„Kelių gaideliams“ pakirpo sparnus? Kasmet stipriai mažėja bėgančių nuo policijos

Kasmet šimtu mažėja nuo policijos bandančių pasprukti motociklininkų, teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) viršininkas Vytautas Grašys.

„Auga ir pačių motociklininkų suvokimas, kad tai – didelė rizika sveikatai ir gyvybei. Statistiką gerina ir mūsų įsigyjamos galingos transporto priemonės. Be to, anksčiau ar vėliau pažeidėjai būna sulaikomi – arba sustabdomi priverstinai, arba surandami po kurio laiko“, – aiškina V. Grašys.

Atsiranda abipusė pagarba

LKPT viršininkas V. Grašys, kuris ir pats vairuoja motociklą, pastebi, kad keičiasi automobilių vairuotojų požiūris į dvirates transporto priemones ir jų eismą gatvėje.

„Atsiranda vis daugiau motociklininkų klubų, kurių nariai nori paisyti ir paiso Kelių eismo taisyklių (KET). Jiems eismo saugumas yra vienas iš prioritetų. Tuo pačiu automobilių vairuotojai, matydami, kad absoliuti dauguma motociklininkų laikosi KET, gerbia juos, patys elgiasi kultūringai motociklininkų atžvilgiu. Labai svarbus abipusis supratimas, kad kiek vienas kitam rodysime pagarbos ir suprasime, kad visi esame eismo dalyviai, mums rūpi tos pačios vertybės – gyvybė ir sveikata, – tiek teigiamų pokyčių turėsime“, – LRT.lt kalbėjo V. Grašys.

2015-aisiais šalies keliuose buvo užfiksuota apie pusė tūkstančio nuo pareigūnų bėgančių motociklininkų. 2016-aisiais tokių buvo 400, pernai – per 300.

Pareigūno žodžius patvirtina ir statistika: 2015-aisiais šalies keliuose buvo užfiksuota apie pusė tūkstančio nuo pareigūnų bėgančių motociklininkų. 2016-aisiais tokių buvo 400, pernai – per 300.

„Daugelis motociklininkų suvokia, kad bėgti – ne išeitis. Taip rizikuojama ir savo, ir aplinkinių sveikata ir gyvybe. Dažniausiai tokie pažeidėjai anksčiau ar vėliau yra sulaikomi – arba sustabdomi priverstinai, arba surandami po kurio laiko“, – tikina V. Grašys.

 

 

Pareigūnai teigia, kad nuo policijos linkę bėgti netvarkingų transporto priemonių vairuotojai, neturintys reikiamų dokumentų, teisės vairuoti, ar neblaivūs asmenys. Dažniausiai motociklininkų pažeidimai būna užfiksuojami kaimo vietovėse.

Jei bėgama didžiuosiuose miestuose, pareigūnų užduotis – laikytis visų atsargumo priemonių, kad nebūtų sužaloti kiti eismo dalyviai. Jei vejantis kyla grėsmė sužaloti kitus asmenis, tačiau pastebimas transporto priemonės valstybinis numeris ar pakanka kitų duomenų, persekiojimas yra nutraukiamas ir motociklas būna ieškomas pagal turimus duomenis.

 

 

Pasak pareigūnų, mieste, kur eismas būna itin intensyvus, motociklininkus sulaikyti nelengva. Bendraudami radijo ryšiu pareigūnai uždaro kelius, sudaro automobilių grūstį, kad motociklas negalėtų išvystyti didelio greičio ir pabėgti. Būna atvejų, kai motociklų vairuotojų vaikomasi tol, kol šiems baigiasi degalai.

V. Grašys teigia, kad motociklo persekiojimas – kraštutinė priemonė.

„Tai jau būna darbas su pasekmėmis. Tačiau turime galvoti apie prevenciją, įtikinti motociklininką paisyti KET. Praėjusiais metais man pačiam teko pasivyti motociklo vairuotoją. Tuomet su nežymėtu policijos automobiliu „Audi A6 quattro“ važiavome iš Klaipėdos į Palangą ir pradėjome vytis motociklininką, lėkusį beveik 200 km/val. greičiu. Kalbėjomės su motociklo vairuotoju, kuris neturėjo jokių apsaugos priemonių – buvo užsidėjęs tik šalmą. Lėtai, bet pavyko „pasiekti“ jo sąmonę, kad saugumas yra svarbiausias ir taip kelyje elgtis negalima“, – prisimena LKPT viršininkas.

 

 

V. Grašys: niekam nerekomenduoju lenktyniauti

Itin dideliu greičiu skriejančius motociklininkus nuo šiol vejasi ir galingos policijos transporto priemonės. Štai praėjusių metų pavasarį Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas transporto priemonių parką papildė įsigydami vieną galingiausių pasaulyje motociklų – „Suzuki Hayabusa“ (išvertus iš japonų kalbos reiškia „sakalas“), kuris nesunkiai pasiekia ir 340 km/val. greitį. Šio motociklo variklio kubatūra prilygsta automobilio varikliui. Jis varomas 1,3 litro darbinio tūrio benzinio variklio, kuris turi 196 arklio jėgas (145 kW), sveria vos 266 kg. Tokia galia motociklui įsibėgėti iki 100 km/val. leidžia vos per 3 sek. Viešojo konkurso būdu įsigytas motociklas kainavo daugiau nei 13 tūkst. Eur.

„Kelių erelius“ pareigūnai vaikosi ir su „Yamaha FJR1300“ motociklais. 141 AG išvystantys plieniniai žirgai – taip pat itin greiti ir manevringi. „Yamaha FJR1300“ turi 4 cilindrų, 1,3 l darbinio tūrio variklį, išvystantį 141 AG ir 134 Nm. Jis sveria 264 kg, o degalų bako talpa – 25 litrai.

Tai yra vienas populiariausių motociklų tarp policijos pareigūnų: „Yamaha FJR1300“ modelius naudoja Didžiosios Britanijos, Airijos, Danijos, Prancūzijos, Ispanijos, Australijos ir kitų šalių pareigūnai.

Šio tipo motocikluose yra sumontuota moderni greičio matavimo ir kitų KET pažeidimų fiksavimo įranga. Ji – analogiška tai, kuri sumontuota „juodąja našle“ pramintoje „Audi A6“. Šiame automobilyje sumontuotas 3 litrų darbinio tūrio turbodyzelinis šešių cilindrų variklis, kuris išvysto 267 AG galią ir gali pasiekti 300 km/val. greitį.

LKPT turi 12 motociklų, o Lietuvos policija iš viso turi iki 30 tarnybinių motociklų. Ar tiek ir užtenka?

„Sunku tiksliai pasakyti, kiek motociklų reikėtų. Kol kas užtenka, bet, žinoma, norime atnaujinti motociklų parką, nes technologijos tobulėja, motociklai tobulėja, todėl svarbu neatsilikti. Tačiau mes turime ir pareigūnų, kurie yra motociklų entuziastai – jie prižiūri ir vykdo net ir labai senų motociklų techninę priežiūrą, labai juos puoselėja. Tie motociklai puikiai važiuoja“, – LRT.lt komentavo LKPT viršininkas.

Kaip teigė V. Grašys, gerinti statistiką padeda ir greiti automobiliai, ir greiti policijos motociklai. Taip pat – specialus pareigūnų parengimas. Prieš motociklininkų sezoną ir sezono metu mokomasi ekstremalaus vairavimo. Vieni tokių mokymų, pasak viršininko, įvyko pavasarį, kai Latvijos pareigūnai buvo atvykę į Lietuvą ir mūsų pareigūnus mokė ekstremalaus vairavimo. 

V. Grašys neslepia – yra nemažai norinčių patruliuoti su motociklais. Tam, žinoma, reikia „A“ kategorijos vairuotojo pažymėjimo ir tam tikrų įgūdžių. „Neslėpsiu, yra tam tikra konkurencija, kas tarnybines pareigas atliks motociklu“, – teigė pareigūnas.

LKPT viršininkas ir pats mėgsta važinėti motociklu, tiesa, kaip pats teigia, ne visada tam turi pakankamai laiko. „Turiu motorolerį „Yamaha Majesty“, taip pat – motociklą „Aprilia Pegaso“. Bet važiuoti motociklu turiu vis mažiau laiko, stengiuosi važiuoti tiek, kol leidžia oro sąlygos. Dar, žinoma, vairuoju ir tarnybinį motociklą. Neskaičiuoju, kiek kilometrų per metus nuvažiuoju, manau, kelis tūkstančius. Dalyvauju mototurizmo raliuose, dažniausiai keliauju po Lietuvą“, – sakė V. Grašys.

V. Grašys, Lietuvos policijos nuotr.

LRT.lt viršininko taip pat pasiteiravo, kuo motociklas yra pranašesnis nei automobilis. „Nesakau, kad važiuodamas motociklu jaučiuosi geriau. Tiesiog tai yra tokia pati transporto priemonė, gal kartais patogesnė. Su krosiniu motociklu specialioje trasoje galima išbandyti ir fizinius sugebėjimus, kaip sugebi valdyti motociklą. Tačiau gatvėje tikrai lenktynių pats nedarau ir niekam nerekomenduoju, nes tai rizikinga. Dviratė transporto priemonė suteikia daugiau laisvės, gaivus oras prapučia visus rūpesčius, leidžia pailsėti“, – privalumus vardijo V. Grašys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių