškauskas, Vadimas Krupeninas ir ansamblio „Lietuva“ šokėjai.
„Dėl Severiutės vaidmens man baisiausia tai, kaip pasirinkimais galime susikurti savo gyvenimą. Vieni tai vadina karma, kiti – likimu, bet tai yra mūsų pasirinkimų derinys. Ir štai galiausiai spektaklio veikėja iš visiškos nevilties atsiduria dugne. Tokie įvykiai man ne tik baisūs, bet ir artimi – visa tai matau realybėje. Moterys dažnai verkia ir klausia savęs, kodėl taip susiklostė jų gyvenimas... Toks pasirinkimų rezultatas“, – komentuoja šokėja.
Karjerą aukojo dėl santykių
Šokio spektaklyje „Dėdės ir dėdienės“ Severija atsiduria tarp dviejų skirtingų veikėjų – Mykoliuko ir Rapolo Geišės. K. Tarasevičiūtė atvirauja, kad ir pačiai tekę atsidurti kryžkelėse.
„Sunkiausi sprendimai, be abejonės, būna susiję su asmeniniu gyvenimu, širdies reikalais. Esu aukojusi karjerą dėl santykių ir atvirkščiai – santykius dėl karjeros. Tai buvo labai sudėtingi bandymai laviruoti, bet eilinį kartą įsitikinau, jog vienos taisyklės nėra. Kiekvienas atvejis yra skirtingas, tad svarbu, jog širdies žmogus suprastų, kaip aš myliu savo veiklą, ir nelieptų rinktis“, – sako mergina.
Mirties scenoje gali „išsidraskyti“
Kai kurie spektaklio momentai atskleidžia netikėtus ir kai kam mažai žinomus šokėjos išgyvenimus.
„Visada nenoriai žengiu į mirties sceną (taip šį spektaklio epizodą interpretavo režisierė A. Krasauskaitė). Kaskart ją atliekant, mano viduje taip pat kažkas miršta. Be ši scena – pati pačiausia. Ji galinga, tarsi pasiglemžia. Į ją sueina visos kada nors patirtos emocijos, o choreografija leidžia „išsidraskyti“. Turėjau gyvenime tokį periodą, kuomet šokau princeses, fėjas bei kitus pozityvius dalykus. Žinoma, tai smagu, bet tik tam kartui. Norint labiau paliesti, išgyventi, reikia pamatyti kančią. Kaip baleto šokėjai, kurių niekas į šią profesiją neatnešė ant rankų, esame patyrę tiek siaubo ir dramos, jog turbūt kiekvienas artistas tai norėtų atskleisti ir žiūrovams. Magiška, kai gali dalyvauti tokiose stipriose scenose“, – sako šokėja.
Rapolą Geišę įkūnijantis V. Krupeninas sako, kad šokio spektaklio formatas padeda žvelgti kitu kampu.
„Man patinka spektaklio tikrumas. Manau, kad pamatysite stiprų ir neįprastą Vaižganto apysakos atpasakojimą. Asmeniškai nėra nieko žavesnio už istorijos pasakojimą šokio formatu, kai net menkiausia judesio dalelytė turi reikšmę, o visiems pažįstami „Dėdės ir dėdienės“ personažai tiesiog bešokant atgyja. Ypač jaunimui tai turėtų būti įdomu, kurie anksčiau ar vėliau susidurs su Vaižganto kūriniais“, – pasakoja ansamblio „Lietuva“ šokėjas, kurį galima pamatyti tokiuose Anželikos Cholinos šokio spektakliuose kaip „Otelas“ ar „Idiotas“.
Po atšaukto turo – vienintelis pasirodymas Vilniuje
Pavasarį turėjęs įvykti „Dėdės ir dėdienės“ turas buvo atšauktas dėl šalyje susiklosčiusios situacijos. Vis dėlto programos režisierė Aušra Krasauskaitė ragina nepraleisti Vilniuje artėjančio pasirodymo.
„Karantinas mus visus išmušė iš vėžių, šiek tiek jaudinamės sugrįžtant. Aš stengiuosi žiūrėti ramiai, nors dar yra tas nežinomybės fonas. Aišku, labai džiaugiuosi, kad po truputį grįžta kultūra ir žiūrovai. Kol galime, naudokimės galimybe ir iš spektaklių pasisemkime dvasinės stiprybės. Juk pirmiausiai menas – dvasios atgaiva“, – ragina Auksinio scenos kryžiaus ir Padėkos kaukės laureatė, Šeiko šokio teatro šokėja ir Klaipėdos muzikinio teatro baleto solistė.
Ne paslaptis, jog valstybinis ansamblis „Lietuva“ tautinį meną vis dažniau skleidžia per šiuolaikinę prizmę. Šokio spektaklio „Dėdės ir dėdienės“ žiūrovai išvys liaudies ir modernių žingsnių praturtintą choreografiją, o liaudies dainos naujai suskambės per elektroninę muziką, kurią specialiai šiam spektakliui kūrė kompozitorius Kristijonas Lučinskas.
Organizatoriai primena, kad renginių dalyviai su savimi turi atsinešti apsaugines veido kaukes, laikytis saugaus atstumo, tinkamai pasirūpinti higiena ir kuo dažniau plauti bei dezinfekuoti rankas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Pagerbti trys geriausi 2023-iųjų bibliotekininkai, įstaigos sutarė derinti veiksmus
Kultūros ministerijoje antradienį minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę pagerbti geriausi praėjusių metų šio sektoriaus specialistai, tuo metu bibliotekų asociacijos pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo. ...
-
Antrasis S. Dirsytės romanas: aplinkybių sutraiškyta herojė iki pabaigos kovojo už teisę išlikti
„Kai rašai istorinį romaną, išties, gerąja to žodžio prasme, ištinka tam tikras apsėdimas. Atrodo, kuo daugiau domiesi laikotarpiu, apie kurį rašai, tuo aiškiau dėliojasi istorija, o rūke tarsi paskendęs vaizd...
-
O. Šurajevas rėžė Lietuvos teatralams: kas iš to vardo, jei jie „myžniai“113
Visuomenininkas Olegas Šurajevas abejingų nepalieka. Anot jo, dabar nėra laikas abejoti ir kalbėti miglotomis metaforomis. Jis teigė, kad atėjo laikas išreikšti aiškias pozicijas – be dviprasmybių, naudos ir kašt...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
Kultūros ministerija paskelbė konkursą vadovauti Nacionaliniam architektūros institutui1
Kultūros ministerija antradienį paskelbė konkursą į naujai įsteigto Nacionalinio architektūros instituto direktoriaus pareigas. ...
-
Prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė
Antradienį Lietuvoje prasideda Nacionalinė Lietuvos bibliotekų savaitė, kurios tema šiemet – Europos Sąjunga (ES). ...
-
Finaliniai B. Dvariono konkurso akordai: nuo rečitalių koncertų salėse iki kelionių į Disneilendą
Jau dvyliktą kartą jaunuosius smuikininkus ir pianistus iš viso pasaulio į Lietuvą pakvietęs Tarptautinis Balio Dvariono konkursas šį savaitgalį išrinko pačius geriausius. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje konkurso f...
-
S. Karunatilaka: tikiuosi, kad mes šio to pasimokysim iš pasakojimų, persmelktų mūsų patirties
„Rašant knygą nėra taip, kaip būna per kokią filmo premjerą, kai jis išleidžiamas ir palydimas su fanfaromis, ji gimsta pamažu, o paskui dar reikia tikėtis, kad ras skaitytojų“, – pripažįsta Bookerio premijos laureata...
-
Kaune prasideda Azijos ir skandinavų kultūrų savaitė3
Šią savaitę Kaune vyraus Azijos ir skandinavų kultūros – prasideda jubiliejinė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) rengiama Azijos savaitė ir skandinaviškos kultūros pažinimo renginiai. ...